Default product variant - Omnichannel

D_wbD_wb Berichten: 9 Member
Voor de berekening van de verzendkosten zijn wij afhankelijk van het gewicht van het product. Ik zou graag een standaard gewicht willen opgeven voor al mijn producten.

Nu maken wij een product aan in Retail maar moeten vervolgens in eCom het gewicht gaan toevoegen. Dit is onhandig, tijdrovend en totaal niet logisch in een omnichannel oplossing.

Ik kan geen mogelijkheid vinden om mijn producten standaard een gewicht mee te geven. (wat zou voorkomen dat wij te weinig verzendkosten in rekening brengen). En ik zie geen mogelijkheid om het gewicht in retail mee te kunnen geven. (omdat het daar waarschijnlijk niet van belang is)

2 reacties

• NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @D_wb. Je kunt niet standaard een gewicht meegeven aan je producten, dit moet later toegevoegd worden. Er zijn drie manieren om het gewicht toe te voegen, wellicht zit hier een snellere manier tussen?

Manier 1: per product

1. Zoek een product in de backoffice en scroll naar Voorraad & Varianten.
    2. Klik op een variant.
    3. Scroll naar "GEWICHTEN / MATEN" en vul daar het gewicht in.

Manier 2: in bulk

1. Ga naar Producten > Voorraad 
    2. Selecteer alle producten door op het vierkantje te klikken onder het zoekveld.
    3. Klik op Wijzig geselecteerde varianten.
    4. Selecteer Gewicht
    5. Selecteer ja bij 'Zijn alle waardes hetzelfde?'. Dan kun je in één keer het gewicht aanpassen van alle producten die je had geselecteerd. Klik rechtsboven op Volgende.
    6. Vul het gewenste gewicht in en druk op Opslaan.

Manier 3: importeren

1. Maak een export van je producten. Open die in LibreOffice of OpenOffice.
    2. Verwijder alle kolommen uit je bestand die je niet wilt wijzigen. In dit geval laat je een veld staan waarop je data wilt matchen (Internal ID/EAN/SKU/Artikelcode), plus de kolom voor gewicht.
    3. Vul in 1 cel het gewenste gewicht in. Kopieer deze cel. 
    4. Selecteer alle cellen in de hele kolom. Druk op cmd+V of ctrl+V op je toetsenbord om te plakken.
    5. Importeer dit bestand.
    6. Neem voor vragen eventueel onze FAQ door: FAQ: producten importeren.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag :) 
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • D_wbD_wb Berichten: 9 Member
    Niet echt een oplossing, deze zijn bekend. Het gaat erom dat je niet meer activiteiten krijgt maar juist minder...
Log In of Registreer om te reageren.