lastige bug bij creditfactuur icm auto refund en kortingsactie

Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 62 ✭
Wij hebben de actie 3 halen 2 betalen .. goedkoopste is gratis.
iemand besteld 3 artikelen vervolgens ontvang je een deel retour.
maak je dan een credit factuur.  en je kiest de 2 producten die wel betaald zijn dan word er een credit factuur gemaakt van de totale factuurwaarde.

Terwijl natuurlijk de actie niet geldig is als er iets retour komt. 
vink je ook nog eens refund via mollie aan, dan word het hele bedrag retour gestort ipv het verschil .

dit gaat dus ook fout in andere combi situaties lijkt me

er zou op dat moment een nieuwe factuur naast de credit factuur aangemaakt moeten worden met de basis prijs van het gratis product en de refund zou berekend moeten worden door de nieuwe factuur van de oude af te trekken

BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl

8 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 187 ✭
    Je kan toch een aangepast bedrag op een creditfactuur toevoegen? Niet de netste optie, maar het werkt wel.
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Member Berichten: 62 ✭
    een trucje is altijd wel te verzinnen, klant bellen, geen auto refund etc. maar het gaat erom dat het niet goed werkt. en ik (en met mij denk ik iedereen) gaat er vanuit dat iets wel goed werkt. nu moet ik de klant vragen om nog eens de factuur te betalen, terwijl dat al gedaan was, en dat komt nogal knullig over.
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    Op het moment dat je de Credit aanmaakt, pas je gelijk de bedragen aan. Dan wordt ook het juiste bedrag terug gestort via Mollie. 

Lijkt me niet direct een bug. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 
    Ik snap hem niet helemaal.... waarom moet je de klant de factuur nog een keer laten betalen @Di-Jo Heemskerk? Zoals Celtic en FOO al aangaven, je kunt een credit factuur zelf aanpassen wat het bedrag betreft. 
    Ik zit even mee te denken, maar ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Klopt het niet wat Celtic en FOO aangaven wat jouw vraag betreft? 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • SharleneSharlene Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 128 moderator
    september 2018 aangepast
    Hi @Di-Jo Heemskerk, ik zit even mee te denken, ik denk toch ook dat de beste oplossing hiervoor is om een aangepast bedrag te crediteren, het systeem zal inderdaad het bedrag kiezen naar aanleiding van wat er op de factuur staat.

De situatie waarin een persoon het gratis gekregen product als enige niet terug stuurt, wordt standaard niet herkent door het systeem. Dus dan zou je bij jouw kortingsactie één product crediteren bijvoorbeeld (omdat dan een betaald + gratis product wordt teruggestuurd en de klant dus één keer een betaald product houdt). 
    ja, ik denk inderdaad dat dat de oplossing is voor een volgende keer.
    De reden dat ik nu de klant nog een keer moet laten betalen @Paula
    is omdat ik dit niet wist en ik in dit geval beide betaalde had aangevinkt om terug te boeken, en mollie dit direct verwerkt. ik ging er vanuit dat er rekening werd gehouden met de korting regels 
  • FOOFOO Member Berichten: 655 
    @Di-Jo Heemskerk
    Een tip voor een volgende keer: als je inlogt bij Mollie, kun je de terugstorting nog annuleren. Dit wordt pas de volgende werkdag verwerkt, dus ruimschoots de tijd over het algemeen. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    o, dat heb ik niet kunnen vinden de vorige keer, want daar hoopte ik toen nog op. Volgende keer dat ik een refund doe zal ik die optie nog eens opzoeken
Log In of Registreer om te reageren.