Een notificatie laten zien aan klanten die bevestigd moet worden dat deze begrepen is.

Dit zal vast wel eens eerder zijn gevraagd maar ik zit met een erg lastige kwestie.

Normaal gesproken als we op vakantie gaan vaak niet langer dan een week tot 10 dagen dan plaats ik een afbeelding op mijn homepage van de webshop met daarop een vakantie bericht. Daar staat dan dat er tussen datum die en die geen orders verzonden worden maar er wel besteld kan worden.

Meestal gaat dit goed en soms ook niet, als mensen dan een mail sturen of bellen waar hun order blijft dan leg ik dat uit en dan is er verder geen probleem.

Alleen nu komt het probleem, ik ben inmiddels al een geruime tijd ziek waardoor ik met regelmaat naar het ziekenhuis moet voor chemotherapie, controles en andere onderzoeken, soms komt het voor dat ik een kleine tijd moet blijven en niet voorafgaand een bericht kan plaatsen. Daarnaast heb ik dagen vooral na een chemo dat ik simpelweg te moe, slecht, of te beroerd ben om iets te doen. Naar het toilet gaan is dan al een hele onderneming.

Ik heb vaak wel een laptop bij mij om dingen te kunnen veranderen of aan te kunnen passen, maar omdat ik voorheen een afbeelding creëerde die op de homepage werd gezet betekend dit dat ik dan in het ziekenhuis een afbeelding moet gaan maken en testen en dan moet uploaden, dat terwijl ik op dat moment echt wel hele andere dingen aan mijn hoofd heb.

Nu zou je kunnen zeggen waarom werk je dan in hemelsnaam door? Het antwoord is zowel simpel als begrijpelijk en dat is de afleiding die ik er aan heb. Ik heb iets om handen om te focussen op mijn webwinkel. Maar ik zou het wel prettig vinden als ik een optie ik kan schakelen die een dergelijk bericht activeert waarbij mensen een vinkje of iets dergelijks moeten aanklikken voordat men verder de webshop bekijkt en bestellen.

De vraag is dus, hoe doe ik dit? is daar een applicatie voor? is er ergens een instelling?

5 reacties

• PaulaPaula Berichten: 876 Member, Beta tester 
    Hoi Lucien, allereerst heel veel sterkte gewenst! Goed dat je je zo inzet voor je webshop.
    Ik denk nu als eerste aan de alert-bar (via design) Die melding is te zien op iedere landingspagina. Je kunt instellen na hoeveel tijd hij verschijnt en na hoeveel tijd hij weer verdwijnt.
    Dat lijkt me wellicht een handige optie voor jou?
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    Er zijn ook diverse apps voor, maar de alert-bar is gratis en op ieder moment in te zetten zonder extra kosten.
    www.devrolijkeengel.nl
  • JoanMlJoanMl Berichten: 98 Member, Beta tester ✭
    Stekte Lucien, ik wens dat de behandelingen je beterschap brengen!
    Kun je niet vast een foto plaatsen met de tekst dat de levertijd iets langer is?

Je kunt ook de demobar bovenin 'omtoveren'. Dat heb ik gedaan bij een ander thema dat geen usp bar bovenin had. Nynke heeft dat uitgelegd in dit onderwerp: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/109/de-demobar-omtoveren-tot-usp-bar-conform-thema
    Dat ging erg makkelijk en je kunt het ook weer weghalen als je het later niet nodig hebt.

@Paula: Is de alert-bar bij alle thma's bereikbaar?

Joan
    @JoanMl Oeh, dat weet ik even niet zeker eigenlijk. Bij ons staat het in design -> thema aanpassen. Ik dacht dat dit een standaard feature was binnen LS (dus alle thema's) maar nu je het zo vraagt durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.... @Nynke ?
    www.devrolijkeengel.nl
  • YouckeYoucke Berichten: 2 Lightspeed Staff Lightspeed
    Hoi @Paula en @JoanMl , de alertbar is een feature specifiek voor jouw thema. De makkelijkste manier is eigenlijk inderdaad om de demo bar om te toveren naar een 'vakantie melding'. Daarnaast kunnen er ook nog een aantal andere leuke dingen mee gedaan worden zoals een USP bar.

Mocht je hier niet helemaal uitkomen, kan ik (kunnen wij) jou hier uiteraard ook bij helpen!
Log In of Registreer om te reageren.