Een opmerking op de factuur plaatsen??

Hallo,
Heeft iemand een eenvoudige (lees gratis) manier om een opmerking op een factuur te kunnen vermelden?
Volgens de helpdesk kan het alleen door een update van mijn abonnement (€€€).
Heeft iemand een eenvoudige (lees gratis) manier om een opmerking op een factuur te kunnen vermelden?
Volgens de helpdesk kan het alleen door een update van mijn abonnement (€€€).
KolliesParts.nl
Chopper Parts & Bobber Parts
Log In of Registreer om te reageren.
34 reacties
@Nynke: Kun je hier een ticket voor aanmaken? Ik denk dat er wel meer Lightspeed klanten zijn die dit zouden willen.
@Solarguard we hebben een bestaand idee om een aparte klantreferentie toe te kunnen te voegen op de factuur. Ik heb bij deze een ticket voor je aangemaakt en hierbij gevoegd
Een voorbeeld van wat ik zelf ooit heb gedaan voor een klant; ik heb op de factuurtemplate het opmerkingenveld toegevoegd en heb het klantnummer genoemd. Het oorspronkelijke klantnummer staat er in dit geval nog boven (als support is mijn factuurtemplate niet bepaald standaard meer
Op de factuur krijg je dan dit:
Die 'notitie van mij' komt van de order:
Behoorlijk amateuristisch als je t mij vraagt
Je kunt één van de klantnummers weghalen of verbergen door <!-- --> om je code te zetten:
In dit geval zie je alleen je eigen referentie terugkomen:
Je kunt via de content editor dit ook aanpassen. Boven in mijn screenshot zie je dat voor zulke gegevens 2 dingen gegenereerd worden:
- De tekst: {{ 'Customer number' | t }}
- De data uit de backoffice: {{ customer.id }}
Je kunt de tekst van die eerste sleutel aanpassen, zodat er iets anders komt te staan maar nog wel de juiste data gegenereerd wordt.
Je kunt er dan zoiets van maken:
Dit wordt dan zo getoond op de factuur:
Eventueel kun je ook met een aangepaste vertaling werken: Systeemzinnen en -woorden vertalen
Ik raad je aan om telefonisch contact met ons op te nemen of via een ticket zodat we je wat gerichter kunnen helpen hiermee
Zou inderdaad gewoon een standaard optie moeten zijn!
Voor alle leuke gadgets die licht geven.
in V1 kon ik dit nog bij telefoonnummer zetten + opslaan en dan stond dit VAST, nu in V2 moet ik elke keer ''klant aanpassen'' en alles weer kopiëren plakken, als geheugensteun zet ik het inkoopnummer als notitie erbij.
Bovenstaand komt doordat wij van sommige klanten meerdere order per dag ontvangen. ( en nee dit mag NIET gebundeld worden tot één bestelling )
Als je een Lightspeed partner kan aanbevelen welke dit kan implementeren, heel graag...
Gewoon echt de eerst optie voor het B2B pakket op excl. BTW functie na...
Zoiets zou idd. gewoon een standaard optie moeten zijn in een pakket als Lightspeed.
De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
we hebben nu een product aangemaakt als inkoopnr. maar nu moet je eerst naar product aanpassen, inkoopnr aanpassen, opslaan, terug naar offerte, product inkoopnr invoeren.
maar standaard tijdens de offerte invoeren lijkt mij toch een stuk makkelijker.
Wij hebben het veld BSN nummer vertaald naar het inkoopnummer.
Het enige nadeel is dat ik na de bestelling van de klant dit veld weer moet wissen in het klantaccount maar werkt verder goed.
Uiteraard willen wij ook graag een betere oplossing.
Het is een kleine moeite om een custom formfield to te voegen waar in de backend een naam voor ingevoegd kan worden. Sterker nog je zou zelfs de mogelijkheid dat de klant ook dit zelf kan bepalen.
Dus tijdens de order ziet de klant zoiets als:
"Vul een persoonlijke referentie toe:"
- Vul de titel van de referentie in,voorbeeld: "inkoop referentie" (< dit is een invulveld)
- Vul de te vermelden referentie in, voorbeeld: "123456" (< dit is ook een invulveld)
Desnoods met de optie om dit ook op de verzendlabel te vermelden.
Op die manier kunnen klanten dit gebruiken voor inkoopreferentie, magazijn locaties, klantreferentie (heb ik veel mee te maken, iemand besteld iets om voor een bepaalde klant iets mee te doen), of zelfs een opmerking voor de bezorger.
Ow om ook even in te springen op het bericht van de topicstarter...
Ik vind het vreemd dat voor zoiets simpels als de opmerking op de factuur of uberhaupt het aanpassen van de factuur al weer extra geld gevraagd wordt ondanks het feit dat lightspeed al niet goedkoop is.
Dit zijn functies die in gratis openscource software gewoon standaard is en voor een serieuze verkoper bijna verplicht zijn.
Ik snap dat je dit bij het goedkoopste abonnement erbij moet nemen, maar als je de pro heb voor bijna €1100 per jaar moet dit toch gewoon erin zitten. Ik snap dat je voor veel content, data etc bij moet betalen maar dergelijke functies.....
Wat ik zelf trouwens het storendste vind is dat er geen enkele aanwijzing is dat er ergens een opmerking bij zit.
Ik zie dit niet in mijn mails, niet op de factuur, maar ook niet in de orderlist.
Even serieus ik ga toch niet elke dag 20-40 orders 1 voor 1 aanklikken om te kijken of iemand daar een opmerking bij heeft gedaan? Goed, dit is vermoedelijk juist het hele markteing strategie achter het weglaten van deze functie.
Bij mouse-over wordt de opmerking getoond.
Edit: ok, ik had mooie afbeeldingen in paint gemaakt, maar die zijn te klein om hier te zien
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Waarom is het niet mogelijk dat als iemand afrekent hij een inkooporder in kan vullen die automatisch op de factuur kom? Als ik mij niet vergis is hier al talloze malen om verzocht maar lightspeed geeft niet thuis om een eenvoudig iets in te bouwen waar al vele om gevraagd hebben. @lightspeed wanneer gebeurt hier nou is iets mee? zo moeilijk kan het toch niet zijn? het zal best dat het geen prio is maar op een goeie vrijdag middag met een uurtje over moet dit toch wel in te bouwen zijn??