Quick view button werkt niet meer bij nieuwe artikelen

PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
mei 2018 aangepast in Apps en integraties
Ik kwam er zojuist achter dat de quick view button (quick view app) bij de 4 laatst aangemaakte artikelen niet werkt: https://www.devrolijkeengel.nl/collection/?sort=newest Deze laatste 4 artikelen heb ik de afgelopen week ongeveer aangemaakt.
Zijn er meer mensen die deze app gebruiken en dit bij nieuwe artikelen ook hebben? Ik snap niet wat er anders is, want ik hoef niks in te stellen ofzo als ik een nieuw artikel aanmaak.
Ik heb vivaio een mail gestuurd, maar ik dacht misschien heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Alvast bedankt!

Groetjes, Paula
www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
<1

37 reacties

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Helaas geen reactie van Vivaio. 
    Iemand anders die hetzelfde probleem heeft? 
    www.devrolijkeengel.nl
    mei 2018 aangepast
    Nu wel reactie van Vivaio, dat dit probleem bij onze webshop lijkt te liggen, waarschijnlijk door maatwerk of thema (beide is niet het geval) 
    En dat er over een aantal weken een update van de app komt en dat het daarna "hopelijk" weer werkt. Zo niet dan zou het maatwerk (lees: betaald) moeten worden om de app weer werkend te krijgen. 
    Toen ik aangaf dat dat niet voldoende is omdat we in de tussentijd wel gewoon betalen voor een app die nu niet goed werkt kreeg ik te horen dat we dan maar de app moeten annuleren totdat de app geupdate wordt. 
    Vivaio heeft niet 1 keer gevraagd wat het probleem precies is, gevraagd naar iets meer info of ernaar gekeken. Geen bericht terug dat er naar gekeken gaat worden of dat het vervelend is dat het nu niet goed werkt. Nee, gewoon wachten tot er een update komt en hopen dat het dan weer werkt. Of anders betalen om het werkend te krijgen. 

Ik zou me persoonlijk kapot schamen als ik 2 van zulke onklantvriendelijke mails naar een betalende klant zou sturen. 

www.devrolijkeengel.nl
  • Ria HulsboschRia Hulsbosch Berichten: 9 Member
    Hoi Paula nee ik heb dat niet bij mij zit het in mijn fijne template dus geen externe app hiervoor.
  • FOOFOO Berichten: 549 Member 
    Zit bij ons ook in de template (Mandrill). Geen problemen, dus dan zou je toch gaan denken dat het aan de app ligt?!  

Dat ze aangeven dat er een update van de app komt en het daarna hopelijk weer werkt, geeft al wel aan dat het probleem nog wel eens bij hen zou kunnen liggen.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    juni 2018 aangepast
    Hi @Paula. Erg vervelend dat de quick view functie niet meer goed werkt. We hebben hier bij support er naar gekeken of we iets konden ontdekken waar het aan kan liggen, maar dit is inderdaad iets app gerelateerd waar wij helaas niks aan kunnen doen.

Ik heb je klacht doorgegeven aan onze app manager, die zal dit verder in behandeling nemen en afhandelen. 

Om wat uitleg te bieden: quick view iets wat niet 'standaard' bij Lightspeed zit. Vanuit LS kun je productdata instellen en geven we de optie het in het winkelmandje te doen. Het is vervolgens aan je thema om te bepalen hoe dit gebeurt. Bij sommige thema's zie je dit alleen op een productpagina, maar sommige thema's tonen dit ook met een popup wat ze dan quick view noemen.

Als het niet in je thema zit kan een app dus hetzelfde doen. Mocht je niet met een app willen werken, dan kun je het ook apart in laten bouwen via maatwerk. 

