Eén artikel, 2 leveranciers

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
augustus 2018 aangepast in Producten en categorieën
Enkele artikelen kopen wij bij 2 verschillende leveranciers in, afhankelijk van hoe snel we dat artikel nodig hebben (qua inkoopprijs) 
Klopt het dat je voor 1 artikel niet 2 verschillende leveranciers in kunt stellen? Wij hebben nu bij sommige artikelen bij leverancier bijvoorbeeld staan pietje/puk (pietje leverancier 1, puk leverancier 2) 
Maar als je sorteert op leverancier pietje krijg je het artikel niet te zien, en als je sorteert op leverancier puk wordt het artikel ook niet getoond. 
Ik ging er eigenlijk vanaf het begin vanuit dat als je sorteert op leverancier pietje, dat je zowel de artikelen van pietje, als de artikelen van pietje/puk zou zien. 
Tot nu toe is het altijd goed gegaan (omdat ik bij het bestellen bij leveranciers op meerdere manieren zoek, leverancier, voorraad, artikelnamen, etc) maar nu voor het eerst kwam ik erachter dat het mis ging. 
Ik zag gisteravond dat artikel x uitverkocht was, terwijl ik wel net bij leverancier pietje besteld had. Ik dacht, waarom heb ik dat artikel niet besteld? Dus ik zoeken op leverancier pietje, maar dat artikel kwam ik niet tegen. Gezocht bij puk, maar ook daar zag ik hem niet. Gezocht op pietje/puk en toen zag ik het artikel pas. 

In het begin toen ik leverancier pietje/puk aanmaakte, ging ik er eigenlijk vanuit dat het als een soort "F5 zoekfunctie" zou werken, dus als je zoekt op pietje dat je ook de artikelen van pietje/puk zou vinden. 
Nu kom ik er na een paar jaar achter dat het niet zo werkt :smiley:

Maar dat betekent dat je dus maar 1 leverancier aan kunt maken per artikel. 
Zou het niet handiger (en soms gewoon nodig?) zijn om bij 1 artikel meerdere leveranciers in te kunnen vullen? Sommige artikelen kun je bij meerdere leveranciers inkopen. En dan is het wel handig als je bij beide leveranciers dat betreffende artikel naar voren krijgt. 

Bij sommige artikelen heb ik ook 2 artikel codes staan, bijvoorbeeld bij artikel x staat SKU: pietje1/puk2. Pietje1 is de SKU van leverancier pietje, puk2 is de SKU van leverancier puk. Als ik in de voorraad zoek op pietje1 dan vindt hij wél het betreffende artikel. Dus daar zoekt hij wel als een soort "F5 functie". 
Maar bij filteren op (bijvoorbeeld) leverancier werkt dat niet. 

Heeft iemand een manier om toch 2 leveranciers aan 1 artikel te koppelen? 

Alvast bedankt, 
groetjes, Paula 
www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

4 reacties

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 106 ✭
    Ik vind de zoekfunctie op meerdere plekken onvoldoende in de webshop. Als ik een product zoek en bijvoorbeeld maar een deel van de naam (bijvoorbeeld allen brood, bij broodplank of broodmes) intyp, dan vind ik het product soms niet.
  • ChichaChicha Member Berichten: 69
    Het handigste is om een export te draaien en het in excel te filteren. Als je in excel òp de supplier kolom een filter op zet en dan in het zoekveld pietje intikt krijg je zowel pietje als pietje/puk
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    @Chicha bedankt voor de tip! Ik werk zelf niet met exports (ik snap het niet en hoogstwaarschijnlijk zal er iets mis gaan als ik het wel ga proberen  :p ) dus ik wacht nog even op de gouden tip (zonder exports) ;) 
    Maar bedankt voor je input! :+1:
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • ChichaChicha Member Berichten: 69
    Nee joh, gaat niets mis. Gewoon de voorraad export draaien. Echt niets moeilijks aan. Je kan er in ieder geval niets aan je store mee verknoeien als je alleen een export draait. En als je het eenmaal onder de knie hebt werkt het echt veel makkelijker en sneller dan in LS zelf. 
Log In of Registreer om te reageren.