Indelen Product Reviews

HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭
Op mijn pijpenwebsite krijg ik geregeld reviews. Maar ik zie pijpen als een uniek product en dus worden ze, als ze verkocht zijn, na 3 weken verwijderd. De reviews, die juist uiterst waardevol zijn, verdwijnen dan ook. Ik zie dat je reviews kunt toekennen aan een ander product, maar dit is alleen mogelijk voor de nieuwste producten. Mijn voorkeur zou zijn om voor elk merk een reviewproduct aan te maken, waar ik alle reviews verzamel. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen realiseren?
<1

52 reacties

• NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @Haddocks! Ik heb gekeken of we een reviewsysteem hebben dat op merken of categorieën toegepast kan worden. Ik kon hier niks van vinden, maar vind alleen apps waarbij je reviews kunt plaatsen op je hele site, of per product. Vervolgens heb ik aan Shappz gevraagd of dit met MyProductReviews kan, maar op dit moment nog niet. Het leek hen echter wel een leuk idee om te maken. Als je een email stuurt naar [email protected] gaan ze kijken of het veel werk is om te maken en mogelijk in de toekomst toevoegen aan de app :)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • ShappzShappz Member, Partner Berichten: 29 partner
    april 2018 aangepast
    Hi Haddocks! Leuk idee dit kunnen we zeker een keer bespreken om te verwezenlijken. Lijkt ons niet zo moeilijk. We hebben met MyProductReviews al veel verzoeken voor nieuwe features gekregen. Zo hebben we nu in BETA, push notificaties bij nieuwe reviews, speciale badges. @Paula is al uitgebreid aan het testen geweest met de badge en de notificaties. Tevens werken we nu aan Google Product Reviews feeds en ronden we de image uploads af. We nemen je idee mee en zetten hem op de lijst!
    Shappz | Boost your sales!
    ------------------------------------------------------------------
    MyProductReviews - Automatically collect you reviews
    MyAbandonedCart - Instantly recover your abandoned carts
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 935 
    april 2018 aangepast
    YEP! :-)

Voor een sneakpeak van de badge: zie https://www.devrolijkeengel.nl/ bovenin de banner. Wij hebben hem blauw gemaakt maar hij is naar wens aan te passen in je eigen huisstijl!
    Wij hebben er een extra uitleg-pagina bij gezet (https://www.devrolijkeengel.nl/service/shappz-echte-product-beoordelingen/) omdat de badge nog nieuw is.

De product beoordelingen werken top! Voor wie op zoek is naar een mogelijkheid om automatisch (eerlijke!) product reviews binnen te halen raad ik absoluut deze app aan. Zeer veel mogelijkheden voor een meer dan redelijke prijs!

Persoonlijk kijk ik zeer uit naar de image uploads :-)
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • KolliesPartsKolliesParts Banned user Berichten: 135 ✭
    @Paula Wow, wat hebben jullie veel reviews via MyProductReviews! Super goed! Wij gebruiken ook MyProductReviews maar wij hebben helaas nog niet zo veel. Kun je wat tips geven?
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 110 ✭
    Dat ziet er zeker netjes uit... misschien een beetje erg aanwezig, maar dat heeft meer met styling te maken denk ik en persoonlijke voorkeur :) het is wel echt een goede toevoeging!
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    april 2018 aangepast
    @KolliesParts ik heb wel wat tips, maar ik moet eerst even zorgen dat alle bestellingen ingepakt zijn en dan mijn dochtertje van school halen, ik zal later vandaag nog even reageren!

@PatrickvdHeijden dank je wel! Zeker met al die "nep reviews" die laatst in het nieuws zijn is het denk ik erg belangrijk dat je laat zien dat je echte productbeoordelingen hebt. Dan is het in het begin niet zo erg als er iets meer nadruk op ligt :) Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het is ook nog een beetje spelen ermee. Zoals je kunt zien is de tekst onder de badge ook niet helemaal goed leesbaar in dit formaat dus als hij nog kleiner wordt is dat helemáál niet leesbaar. Het is een work-in-progress :-)
    www.devrolijkeengel.nl
    @KolliesParts : Zoals beloofd :-)
    Ik weet niet of je ook nog andere review mailtjes stuurt, maar de belangrijkste tip die ik kan geven is (als je meer productreviews wilt) om de mail voor productreviews als eerste te sturen. Wij stuurden eerst altijd de mail voor webwinkelkeur en pas enkele dagen later de productreview. Maar veel mensen realiseren niet wat het verschil tussen een review over de webshop zelf en een review over een artikel dat ze aangeschaft hebben is en vragen waarom ze 2 keer een review moeten geven. We leggen dan uit dat het om 2 verschillende dingen gaat.
    Wij hebben op dit moment meer dan 1500 webwinkelkeur beoordelingen, met een gemiddelde van 9,7 dus 1 meer of minder maakt niet zo veel uit voor het overall (alhoewel we natuurlijk blij zijn met iedere beoordeling!! Begrijp me niet verkeerd!) Maar een productreview (zeker als deze positief is ;) ) kan iemand net over de streep trekken om iets wel of niet te kopen. Daarom hebben we besloten om eerst een mail voor productreview uit te laten gaan, en daarna pas webwinkelkeur. Als mensen maar 1 review willen geven hebben we die in ieder geval vast binnen ;)