In jullie geval kan het aan de app zelf liggen, maar het kan ook te maken hebben met je thema of maatwerk wat je hebt laten doen, waardoor de wisselwerking tussen app en thema niet meer lekker loopt en die functie niet meer werkt. Wij zagen hier slechts dat de quick view button inderdaad niet meer ingeladen wordt, maar dat kan meerdere verklaringen hebben. Ik raad je aan dus voor de zekerheid wel contact op te nemen met je maatwerkpartner om in ieder geval uit te sluiten dat het niet aan je thema ligt.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    juni 2018 aangepast
    @Nynke dank je wel voor de info. Zelf denk ik niet dat het aan maatwerk (wij laten alles door Shopmonkey doen) ligt, aangezien ik ná het laatste maatwerk gewoon nog artikelen aangemaakt heb waar de app gewoon bij werkt. Dus het is onlogisch dat het aan maatwerk ligt.

Maar... ik heb eigenlijk het idee dat het wellicht te maken heeft met de aanpassing van jullie nieuw productpagina. De quickview button werkt bij IEDER artikel in de shop, behalve bij de laatste artikelen, dat zijn allemaal artikelen die ik aangemaakt heb na de aanpassing van jullie productpagina. Het kan toeval zijn, maar alle artikelen die ik aangemaakt heb in de "nieuwe" productpagina indeling geven de quickview button niet weer. Alle artikelen die in de "oude" productpagina gemaakt zijn werken goed. 

Toeval... of? 

www.devrolijkeengel.nl
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 86 Member
    @Paula, werkt het wel als je een artikel dupliceert en aanpast naar een "nieuw artikel'?
    @KlaasHaarsma dat heb ik zojuist geprobeerd (bedankt voor de tip) maar helaas werkt dat ook niet.

www.devrolijkeengel.nl
  • RuudRuud Berichten: 21 Member
    Denken jullie dat de quickview button voor meer conversie zorgt? Wij zijn momenteel ook een overstap naar het mandrill thema aan het voorbereiden, maar ik denk dat ik de quickview button uit zet. Je ziet namelijk geen staffelkorting bij de quickview.
    Al onze producten hebben een staffelkorting, dus ik ben bang dat door die ontbrekende staffelkorting ik omzet mis loop.

Wat is jouw ervaring hiermee @FOO? Ik zag namelijk dat jij deze functie wel gebruikt en tevens meerdere producten met staffelkorting verkoopt.

@Paula Kun je niet de app stopzetten en het door shopmonkey laten implementeren?
    Hi @Ruud. De klant kan net even wat makkelijker / sneller de verschillende producten bekijken. Inderdaad zien ze geen staffelkorting, maar omdat we toch al heel goedkoop zijn, denk ik niet dat dit voor ons veel verschil maakt. Staffelkorting is vooral interessant voor grotere klanten. Die weten de weg wel te vinden naar korting.    ;)

Sinds we bij Lightspeed zitten, hebben we dit aanstaan. Vergelijkingsmateriaal heb ik dus niet, maar onze conversie is prima. Volgens Analytics tussen de 5 en 6%. Gisteren zelfs een record van ruim 12% zie ik net!   B)  Binnen LS zie ik veel hogere conversies, maar die vind ik niet erg realistisch. 
    Paula zei:
    @KlaasHaarsma dat heb ik zojuist geprobeerd (bedankt voor de tip) maar helaas werkt dat ook niet.

Tsja, dan weet ik het ook even niet. Ik gebruik het ook niet.

• RuudRuud Berichten: 21 Member
    @FOO bedankt voor je reactie en goed bezig  ;).
    Misschien moeten we beide varianten gaan testen.
    Ruud zei:

