Loyalty - MDWare

2>

49 reacties

• DevloomaxDevloomax Member, Partner Berichten: 19 partner

F-secure zou inderdaad, mocht er een blokkade bij sommige klanten geweest zijn, opgelost moeten zijn!

Maximiliaan Devloo | https://mdware.org

Toolkit met Facturatie & Loyalty voor Lightspeed Retail, Ecommerce & Omnichannel

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 95 ✭

Stel dat een klant zijn bestelling retour stuurt. Worden de punten dan ook automatisch terug afgetrokken van zijn opgespaarde totaal?

• theguitarbartheguitarbar Member Berichten: 5

Ik gebruik sinds een goede week MD voor facturatie. Dat werkt goed maar de koppeling naar Exact online dient via een export in XLSX formaat te gebeuren. Het instellen van de template is erg ingewikkeld en ik kan daar geen hulp voor krijgen. Niet van Lightspeed, niet van Exact online en ook niet van MDWare.

september 2019 aangepast

@theguitarbar Zoals reeds uitvoerig besproken in onze gesprekken via email hebben wij geen Exact-koppeling. Over welke template spreek je? MDware heeft geen templates voor zijn facturatie maar één vast design. Ik stel voor dat we deze conversatie verder via mail/chat/privébericht te voeren, het gaat hier in deze thread namelijk alleen over Loyalty.

@iedereen_loopt absoluut (bij volledige annulaties/creditnota's), alleen partiële retouren via RMAs kunnen wij niet uitlezen via de API. We werken aan een work-around 😀

Toolkit met Facturatie & Loyalty voor Lightspeed Retail, Ecommerce & Omnichannel

• FOOFOO Member Berichten: 896 

We hebben nog nooit gebruikt gemaakt van een Loyalty programma, maar overwegen dit nu toch eens uit te gaan proberen.

Naast MDware kom ik ook Kangaroo tegen. Morgen krijg ik daar een demo van. Zoals ik heb begrepen, werken ze daar niet met staffels op basis van aantal klanten, waardoor het voor ons goedkoper lijkt te zijn.

Weet iemand wat de (grote) verschillen zijn tussen beide programma's?

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,532 

Wij hebben ook nog nooit met loyalty programma's gewerkt. Wat ik me afvraag, voor wat voor shops zijn zulke programma's nou juist wel of niet geschikt?

Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een kleding webshop zeer dankbaar gebruik hiervan kan maken, ten eerste omdat de concurrentie zeer groot is (er zullen niet veel markten zijn die meer concurrentie hebben dan kleding shops) en ten tweede omdat kleding "altijd" nodig is dus dan heb je veel te maken met herhaalaankopen. Herhaalaankopen + vaste klanten = succes!

Aan de andere kant, als je niet veel vaste klanten en herhaal aankopen hebt, kan ik me ook voorstellen dat je dit juist een beetje kunt stimuleren juist dóór klanten te kunnen laten sparen op je site. Maar ik vraag me af of de vaste kosten (maandelijks als ik het goed begrijp?) dan opwegen tegen de extra winst die je hiervan hebt. Ik neem aan dat je flink wat extra aankopen moet hebben om de maandelijkse vaste lasten van het programma er een beetje uit te kunnen halen. En dan ook nog de korting die je door het programma weggeeft, ik vraag me af of dat tegen elkaar opweegt.

Wij hebben wel een flink aantal vaste klanten, alhoewel ik niet weet wat "veel" is in vergelijking met de rest van de NL webshops natuurlijk. Sommige klanten kopen wel een paar keer per jaar wierook in bijvoorbeeld, en een aantal klanten sparen echt de Willow Tree beeldjes of Jim Shore beeldjes, maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld kleding, make-up, etc. Dus ik vraag me af of het voor ons echt zinvol is.

Op welk moment haal je de vaste kosten en de kortingskosten eruit en is zo'n programma echt "zinvol"?

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

@FOO ik stuurde je een privébericht!

@Paula dat is inderdaad voor iedereen anders. MDware kost 15€/maand (enkel en alleen voor de klanten die ook effectief actief zijn en in het programma zitten). We zien echter inderdaad een zeer voordelig effect op niches waarbij er relatief veel concurrentie is, omdat een 'nog op te doen tegoed' bij sommige klanten soms zwaarder weegt dan een prijsverschil bij een andere shop.

Van de week Kangaroo getest. Biedt ontzettend veel mogelijkheden, maar dat is ook gelijk een groot nadeel. Veel werk om het goed werkend te krijgen. Als dan vervolgens blijkt dat de belangrijkste functie niet goed werkt......... Om klanten artikelen of aanbiedingen te laten delen (voor punten), moeten ze een app installeren van Kangaroo. Onduidelijk, omslachtig en veel gedoe. Dat gaat nooit werken.

Gisteren MDware geinstalleerd en dat werkt gelijk! Het is wel een stuk eenvoudiger, met minder mogelijkheden. Maar het belangrijkste werkt perfect: punten sparen bij iedere bestelling voor geregistreerde klanten. Hopelijk in de toekomst nog wat uitbreidingen.... 🤪

Met wat hulp heb ik ook de tekst en kleur van de button aangepast, zodat deze hopelijk wat beter opvalt in de shop.

Wij staan op het punt om het loyalty programma van MDWare uit te proberen. Maar ik heb nog een paar vragen die niet helemaal duidelijk zijn.

Ik ga ze uiteraard ook aan MDware stellen, maar vaak komen er vanuit de gebruikers zelf ook al handige tips of workarounds of ideeen, vandaar dat ik het hier ook even in de groep gooi.

Verder ben ik erg benieuwd naar de ervaringen tot nu toe, hoe MDware bevalt. Of er dingen zijn waar je tegenaanloopt, dingen die juist wel prettig zijn, etc.