Verder is het denk ik ook belangrijk dat je je mailtekst goed afstelt op je eigen doelgroep. Een tekst voor een auto onderdelen webshop zal over het algemeen een andere toon hebben dan een webshop die knutselspullen verkoopt ;) Bedenk goed wat je doelgroep is en speel daar op in. Denk ook aan de titel van de mail, dat is het eerste dat ze zien en bepaalt mede of een mail gedelete wordt of toch even geopend wordt.

Wij werken er zelf niet mee, maar je kunt ook klanten een kortingscode geven in ruil voor een review. Laat dit dan wel vóóraf weten! Het werkt natuurlijk niet voor iedereen, maar het kan wel net iemand over de streep trekken. Uiteraard is het ook weer afhankelijk van je assortiment/doelgroep of dit werkt, als je auto's verkoopt is het wat minder effectief om een kortingscode van 10% op je volgende aankoop te geven ;) Maar heb je een assortiment dat geschikt is voor herhaal aankopen dan kan dat werken.

Zorg ervoor dat de gehele winkelervaring prettig is voor de klant! Als het bestellen soepel gaat, het contact (indien van toepassing) prettig is en als de levering voorspoedig gaat dan is men natuurlijk eerder geneigd om een beoordeling achter te laten. Duh!!! Tip van niks natuurlijk, want daar streven we allemaal naar. Maar wij merken het echt aan dat soort dingen dat we (naar mijn idee) veel positieve reviews krijgen. De kleine dingetjes. Een gratis wierookje bij de bestelling, een kaartje met engelen-veertje, een bestelling toch net even op de post doen terwijl de cut-off tijd verstreken is, etc. Alles kan helpen. Klachten krijgen is makkelijk, maar complimenten krijgen is gewoon hard werken ;)

En tot slot: vragen mag, wees eerlijk! Wij hebben gewoon wel eens tegen een klant (beetje inschatten maar wij doen veel op gevoel ;) ) gezegd dat hij of zij een nieuw artikel gekocht heeft en dat we heel erg benieuwd zijn of het iets is voor onze klanten en dat we het heel fijn zouden vinden als de klant zijn/haar mening zou willen geven middels een review. We doen dat uiteraard zéér sporadisch (het is absoluut niet de bedoeling dat je klanten ook nog eens extra gaat vragen hiernaar) maar het is wel eens voorgekomen dat ik een leuk mailcontact met een klant had over een bestelling en dat ik gewoon eerlijk heb gezegd dat we heel benieuwd zijn hoe een bepaald artikel bevalt en dat we het interessant zouden vinden om dat te horen. Nogmaals, dat is natuurlijk wel even goed inschatten, maar wij hebben een doelgroep waar we wat dat betreft geluk mee hebben. We hebben met veel klanten (ook nieuwe) af en toe even mailcontact en soms is er een moment dat je aanvoelt dat je zoiets kan vragen. Doen! Zolang je eerlijk bent waarom je dat vraagt en de klant respecteert.

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar het zijn wat dingetjes die zo in me opkomen.
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula:
    Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie!! Echt super fijn dat je even de tijd hebt genomen om zo te reageren :)
    Ik heb nog wel 3 vragen over een instelling binnen MyProductReviews:
    Welke instelling gebruiken jullie m.b.t. "Review Creation Settings". Je kunt hier kiezen uit 3 instellingen namelijk "When users clicks a star", "When customer submits" of "When customer submits with description"?
    Na hoeveel dagen versturen jullie de review aanvraag? En hebben jullie de templates verbouwd zodat ze goed aansluiten bij het design van jullie webshop?
    Ik hoor/lees het graag van je.
    Echt super bedankt!!
    KolliesParts.nl
    Graag gedaan! :-)

1) Wij hebben gekozen voor when customer submits with descripion. Anders krijg je alleen maar sterren zonder tekst en juist de omschrijving is waardevol voor andere klanten.

2) Wij sturen na 4 dagen een Shappz review aanvraag.