@Paula Kun je niet de app stopzetten en het door shopmonkey laten implementeren?
    @Ruud: we hebben inderdaad al contact met Shopmonkey ;) Maar het is zonde om iets dat op zich goed werkt (op zich, tot een paar weken geleden) opnieuw te laten bouwen. Hopelijk komen we er binnenkort achter wat het probleem is zodat het gefixed kan worden.
    Thijs en Stef van Shopmonkey vinden ons echt heel erg lief, maar we krijgen nog steeds elke keer een factuur van ze als ze iets voor ons gedaan hebben ;)
    www.devrolijkeengel.nl
    @Paula dit kan toeval zijn, maar wellicht de moeite waard om te testen. Ik zal je hierover apart mailen :)
    juni 2018 aangepast
    De app tijdelijk deinstalleren en opnieuw installeren zoals Vivaio voorstelt zorgt ervoor dat we na het opnieuw installeren het dubbele (!) voor de app betalen! We betalen al 2 jaar lang €4,95 maar de app staat nu voor €9,95 in de appstore. Ik vroeg Vivaio of we na het opnieuw installeren dan dezelfde prijs blijven betalen, maar nee, dan zou de nieuwe prijs ingaan. Op mijn vraag of dat niet vreemd is en of het mogelijk is dat dit aangepast wordt (aangezien het om een "storing" van de app gaat) krijg ik helaas geen antwoord. 

www.devrolijkeengel.nl
    @Paula: dat is lekker geld verdienen op deze manier. Je volgt hun advies op en je krijgt er tevens de rekening voor gepresenteerd. Fijn al die apps. Het maakt het ondernemen wel een stuk duurder.
    Met een heel stel belabberde reviews zijn ze misschien over te halen?   B)
  • BartRensenBartRensen Berichten: 14 Member
    @paula Ik heb hetzelfde probleem! Bij de laatste nieuwe artikelen is quickview niet te zien.
    Ik heb wel ook aanpassingen door Shopmonkey laten doen. Ik wacht het even af.
    Gaat het niet werken dan haak ik af bij die klantvriendelijke vivaio. Het is mij nooit duidelijk geworden of er veel gebruik van de app wordt gemaakt.
    @paula Ik heb hetzelfde probleem! Bij de laatste nieuwe artikelen is quickview niet te zien.
    Ik heb wel ook aanpassingen door Shopmonkey laten doen. Ik wacht het even af.
    Gaat het niet werken dan haak ik af bij die klantvriendelijke vivaio. Het is mij nooit duidelijk geworden of er veel gebruik van de app wordt gemaakt.
    Hoi Bart, dank je wel voor je berichtje! 
    Zou ik mogen vragen of jij dit ook aan Vivaio wil melden? Zij zeggen namelijk dat ik de enige ben, maar dat is dus niet zo blijkbaar. 
    Ik ben heel benieuwd wat jij voor advies krijgt. 
    En mag ik vragen wanneer Shopmonkey jullie (laatste) maatwerk heeft gedaan? Want ik heb niet het idee dat het daar aan ligt aangezien het laatste maatwerk bij ons alweer langer geleden is. 
    En weet jij vanaf wanneer het probleem ontstaan is? Bij ons is het bijvoorbeeld bij artikelen die ik na eind mei heb geplaatst. Is het bij jou ook rond die tijd ontstaan? 
    Dank je wel voor je berichtje! Wie weet komen we erachter wat het is! 

Mocht iemand anders het probleem ook hebben, ik hoor het heel graag! 
    www.devrolijkeengel.nl
    P.S. @BartRensen als je gezegd wordt dat je het best de app even kunt deinstalleren en opnieuw installeren, niet zomaar doen. Dan wordt het maandbedrag automatisch verdubbeld ;) Dus even opletten daarmee ;) 
    www.devrolijkeengel.nl
    @paula Het maatwerk is meer dan een jaar geleden gedaan, dus dat lijkt me niet de oorzaak.
    De artikelen zijn inderdaad ongeveer 2 weken geleden geplaatst.
    Ik zal het wel melden, maar ik heb momenteel geen ruimte(en zin) om daar veel tijd in te stoppen. Bedankt voor je tips.
    juni 2018 aangepast
     Blijkbaar zijn we niet de enige shop meer met dit pobleem. Dus ik hoop dat het opgelost wordt. 

