Kortingscode i.c.m. kortingsregel

Sven UdoSven Udo Berichten: 49 Member
Hoi allemaal,
Inmiddels zijn wij al een aantal jaar met dit onderwerp bezig. Waar gaat het om.

Wij hebben diverse kortingsregels ingesteld zoals:
  1. Een 4=3 waarbij mensen een via een kortingsregel 25% korting ontvangen als ze een x aantal producten uit een bepaalde categorie bestellen. Dit werkt op zich goed behalve dan dat er een minimum wordt ingesteld. Dit zorgt er helaas voor dat er bij 5 artikelen of meer uit die categorie de klant ook 25% korting ontvangt op die producten. Dit probleem zou kunnen worden opgelost door de kortingsregel “goedkoopste product gratis" te gebruiken echter die kan niet worden gebruikt als je varianten hebt????
  2. Een categorie sale/opruiming. Hier voegen wij een kortingsregel toe dat mensen bv 30% korting ontvangen op alle producten uit die categorie. Dit werkt verder goed.

Deze twee kortingsregels werken ook samen via de instellingen, dus dat gaat ook goed.

Waar het echter mis gaat is het volgende. Wij belonen mensen op onze site voor aankopen, nieuwsbrief inschrijvingen en reviews. Dit is belangrijk voor ons. Mensen krijgen hiervoor 2,50 korting of 10% korting op hun bestelling. Dit is als het ware een betalingskorting die wij weggeven als marketingmiddel. Het instellen van deze kortingscode lukt ook zeker, echter wanneer mensen bij ons een bestelling plaatsen met bijvoorbeeld een 4=3 en/of opruimingsproducten (zoals hierboven beschreven) en daarnaast ook reguliere producten en ze willen deze kortingscode inleveren, dan verdwijnen hun kortingen op de 4=3 en/op opruimingsproducten. Zelfs wanneer is ingesteld dat de kortingscode is ingesteld op 1 bepaalde categorie.

Dit komt omdat de kortingscode als korting wordt berekend over de producten zelf i.p.v. een kortingsregel in het bestelformulier (als betalingskorting).

Op deze manier is het dus nooit mogelijk een kortingscode door consumenten te laten inleveren als je ook kortingsregels hebt.

Ik hoor graag of ik iets over het hoofd zie maar zou toch moeten kunnen. Ook een BOL.com/CoolBlue etc geven kortingscodes van bv 2,5 voor verjaardag/nieuwsbrief etc. en deze staan los van aanbiedingen etc. Ik zou dus anders tegen onze consumenten moeten gaan zeggen dat als ze een kortingscode willen gebruiken ze alleen reguliere producten moeten kopen. Laat het systeem dan regelen dat deze alleen op reguliere producten wordt verrekend.

Vanaf dag 1 dat wij SEO klant zijn ben ik met dit onderwerp bezig en in 2016 is door SEO Shop/Lightspeed aangegeven dat bij overgang naar v2 aandacht/verbetering bij de kortingscodes / regels zou komen. Helaas tot op heden nog steeds geen vernieuwingen op dit gebied en wel een groot gemis wat zeer eenvoudig te verhelpen is.

Ik hoor graag of jullie hier ook tegen aan lopen / andere uitdagingen op dit gebied hebben.

gr Sven

MoodSocks.nl

Getagd:

3 reacties

• RosaRosa Berichten: 30 Member
    @Sven Udo Helaas heb ik geen oplossing voor je, wij lopen helemaal tegen hetzelfde aan. Ook bijvoorbeeld bij de combinatie kortingscode en giftcard code. Ik volg dit onderwerp dus even...
    @support Kunnen jullie mij koppelen aan dit onderwerp middels een ticket, thanks!
  • SharleneSharlene Berichten: 123 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @Rosa ik heb je een ticket gestuurd :smile:

• SharleneSharlene Berichten: 123 Moderator, Lightspeed Staff moderator
    @Sven Udo ik snap je punt, echter is de enige oplossing momenteel dat je hiervoor de Oude prijs/Prijs bij het product gebruikt ipv de kortingsregel; dit kan wel in combinatie met elkaar. Daarnaast kan ik hier een ticket voor aanmaken om de prio te verhogen. 
Log In of Registreer om te reageren.