HTTPS bug in Lightspeed

standerlinkstanderlink Berichten: 7 Member
september 2018 aangepast in Veiligheid en betalen
Van de week een aantal keer op onverwachte momenten een melding gekregen bij het openen van onze website dat de verbinding niet veilig was. Lightspeed gevraagd. Helaas komt dit niet structureel voor, zodat Lightspeed hier ook weinig mee zegt te kunnen. 
Het lijkt te maken te hebben een certificaat fout die zo nu en dan optreedt.
Bezoekers worden hierdoor afgeschrikt en zullen de website verlaten, wat ten koste gaat van de verkoop.

Is dit herkenbaar?

18 reacties

• rcbeukerrcbeuker Berichten: 11 Member
    september 2018 aangepast
    Ja, ik zag deze melding deze week een keer optreden toen ik op een link klikte die naar de HTTP variant van de webshop verwees (in plaats van HTTPS).
    De foutmelding bleef terug komen, maar na zes keer refreshen startte de webshop weer gewoon op. Hierna kon ik de fout ook niet weer reproduceren (ook niet met de HTTP link) ...

Wel erg vervelend want een klant zou in deze situatie gewoon vertrekken.

• standerlinkstanderlink Berichten: 7 Member
    Wederom: bij het aanklikken van een link in mijn bladwijzerbalk...
    Dit is een link die ik al veel vaker gebruik, met een https verwijzing en toch krijg ik deze veiligheidswaarschuwing!
  • Tim BroereTim Broere Berichten: 18 Member
    Zojuist ook last van gehad. Dit is niet goed.

• JohanJJohanJ Berichten: 161 Member 
    Wij hebben deze melding ook gehad maar alleen bij de URL zonder www. Na contact met Lightspeed is dit verholpen. Hiervoor heeft Lightspeed een nieuw certificaat aangevraagd en zijn instellingen aangepast bij TransIP (host van de domeinnaam).
    Het heeft mijns inziens te maken met het verlengen van de certificaten. 
    Veel shops hebben een certificaat dat rond deze tijd afloopt. 

Als het goed is worden onze certificaten automatisch verlengd door Lightspeed (zijn hier ook aangeschaft).
    Als het goed is worden onze certificaten automatisch verlengd door Lightspeed (zijn hier ook aangeschaft).
    Dat klopt. Maar ik denk dat er met die automatische verlenging (soms?) iets niet goed gaat. 
  • ChichaChicha Berichten: 60 Member
    Ik kreeg de melding toen ik de pagina ververste :( Geen link, geen http versie, gewoon met www
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hallo iedereen!

Allereerst excuses dat jullie last van hebben van deze vervelende situatie! We zijn er hier helaas nog niet achter wat de oorzaak is. Ik zal tickets voor jullie allen aanmaken (tenzij hier al eentje uitstaat) om meer voorbeelden te verzamelen om te onderzoeken.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Hallo Nynke,

Ik denk niet dat het aan een specifieke webshop ligt. Ik krijg namelijk meldingen van verschillende webshops (deze week zo'n vijf meldingen). Het komt waarschijnlijk ook niet vanwege het verlengen (wat dan niet vlekkeloos verloopt), want de certificaten zijn 8 December 2017 aangevraagd.
  • VASTA_zxVASTA_zx Berichten: 1 Member
    Hallo,
    Ook bij e-veiligheidsschoenen.nl ondervinden we het probleem. Op de foutmelding pagina zie je dat er eerst een algemeen Lightspeed certificaat van webshopapp.com wordt opgehaald in plaats van degene waar we voor betalen.
    Graag met spoed verhelpen!

• NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi iedereen!

Bedankt voor jullie geduld. We hebben gister aan het einde van de dag een oplossing doorgevoerd waardoor dit niet meer voor moet komen. Het kan echter 24 uur duren voordat dit effectief is. Mochten jullie morgenochtend nog problemen ervaren, geef het dan aan ons door.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • MaryMary Berichten: 64 Member

Hi @Nynke , de afgelopen weken krijg ik ook regelmatig de melding dat deze verbinding niet privé is en dat we een ongeldig certificaat zouden hebben... indien ik op details klik staat er bij ons ook het certificaat van webshopapp etc... in plaats van onze eigen webshop, willen jullie dit zsm verhelpen?

• YourdecorationYourdecoration Berichten: 1 Member
    21 februari aangepast

@Nynke Ik zie dat de meeste posts van vorig jaar zijn. Maar ik heb net als Mary deze melding afgelopen week ook een paar keer gehad. Vandaag kreeg ik hem een paar keer als een "flits" te zien, daarna werd de homepage alsnog juist geladen. Weet niet of het helemaal lekker loopt en of nog meer mensen hier last van hebben?

Groeten Maurice

• AliceAlice Berichten: 2 Member

Ja, dit geldt voor mij ook. Soms laadt 'ie wel, soms laadt 'ie helemaal niet. Wat is er aan de hand @Nynke?

Ik heb inmiddels een ticket ingediend omdat ik meldingen kreeg van 503 fouten en SSL fouten.

Oh gaat lekker :(

Ik heb toch wel het idee dat er het eea aan de hand is, deze week had ik de afb van de banners gewijzigd maar de dag erna waren ze nog niet aangepast, bij navraag bij mijn themabouwer werd me verteld dat Lightspeed een probleem heeft met de CDN waardoor afbeeldingen lang blijven hangen in de cache, dit kan zelfs oplopen tot enkele dagen... er is gelukkig wel een workaround voor maar wellicht is er toch meer aan de hand achter de schermen dan dat wij weten...

Overigens reageert Lightspeed zelf niet meer op het forum?

• JaapJaap Berichten: 78 Member ✭

Ik begin me langzamerhand ook best wel zorgen te maken over de toekomst van het Lightspeed e-commerce platform.

Zoveel features die op de roadmap stonden waar er maar heel erg weinig van gerealiseerd zijn. Erg vaak storingen en hick-ups van het systeem, problemen met de CDN en moderators die niet meer reageren.

@Lightspeed , kunnen jullie ons enige openheid in zaken bieden?

www.sativus.com
    "Saffron and more"
Log In of Registreer om te reageren.