Alvast heel erg bedankt voor alle input!

1) Je kunt kiezen tussen punten en bedrag systeem. Wat zijn de voor- nadelen van beide systemen? Waar hebben jullie voor gekozen en waarom? Aan de ene kant lijkt een bedrag sparen me duidelijker, je ziet direct waar je aan toe bent. Aan de andere kant lijkt punten sparen me "aantrekkelijker" omdat dat misschien meer mogelijkheden biedt? Maar ik weet niet precies wat je met punten kunt doen. Zijn punten op een andere manier in te wisselen? Dus niet alleen voor geld maar ook bijvoorbeeld voor iets anders? Het lijkt mij persoonlijk leuker om bijvoorbeeld "25 punten" gespaard te hebben dan  €1,25 ofzo. We zijn er dus nog niet over uit of we beter punten of een bedrag systeem in moeten zetten. Wat raden jullie aan?

2) kunnen er ook extra punten toegekend worden? Bijvoorbeeld voor het invullen van een review, of dubbele punten tijdens een speciale actieperiode?

3) kunnen er ook handmatig (door onszelf) punten toegevoegd worden? Bijvoorbeeld als bedankje ergens voor, of wat dan ook?

4) kunnen we tijdelijk het aantal punten of % verhogen of verlagen? 

5) moeten klanten specifiek toestemming geven om punten te sparen? Of gaat dat automatisch zodra iemand ingelogd is? 

Alvast bedankt!

Groetjes, Paula

De Vrolijke Engel

www.devrolijkeengel.nl

Dag Paula, zoals ook reeds op Intercom vermeld hier onze antwoorden.

1. Puntensysteem: als je minder korting geeft kunnen punten een andere illusie wekken: de klant denkt dat hij veel spaart maar effectief gezien kan een punt een geringere waarde hebben... Tegoed: de klant weet meteen hoeveel hij heeft gespaard, en een eurobedrag heeft een grotere waarde voor een klant dan een bedrag in punten. Indien het Loyaltybedrag dat gespaard kan worden hoog genoeg is heeft dit volgens ons de voorkeur.
    2. Voor review kan dat niet, dubbele punten kan wel voor een specifieke periode.
    3. je kan punten/bedrag van een klant zelf verhogen of verlagen indien je dat wenst.
    4. je kan tijdelijk je spaarmechanisme aanpassen.
    5. Dat gaat automatisch, geen toestemming nodig.

Groetjes,

Update: MDWare heeft een fijne toevoeging in de app geinstalleerd:

Als je nu in een klant zit en op het IDnummer klikt word je direct naar de betreffende order doorgelinkt. Handig als je de order snel wilt checken.

www.devrolijkeengel.nl

Op zich een leuke toevoeging, maar ik zie het nog veel liever andersom: dat ik vanuit een order in LS door kan klikken naar MD-ware. Credits kun je op die manier ook eenvoudig verwerken in MD-ware.

Alleen daarvoor kom ik eigenlijk in de app; om tegoed aan te passen van gecrediteerde orders.

Yep, inderdaad nog een betere toevoeging. Neem contact met ze op, wie weet :)

www.devrolijkeengel.nl
  • fansfans Member Berichten: 40 ✭

Zelf gebruiken we loyalty nu al en paar maanden . Toch een aantal punten die ik mis . We geven mooie geschenken met de punten . Eigenlijk kunnen klanten kiezen of wel cashen ze hun punten of wel bieden we allerhande geschenken aan die ze kunnen inruilen voor punten . Nu wat ik spijtig vindt is dat je de klanten niet kan laten zien hoe de geschenken er uit zien in hun portaal . Ook het plaatsen van een link naar het product dat ze kunnen inruilen voor hun punten zien ze niet . een groot gemis vindt ik voor het toch wel dure loyalty programma ? Ik hoop dat @Lightspeed hier snel werk van maakt ;

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 259 moderator

@fans ik maak een ticket aan om dit verzoek door te geven!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

Dag @fans jij gebruikt waarschijnlijk het pakket van Lightspeed en niet dat van ons! Deze thread gaat meer specifiek over MDware Loyalty 😊

Hoi! Weet iemand hoe je kunt zoeken op loyalty codes in de MDware backoffice? ik zie in de LS backoffice dat iemand 12 december een code aangemaakt heeft, maar ik kan nergens terugvinden wie. Hij is nog niet daadwerkelijk ingewisseld, anders kun je zoeken in orders en dan zie je wie het is. Maar dat werkt nu niet. Ik kan nergens vinden waar je in de MDware backoffice kunt zoeken welke codes aangemaakt zijn of wie een bedrag ingewisseld heeft ofzo. Het is een bedrag van 1,30 maar ik kan ook niemand vinden die exact dat bedrag opgespaard heeft.

Ik heb MDware gemaild maar ik dacht misschien weet 1 van jullie het vast.

Thanks!

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Goed nieuws! Onze hackaton afgelopen weekend heeft ervoor gezorgd dat jouw gevraagde functionaliteit (Loyalty Coupons in de backoffice) zijn toegevoegd. Je vindt ze vanaf nu in je Loyalty-beheerpagina. Onder eCommerce Coupons (zoeken op email of op coupon is mogelijk).

We hebben ook toegevoegd:

• Manuele aanmaak van een nieuwe klant/migration via de interface (kon reeds via Excel Import)

En brengen uit in de loop van deze en volgende week:

• Partial Returns via RMA en correcte automatische Loyalty afhandeling
    • Loyalty Quarantine (😁)

Stay tuned en check onze Changelog voor meer insights!

Super! Dat is inderdaad echt een hele handige toevoeging! Top, dank je wel! 💪

www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.