PostNL integratie werkt maar half

jonassmetsjonassmets Member Berichten: 29
1 maart aangepast in Apps en integraties

Hoi allen,

Om onze klanten zo veel mogelijk opties te bieden voor het leveren van hun product heb ik een contract met PostNL afgesloten. Zij zijn de enige die zondag-levering, pakketautomaat, levertijd kiezen, etc. aanbieden bij Lightspeed.

Nu krijg ik het alleen niet voor mekaar om die mooie opties ook daadwerkelijk geactiveerd te krijgen. Avond en ochtendlevering doet het wel, zondag levering is ook zichtbaar op zondag (terwijl je zou zeggen dat dat enkel op zaterdag zichtbaar is?). Maar Pakje gemak, pakketautomaat, klant levertijd laten kiezen... die ontbreken allemaal.

Volgens de Lightspeed support staat alles goed. Als deze opties het inderdaad niet doen had ik beter bij myParcel gebleven.

Iemand die deze integratie gebruikt en die wel alle bezorgopties werkend heeft?

Ik hoor het graag,

Bedankt alvast,

Jonas

9 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,112 

Het is toch denk ik ergens een kwestie van een instelling, want wij hebben via de PostNL checkout module wel alle opties die jij nu mist werkend gehad.

Ik durf alleen niet te zeggen wat er niet goed gaat. Je geeft zelf aan dat alle vinkjes in je BO goed staan, dus alle opties staan gewoon aangevinkt?

Misschien even contact opnemen met je accountmanager bij PostNL? Die hebben ons indertijd ook geholpen met wat instellingen waar we niet uit kwamen.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

p.s. omdat we nu gebruik maken van fulfilment werken we niet meer met de postNL checkout module, dus kan ik niet wat dingen voor je uitproberen of testen.

Misschien iemand anders die nu wel de PostNL module gebruikt?

www.devrolijkeengel.nl
  • jonassmetsjonassmets Member Berichten: 29

Hi Paula,

Dank voor je antwoord! PostNL heeft me bij het afsluiten van het contract heel duidelijk gemaakt dat ik voor de integratie bij Lightspeed moet zijn omdat zij deze ook gebouwd hebben. Ik ga maandag nog wel eens bij Lightspeed informeren.

Graag gedaan!

Nog even een wilde gok: staan bij jou de verzenddagen en cutoff tijd wel allemaal goed ingesteld? Deze hebben ook invloed op bepaalde verzendopties.

www.devrolijkeengel.nl

*dubbel*

www.devrolijkeengel.nl
  • FrankFrank Member Berichten: 106 ✭
    1 maart aangepast

@jonassmets

Heb je wel alles goed ingesteld staan bij het stukje hieronder?

Prijzen

Configureer prijzen per methode, land en gewicht

Als daar voor elke verzendmethode geen gewichtsklassen en prijzen zijn ingevuld zijn ze niet zichtbaar bij de checkout.

Dat is eigenlijk het enige wat ik zou kunnen bedenken. Dat het volgens Lichtspeed goed staat klopt maar ik denk dat zij meer hebben gekeken of de integratie goed werkt en niet of je alle verzendopties goed hebt ingesteld.

• jonassmetsjonassmets Member Berichten: 29
    1 maart aangepast

Goedenavond @Frank en @Paula,

dank voor het mee denken. Van wat ik kan zien staat alles goed ingesteld. Maar misschien zien jullie meer dan ik? Anders morgen toch nog maar even contact opnemen met Lightspeed.

• FOOFOO Member Berichten: 769 

En deze vinkjes heb je ook staan?

Werkte bij ons destijds wel gewoon. Instellingen staan verder net zo, maar wij hebben PostNL uitgeschakeld nu we via fulfilment werken.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Op 11-12 september fiets ik met Team Apeldoorn de 24-uur MTB Marathon. Wilt u mij sponsoren en daarmee Stichting de Hoop steunen? 

• FrankFrank Member Berichten: 106 ✭

Oh trouwens :) Als je de verzendmethode " Bezorgd thuis of op het werkt" selecteert dan pas vraagt hij om een eventueel een bezorg dag en tijdstip te kiezen.

Ik denk dus dat die het wel doet alleen zal je de verzendmethode eerst moeten selecteren. Zo werkt die bij mij ten minste.

Dat zondag levering er altijd staat klopt ook want een klant zal toch altijd moeten mogen kiezen om een pakketje op zondag te laten afleveren. Ongeacht welke dag het is wanneer hij/zij een bestelling plaatst.

Pakje gemak en pakketautomaat worden beide weergegeven onder " ophalen bij PostNL locatie" . Alleen die mis ik bij jou.

Heb je wel adres gegevens ingevuld toen je het screenshot maakte van de verzendmethodes die jou checkout laat zien? Als je die niet ingevuld hebt laat hij die verzendmethode volgens mij ook nog niet zien.

Anders zou ik het niet weten. Bij mij werkt eigenlijk alles precies zoals het hoort. Ik hoop voor je dat je er uitkomt.

Groetjes Frank

Log In of Registreer om te reageren.