Gebruikt Beeketing persoonsgegevens van onze klanten?!

FOOFOO Berichten: 619 Member 
Een klant attendeerde mij op onderstaand:

"Graag maak ik u erop attent dat u mogelijk persoonsgegevens van klanten laat weglekken naar Beeketing.com.

U gebruikt van hen de sales popup. Via die sales popup verzamelen zij mogelijk "Personally Identifiable Information ("PII") [..] such as your name, address, phone number, or email address, which you have provided to the Customer Site". Zie hun privacy-beleid. Daarin staat ook dat ze deze persoonsgegevens tien jaar bewaren en kunnen delen met 'partners' onder andere om commerciële aanbiedingen te doen."

In het verleden heb ik Beeketing al naar een verwerkingsovereenkomst gevraagd, maar volgens mij nooit ontvangen. Ook op nieuwe vragen tot op heden geen reactie. 

@Nynke: misschien dat Lightspeed hier meer over weet? Of nagaan wat Beeketing met onze klantgegevens doet? 

John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

5 reacties

• YibYib Berichten: 48 Member
    Zou graag ook willen weten hoe het zit..
  • FOOFOO Berichten: 619 Member 
    Niemand van Lightspeed die hier op kan reageren? Lijkt me vrij belangrijk, want Beeketing biedt veel apps aan, die naar mijn idee ook veel worden gebruikt.

Beeketing heeft mijn ticket van mei dit jaar gewoon gesloten zonder reactie. Op mijn mail van deze week krijg ik alleen maar een simpele reactie dat ze niet precies begrijpen wat ik bedoel. 

Voorlopig gooi ik alle apps van Beeketing uit de shop. 
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 90 Member
    @FOO : En dit zou gebeuren door middel van één van hun Apps die u gebruikt?

Ja, in principe via alle Apps. Wij gebruikten Sales Pop. 
    Nu dan toch een nette reactie. Ziet er op zich netjes uit, maar nog altijd geen verwerkersovereenkomst. Bij het lezen van de Privacy Policy blijf ik mijn twijfels houden. Ze verzamelen toch wel heel veel info (niet geanonimiseerd), delen dit met partners en bewaren het maar liefst 10 jaar.

"First of all, I would like to let you rest assured that our apps do not sell or take any effect on your customer data. Beeketing apps will read your data in your store, however, we do not use these data for our own benefits or sell your customer's information. Of course, selling the customers data is not allowed.

If you are worried that Beeketing is selling your customer's data or using it without your agreement, please don't hesitate to send me some screenshots or documents, I will help to explain or give you some related document so you can rest assured.

Also, about Lightspeed Appstore issue, I hope to have your understanding that our apps have been reviewed strictly and carefully by their team before they allow us to put the app on their app store. It means that Beeketing apps comply with all their policies include the security policy. Therefore, one more time, I hope you can be assured to use the app and assured that Beeketing respects your customer information and do not have permission to use them."
Log In of Registreer om te reageren.