Producten verbieden in bepaalde landen

Goedemiddag,

we hebben een groot aantal producten die niet naar bepaalde landen gestuurd mogen worden; of niet naar bepaalde landen gestuurd kunnen worden ivm lengte / gewicht.

Hoe gaan jullie hiermee om?

3 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 187 ✭

Wij hebben ze een hoog gewicht gegeven waardoor ze buiten de verzend mogelijkheden vallen.

Voorbeeld pakket Uk gewichten instellen tussen 3 en 5000 gram of kilo

dan geef je het artikel 5001 of hoger.

• MarjaMarja Member Berichten: 63

Ik heb het ook gedaan zoals @Dave0701 aangeeft. Volgens mij is er ook geen andere oplossing..........

• FloraStoreFloraStore Member Berichten: 6

+1

Het is ook voor ons handig/wenselijk om op artikelniveau (of hoger, merk/categorie/leveranciersniveau) in te kunnen regelen of artikelen wel of niet in een bepaald land (of taal) verkocht kunnen worden. Helaas is het in de praktijk misschien lastig en ook onwenselijk voor de customer journey/user experience, omdat je er als consument pas vanaf de checkout achter komt dat dat gave product wat je zojuist in je winkelmandje hebt gestopt en heel graag wilde hebben, eigenlijk toch niet kunt kopen.

Wie alternatieve ideeën heeft mag roepen.

Enige wat ik me zo snel kan bedenken is een aparte shop per land. Maar dat brengt ook behoorlijk wat nadelen met zich mee, met name in het beheer: artikelen, klanten, etc, maar ook additionele kosten, administratie, etc, marketing: customer journey, SEO, SEA etc. etc.

Log In of Registreer om te reageren.