3) Ja, we hebben de mail aangepast aan onze "huisstijl"
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula Dank je wel!!
    KolliesParts.nl
    No prob! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!
    www.devrolijkeengel.nl
    Hallo @Paula ,
    Hoe heb je de mail aangepast naar de "huisstijl"? Doe je dit via "Templates" of via "Design"? Ik vind het namelijk verwarrend welke ik nu moet kiezen om aan te passen. Ik heb Shappz hier gisteren een mail over gestuurd maar heb hier op helaas nog geen reactie op ontvangen.
    KolliesParts.nl
    @KolliesParts : dat is in het begin ook inderdaad een beetje verwarrend omdat je op verschillende plaatsen dingen aan kunt passen.
    Eerst pas je in design de kleuren en het logo aan. Steeds als je op save design klikt zie je rechts de preview. Je kunt hier de kleur van de balken aan de boven en onderkant aanpassen, de tekstkleur en de achtergrondkleur.
    Op deze pagina kun je de header, box, footer, etc aanpassen. Het is dan een beetje spelen met je eigen kleuren. En je kunt ook je eigen logo erin zetten.
    Als je dat naar je zin hebt ga je naar templates. Als het goed is zie je 2 templates, 1 van de mail en 1 van de bedankmail.
    Als je op het potloodje klikt kun je de tekst van de mail helemaal naar wens invullen.
    Als je op het oogje klikt kun je de preview zien hoe het er tot nu toe uitziet. Je kunt ook op het raketje klikken, dan stuur je een testmail naar jezelf.
    Tot slot ga je naar settings en vul je daar de gewenste settings in.

Als je wilt kan ik je nog wat verder helpen als je er niet helemaal uitkomt. Laat het hier maar ff weten dan kan ik hier antwoorden. Wellicht dat anderen die het (willen) gebruiken er ook wat aan hebben.
    Geen probleem als je nog dingen wilt weten, het is prettig als je alles even goed ingesteld hebt! Dan heb je er later geen omkijken meer naar.
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula : Bedankt voor je reactie!! Ik dacht al dat het zo zou moeten werken maar als ik bijvoorbeeld de "background color" van de footer bij "design" aanpas dan verandert deze niet bij "Templates". Ook als ik de preview met het oogje bekijk of een test mail verstuur dan blijft de kleur van de footer ongewijzigd.
    Wat doe ik verkeerd?
    KolliesParts.nl
    Zo ziet de mail die wij versturen eruit.
    Helaas kreeg ik het niet in 1 printscreen, maar onder dit gedeelte zit nog een klein gedeelte met een blauwe balk met "schrijf beoordeling" waar men op kan klikken. Maar dan heb je een beetje een idee hoe wij het ingesteld hebben.

www.devrolijkeengel.nl
    april 2018 aangepast
    Vreemd, dat zou moeten werken... Werken andere instellingen op die pagina wel? Dus als je bijvoorbeeld de tekstkleur aanpast?
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula : Kun je laten zien hoe je de "Template variables" gebruikt? Als ik de voornaam van de klant wil gebruiken, moet ik dan dit vermelden?:
    {{ firstName }}
    KolliesParts.nl

@Paula : Kun je laten zien hoe je de "Template variables" gebruikt? Als ik de voornaam van de klant wil gebruiken, moet ik dan dit vermelden?:
    {{ firstName }}

Yep!

www.devrolijkeengel.nl
    @Paula : Dank je wel! Is er een manier om te testen of alle variables goed worden weergegeven? In mijn test mail wordt namelijk niets weergegeven op de plaats van de variables....
    KolliesParts.nl
    @Paula : Het aanpassen van de kleuren in design van de tekst of achtergrond gaat niet mee naar de template. Ik zal na het weekend eens contact met Shappz opnemen.
    Prettig weekend en bedankt voor je reacties!!
    KolliesParts.nl
    En als je op preview klikt? De variables worden door "neptermen" weergegeven zoals John Doe, maar er moeten wel variables in de tekst staan. Probeer het eens in de preview in de template?
    www.devrolijkeengel.nl
    p.s. als dit in een apart topic gezet moet worden (om de originele vraag in dit topic niet te vervuilen) dan is dat wat mij betreft geen probleem. Misschien kan Nynke dat doen als dat nodig/gewenst is.
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula : Dit is wat ik heb ingevuld:

En dit is zoals het er uit komt te zien:

De naam wordt helemaal niet weergegeven.

