Klant blokkeren

FOOFOO Berichten: 548 Member 
Is het ook mogelijk om een klant of klantgroep te blokkeren?

Ik heb nu al een week lang een klant die dagelijks een stuk of 3 keer probeert dure artikelen te bestellen via achteraf betalen. Op 2 verschillende adressen, maar steeds met andere namen, emailadressen en telefoonnummers. 

Billink keurt de kredietaanvraag steeds netjes af, maar het is gewoon irritant en verpest de statistieken. 
John | Fietsonderdelen Outlet
De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

4 reacties

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Wij hebben ook af en toe een klant waarvan we zien dat het dezelfde persoon is maar met andere emailadressen/adressen die bestellingen probeert te plaatsen via Billink. Worden steeds afgekeurd. 
    Als een bestelling afgekeurd (geannuleerd) is dan telt deze toch niet mee voor de stats? 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Berichten: 548 Member 
    Binnen Lightspeed niet, maar ik weet niet in hoeverre dit terug te zien is in Google Analytics. 

Gelukkig voldoen we aan de AVG, is de klant tenminste beschermt. Kan deze ons proberen op te lichten zonder risico te lopen dat z'n gegevens gedeeld worden......    :s
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @FOO. Erg vervelend dat je te maken hebt met een fraudeur! Helaas kunnen wij je hier niet echt mee helpen omdat we iemand / een IP alleen kunnen blokkeren van ons hele platform (dus al onze webshops tegelijk), en we mogen dit alleen doen bij tussenkomst van de politie.

Mocht het blijven aanhouden, ik raad je aan om te kijken of hier een meldpunt voor is. In het uiterste geval kun je de politie inschakelen. Onder de AVG is een bezoeker nu inderdaad beter beschermd en kun je gegevens niet zomaar delen, maar als er juridische gronde voor is, is het natuurlijk een ander verhaal.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • FOOFOO Berichten: 548 Member 
    Hi @Nynke. Jammer, maar wel logisch ergens.

Ik heb het de klant wel wat lastiger gemaakt om te bestellen, door een nieuw wachtwoord aan alle accounts toe te kennen. Door tijdelijk het mailadres van de klant te veranderen, heeft deze hier geen bericht van ontvangen. 

Nu moet de klant dus eerst een nieuw wachtwoord aanmaken, of weer een nieuw emailadres. Dit lijkt te helpen, want ik heb geen verdachte bestellingen meer ontvangen. 

Log In of Registreer om te reageren.