Ervaringen achteraf betalen

janeandfredjaneandfred Member Berichten: 1
18 september aangepast in Veiligheid en betalen

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren om achteraf betalen aan te gaan bieden maar sta er een klein beetje sceptisch in. Voornamelijk voor de hoge kosten die het met zich meebrengt.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende aanbieders?

Groetjes Sam

Jane and Fred

Gift & Conceptstore

5 reacties

• YoupackYoupack Member Berichten: 16

Hallo Sam,

Wij werken met Billink en dat bevalt goed. De kosten zijn inderdaad wat hoger maar het biedt ook gemak en kan conversie verhogend werken. Wij zouden Billink aanraden.

Groeten,

Jordy

Youpack

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,152 
    18 september aangepast

Wij zijn van Klarna overgestapt op Billink omdat de kosten van Billink in het niet vallen vergeleken bij Klarna. En het verschil met bijvoorbeeld iDeal kosten is dusdanig klein dat het voor ons een logische stap was om Billink aan te bieden.

Het enige "nadeel" is dat we regelmatig betalingen van Billink op onze eigen rekening ontvingen, klanten lezen blijkbaar niet goed en maken het bedrag voor Billink vaak over op onze eigen rekening (ze maken het bijvoorbeeld eerder over dan de mail die ze van Billink kregen) Maar dat is niet een nadeel van Billink, dat is een nadeel van klanten die niet goed lezen ;)

We hadden op diverse plekken staan dat men moet wachten op de mail van Billink maar op 1 of andere manier lette men daar toch niet op. Een paar maanden geleden heb ik een extra stukje in (ik geloof) de orderbevestiging erbij gezet en sindsdien.... even afkloppen.... geen Billink betalingen meer op onze eigen rekening!!!

Maar wat Billink betreft, wij zouden niet meer anders willen. Ook de klantenservice is altijd erg behulpzaam als er iets mis gaat of als er iets geregeld moet worden.

Dus ja, wij raden Billink aan! En de kosten, ik geloof dat die niet vaststaan maar aan de hand van een aantal factoren berekend wordt, maar ik vind de kosten erg goed! En véél goedkoper dan veel andere betaalmethoden.

Hopelijk heb je hier wat aan!

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Member Berichten: 810 

Wij werken ook al een aantal jaar met Billink. Kosten vallen reuze mee (tip: even onderhandelen) en het levert wel de nodige omzet op.

Sinds een maand of 2 testen we ook Klarna via Mollie. Heel iets duurder dan Billink, maar werkt wel net wat prettiger door de betere koppeling.

Sinds Corona merken we wel dat er meer oplichters actief zijn via de achteraf betaalsystemen. Veel afgewezen grote orders en helaas ook een stel die het wel is gelukt. Hierdoor regelmatig zendingen retour, omdat ze deze niet af kunnen halen bij een Parcelshop. In principe ligt het risico bij Billink, maar het levert wel extra werk en frustraties op natuurlijk.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • telecomshoptelecomshop Member Berichten: 7

Helaas hier ook veel met oplichters te maken gehad die voor achteraf betalen kozen. Maar wettelijk gezien ben je verplicht een achteraf betaalmethode te hebben in je webshop.

• QS86QS86 Member Berichten: 74 ✭

Billink zal later dit jaar ook Duitsland toevoegen naast Nederland en België.

Wat mijn nog tegenhoud om over te stappen vanuit Klarna is de naamsbekendheid van Billink. Klarna heeft toch wel een flinke naamsbekendheid opgebouwd en een gebruiksvriendelijke app ontwikkeld voor consumenten.

Log In of Registreer om te reageren.