KolliesParts.nl
    Klinkt misschien raar, maar als je een spatie tussen }} en de komma zet?
    www.devrolijkeengel.nl
    april 2018 aangepast
    Voor degenen die de productreview mailtjes naar eigen wens aan willen passen en niet precies weten wat waar in te stellen of aan te passen is. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

TEMPLATES:
    Op deze pagina kun je de tekst van de mail aanpassen waarin de klant gevraagd wordt om een product te beoordelen. Er zijn 2 templates, 1 voor de uitnodiging voor de review en 1 voor de bedankmail.
    Beide mails zijn helemaal naar wens in te richten met opmaak, stijl, HTML editor, etc. Je kunt ook placeholders gebruiken voor odernummer, klantnaam, datum van bestelling, etc.
    Je kunt in het overzicht een testmail naar jezelf sturen (op het raketje klikken) of je kunt een preview van de mail zien (op het oogje klikken)

SETTINGS:
    Als de uitnodigingsmail naar je zin is, ga je naar settings. Hier kun je invullen na hoeveel dagen de mail verstuurd moet worden, of de reviews automatisch getoond moeten worden, of je alleen sterren accepteert of dat er tekst bij moet, etc. Overal staat een korte uitleg bij.

DESIGN:
    Hier kun je de pagina instellen die men te zien krijgt nadat ze in de mail op de reviewlink geklikt hebben. In de mail staat het artikel dat ze gekocht hebben (eventueel met een fotootje erbij) en of de klant deze wil beoordelen. Als ze op de link klikken komen ze op de pagina waar ze de daadwerkelijke beoordeling (sterren en/of tekst) kunnen geven.
    In DESIGN kun je de opmaak van deze pagina naar eigen wens invullen. Hier is meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt, bijna alles is aan te passen. Hier is het vooral een beetje spelen met kleuren, het is bijvoorbeeld mooi als je hier de huisstijl (kleuren) van je eigen site aanhoudt zodat het voor de klant herkenbaar is.
    Let op: hier is ook de kortinsgscode als bedankje voor de review in te stellen, als je hier geen gebruik van wilt maken is dat ook mogelijk, dan wordt deze box niet getoond.

CONTENT:
    Tot slot kun je de tekst van de beoordelingspagina zelf invullen. Hier staan diverse invoervelden die je zelf naar wens in kunt vullen.

Let op: als je alle 4 de pagina's naar wens ingevuld hebt kun je nog even terug naar TEMPLATES. Als je op preview klikt kun je zien of de mail naar wens is, maar je kunt in de "preview-mail" nu ook op "schrijf beoordeling" (of welke tekst je zelf ook aan die button gegeven hebt) klikken. Je komt dan op de beoordelingspagina zoals klanten die ook zien. Is er nog iets niet naar wens? Dan kun je gewoon terug naar 1 van de 4 pagina's en het aanpassen.

Hopelijk hebben jullie er iets aan :-)

Groetjes, Paula
    De Vrolijke Engel

www.devrolijkeengel.nl
    @Paula : Shappz heeft wel een flinke blunder begaan. Als ik een preview bekijk van mijn template en ik klik op "Schrijf beoordeling" dan word ik naar de volgende URL gestuurd: https://gateway.shappz.com/myproductreviews/r.php?orderHash=7e6ff7bd6863dca08cd57f7257adeb7c&shopId=849&productId=27116524&utm_source=myproductreviews&utm_campaign=write_review
    Waarschijnlijk komt het jou wel heel bekend voor....
    KolliesParts.nl
    Heeee! Ons vriendschapsmuntje :smiley:
    Daar gaat inderdaad iets niet goed denk ik ;)
    www.devrolijkeengel.nl
  • ShappzShappz Member, Partner Berichten: 29 partner
    Hi Gerard en Paula, goed dat jullie dit even aangeven. Dit is inderdaad nog een overblijfsel van de test periode van Paula. Er staat een link "hardcoded" in de test data. Dit gebeurd uiteraard niet in de emails die naar klanten worden gestuurd.

We zullen dit spoedig voor jullie aanpassen. We lezen morgen ook het hele topic even door en kijken of we iets nog hier en daar kunnen aanvullen.

Fijn weekend allen!
    Shappz | Boost your sales!
    ------------------------------------------------------------------
    MyProductReviews - Automatically collect you reviews
    MyAbandonedCart - Instantly recover your abandoned carts
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭
    Zo, ik heb toch heel wat gemist. In de eerste dagen vaker gekeken, maar geen reactie, dus ik dacht er komt niets meer. Fijn dat Shappz dit wil oppakken.
    april 2018 aangepast
    Zojuist de 1000e productreview binnen gehaald met de Shappz review app! :)
    Sinds afgelopen oktober is de MyProductReviews app live gegaan en zojuist kwam de 1000e review binnen. Wij zijn er blij mee!
    Aanrader!

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.