ActiveCampaign ervaringen

PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 199 ✭
Hallo mensen,

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met ActiveCampaign en de plugin die hier in de LightSpeed apps wordt aangeboden? Ik gebruik nu Mailchimp, maar in prijs maakt het geen verschil en ze hebben veel meer mogelijkheden (én een werkende app hoop ik).

Ik hoor het graag.

Patrick
Groet,
Patrick van der Heijden
www.sceneryworkshop.nl

10 reacties

• MartinMartin Member Berichten: 1
    Sorry, geen antwoord voor je maar ik kijk nu naar dezelfde afweging. Begrijp ik dat Mailchimp voor jou nu niet goed werkt?
  • pixigopixigo Member Berichten: 10
    Hier wel een gebruiker van ActiveCampaign en de koppeling van Combidesk.

De koppeling werkt wat ons betreft prima, maar helaas toch wat beperkt. Hij synchroniseert bijvoorbeeld geen order data waardoor de automatiseringen in ActiveCampaign niet direct mogelijk zijn (alleen via een handmatige import met de orderdata).
    Dit is voor ons onhandig geweest waardoor we toch besloten hebben om over te stappen op MailCampaigns (https://www.mailcampaigns.nl/wat-het-kost/)

Deze partij heeft wel een volledige koppeling met Lightspeed waaronder het automatisch inladen van producten en verlaten winkelwagen emails. 

Binnenkort onze eerste mailing met Mailcampaigns versturen.
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 199 ✭
    Dank je Pixigo, dat was precies het antwoord waar ik naar zocht. De automatiseringen voor MailChimp werken nu ook niet, vandaar dat ik graag overstap. ActiveCampaign heeft nog zoveel extra functionaliteiten waardoor ik daar wel erg gecharmeerd van ben. Echter als die ook met deze koppeling niet werken, heeft het nu weinig zin om over te stappen. Wellicht dat MailCampaigns een optie is dan...
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • CombideskCombidesk Member, Partner Berichten: 1 partner

Hoi. Voor alle geïnteresseerden in ActiveCampaign/MailBlue:

We (Combidesk) hebben twee koppelingen ter beschikking:

De LITE versie werkt met een ActiveCampaign / MailBlue Lite abonnement.

De PLUS versie werkt met een ActiveCampaign / MailBlue Plus en Professional abonnement.

In onderstaand document de verschillen tussen beide koppelingen:

Mocht je hulp nodig hebben bij het inrichten van je ActiveCampaign/MailBlue account, dan kun je contact opnemen met MailBlue: https://mailblue.nl/integraties/lightspeed/

• stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 25
    23 juli aangepast

Het bureau waaraan ik mijn marketing heb uitbesteedt werkt ook met ActiveCampaign voor mijn LS shop. Wellicht kan je bij hen eens informeren? www.sparklet.nl

We hebben trouwens de PLUS versie van de integratie. Dus met de 'deep-data'.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 123

@Combidesk

Volgens @pixigo werkt de sync niet zoals zou moeten. Volgens hen zou het alleen werken met een handmatige import van de orderdata. Klopt dit want dit houd ons tegen om het te proberen. Graag je mening hierover aub?

• RobRRobR Member Berichten: 12

Ik lees even mee. Zelf had ik Klaviyo op het oog.

@RobR

Hebben deze een app binnen Lightspeed ?

• JipJip Member Berichten: 110 ✭

Zelf gebruik ik ActiveCampaign al jaren via MailBlue uit Breda. Werkt prima!

Heel veel mogelijkheden w.b.t. automatiseringen.

13 augustus aangepast

@Jip

Toch niet hoor.

ik heb hem geprobeerd.

De koppeling van Combidesk kan geen afreken statussen lezen. Dus bv geannuleerde orders rekenent hij mee als afgerekend. Als je dus gaat segmenteren op bv klanten die al voor meer 300€ hebben gekocht gaat dat niet kloppen. Of bv klanten die al meer dan 3 orders hebben gekocht dan klopt dat ook niet. Dan ga je soms klanten mailen met bonussen of iets dergelijks die niet bij die groep horen. Die afreken statussen zijn toch zeer belangrijk voor automations. Combidesk is er van op de hoogte en zeggen dit aan te pakken. Dit heb ik de laatste tijd al veel gehoord bij Lightspeed. Zoals bv de Mailchimp koppeling. De afreken statussen zijn 1 van de belangrijkste items binnen een automation.

Log In of Registreer om te reageren.