Post edited by Paula on
    www.devrolijkeengel.nl
    @BartRensen ik snap dat je er geen tijd en zin in hebt om er mee bezig te zijn, maar ik zou het echt al heel fijn vinden als je het in ieder geval even wilt melden bij Vivaio met een mailtje. 
    Alvast bedankt! :-) 

Groetjes, Paula  

www.devrolijkeengel.nl
    juni 2018 aangepast
    Edit: om misverstanden te voorkomen is deze comment verwijderd.
    Post edited by Nynke on
    Hmmm..... op aanraden van Vivaio gisteravond de app gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, maar vervolgens werkte de app helemáal niet meer! 
    Dus @BartRensen, laat de app maar even gewoon geinstalleerd staan, beter dat een paar artikelen het niet doen dan dat niks het meer doet :smiley:
    www.devrolijkeengel.nl
    Bedankt voor de tip @paula ;
    Ik heb vivaio wel een mailtje gestuurd, maar tot nu toe niets van gehoord. Zelf zit je er nu mee, hopelijk komt er een oplossing.
    Vivaio heeft onze shop uit de database verwijderd zodat ik met een "nieuwe start" kon beginnen (gelúkkig had ik een screenshot van alle instellingen gemaakt!) 
    Maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig. 
    Tip als je ook opnieuw de app installeert: Maak een screenshot van de instellingen pagina (met alle kleuren, tekst, etc)  
    www.devrolijkeengel.nl
  • lucafrankenlucafranken Berichten: 1 Member

Beste Quickview gebruikers,

Hierbij een reactie vanuit Vivaio. We vinden het vervelend dat jullie niet tevreden zijn over de app.

Het probleem doet zich voor bij enkele shops, bij enkele producten.

Bij sommige shops ligt het aan onze app, hiervoor zullen we begin juli 2018 een nieuwe update uitbrengen.

Bij sommige shops ligt het aan een conflict met maatwerk of andere apps. Hier kunnen we geen directe oplossing voor bieden in onze app, dit kan wel met maatwerk.

Voor vragen en aanpassingen over de facturatie en prijs kan er contact opgenomen worden met Lightspeed.

@Paula: laat het me weten als de prijsaanpassing niet lukt, als vaste klant zou je gewoon de originele prijs moeten kunnen behouden.

Voor vragen kunnen jullie direct contact met mij opnemen: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Luca Franken

• ShopmonkeyShopmonkey Berichten: 41 Member, Partner partner
    Beste 'Quickview wensers', 

Shopmonkey mengt zich er ook even in! Zonder Luca (gewaardeerde collega en partner van ons) voor de schenen te willen schoppen: apps zijn handig omdat ze voor het collectief gebouwd zijn. Een app is daarom meestal goedkoper dan diezelfde oplossing maatwerk in je shop te laten bouwen. Echter, het nadeel van apps is dat apps onderhevig zijn aan updates en onderhoud, kunnen er - zoals Luca al aangeeft - conflicten ontstaan door maatwerk én kunnen apps eruit knallen door updates van Lightspeed. 

Om die reden hebben wij ervoor gekozen geen apps te ontwikkelen en desbetreffende oplossingen uitsluitend maatwerk te bouwen. Duurder, maar voorkomt conflicten. Overigens, wanneer gewoon standaard Lightspeed Themes gebruikt worden, kan een app vrijwel geen kwaad. 

@Paula, ik hoop dat Luca de oplossing snel gevonden heeft en dat je er bent met die update. Anders houd ik ons toch aanbevolen om dit alsnog maatwerk voor je in te bouwen. Kosteloos kunnen wij dat helaas niet voor je fiksen, hoe lief we je ook vinden ;)

@Ruud, we kunnen middels een kleine maatwerkaanpassing fiksen dat staffelkortingen ook zichtbaar worden in de quickview van Theme Mandrill. Indien gewenst, stuur mij even een mailtje via [email protected], dan kan ik je hier meer informatie over geven! 

Met 1.200+ gebouwde shops op Lightspeed by far de meest ervaren front-end partner. Maatwerk? Vragen? Shopmonkey.nl!
  • PieterDPieterD Berichten: 21 Member
    Mooi om te zien dat het zo ook kan alleen jammer dat er een forumbericht voor nodig is geweest. Gelukkig zit het in de meeste nieuwe themas standaard in!
Log In of Registreer om te reageren.