nieuwe optie saldo cadeaubon controleren

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,532 

Hoi, ik zie ineens in onze checkout een nieuwe optie ofzo; saldo cadeaubon controleren.

Hebben jullie dit ook ineens? Wij hebben niks extra ingesteld. Maar we doen verder ook niks met cadeaubonnen, dus dit werkt eigenlijk alleen maar verwarrend. Weet iemand of dit iets is dat je (weer) uit kunt zetten of niet zichtbaar kunt zetten?

Alvast bedankt!

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

26 reacties

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51
    juni 2021 aangepast

Ja hier ook ineens... terwijl er geen optie in backoffice was om cadeaubonnen aan te maken. zie nu ineens bij de tab klanten een nieuwe tab "cadeaubonnen" staan en als ik daar op klik staat er nu ineens aan de slag met cadeaubonnen :)

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

Ondertussen hebben wij het al geïnstalleerd :)

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 195 ✭

Hmmm access restricted... zou het maar voor een klein aantal mensen uitgerold zijn?

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,532 

Dat had ik net ook, maar een paar minuten later werkte het wel!

Straks misschien nog ff proberen?

www.devrolijkeengel.nl
    juni 2021 aangepast

Ah vanochtend is het er wel :) Fijn dat het er is... al was het fijner geweest als het vóór Vaderdag was geweest haha ;) maar we klagen niet

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    juni 2021 aangepast

Van wat ik er zo even snel van gezien heb vind ik het wel vrij basic allemaal. Er staat dat klanten zelf hun bon kunnen aanpassen, maar van aanpassen is praktisch geen sprake. Het is alleen een kwestie van een layout kiezen (dat is niet aanpassen) en een bedrag invullen (ook dat is niet aanpassen, dat is een verplichte optie bij iedere cadeaubon)

Het zou bijvoorbeeld leuk zijn als ze zelf een foto of afbeelding kunnen uploaden en een eigen tekst toevoegen ofzo.

Hoe werkt het trouwens met deze bonnen? Kun je voor de cadeaubon een apart emailadres ingeven? Dus de orderbevestiging gaat dan gewoon naar je eigen email en de bon gaat naar een ander emailadres?

Maar wat is het voordeel van deze nieuwe optie ten opzichte van de reguliere cadeaubonnen? Volgens mij alleen het feit dat deze via de mail verstuurd worden in plaats van over de post?

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik de afbeeldingen waar klanten uit kunnen kiezen ook niet echt heel aantrekkelijk vind... Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak...

www.devrolijkeengel.nl

En weet iemand al hoe je de optie in het winkelwagentjes (saldo controleren) uit kan zetten als je niet van de optie cadeaubonnen gebruik maakt?

www.devrolijkeengel.nl

@Paula @Pepperfarm Ik zie alleen in mijn check-out staan dat de "gekozen" cadeaubon, "niet op voorraad" is. Is dat bij jullie ook zo?

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • JaapJaap Member Berichten: 101 ✭

Is iemand er al achter of de cadeubonnenpagina bewerkt kan worden en waar dat eventueel zou kunnen?

www.sativus.com
    "Saffron and more"

@PatrickvdHeijden die melding "niet op voorraad" krijgen we hier niet.

het systeem werkt prima, al kan er weinig ingesteld worden.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 259 moderator
    juni 2021 aangepast

Woensdagavond hebben we de nieuwe cadeaubonfunctionaliteit live gezet voor alle eCom-only webshops. Hier zullen we als het ware een paar dagen mee "proefdraaien" en dinsdag volgt hier meer communicatie over. Het blokje voor de cadeaubon in de shopping cart en checkout is inmiddels verborgen zo lang je de functie nog niet hebt ingeschakeld: bedankt voor jullie feedback hierover!

Op het Help Center zijn enkele artikelen te vinden over deze functie: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/220320808-Cadeaubonnen. Hoe de cadeaubon wordt weergegeven in de shopping cart is afhankelijk per thema. Bekijk hiervoor het artikel "cadeaubonfunctie aan de code van je thema toevoegen" of schakel even met je thema-ontwikkelaar.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

@Maartje wat wij merken is dat als er een cadeaubon gebruikt wordt dat dan deze waarde ook opgeteld wordt bij de omzet. Dat betekent dat we nu 1x de omzet van de aankoop van een cadeaubon hebben en dan ook nog 1x extra als hij ingeleverd wordt.

In ons geval is dat nu een waarde van 25 Euro die 2x tot de omzet wordt gerekend. Dat is wat vreemd lijkt mij.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • stijn_toffesokkenstijn_toffesokken Member Berichten: 44 ✭

@Maartje Dat is inderdaad wel een dingetje om nog op te lossen!

@Maartje

Het viel me op dat de "invalid" teksten in de tekstvelden ook niet vertaald zijn naar het Nederlands.

Bij invullen verkeerd bedrag zegt ie: Please enter a value greater than or equal to 20.

Bij invullen ongelden mailadres zegt ie: Please enter a valid email address.

Stukje vertaling dus nog gewenst!

• QS86QS86 Member Berichten: 115 ✭

Als ik een cadeaubon aanmaak, en deze vervolgens wil verwijderen in het winkelmandje, krijg ik deze niet verwijderd. Meer gebruikers met dit probleem?

@stijn_toffesokken In de checkout staat 'delivered by email' bij bezorgoptie, ik heb dit via vertalingen aangepast naar 'Verstuurd via e-mail'. Ook 'Cadeauboncode' is niet goed Nederlands. Je kan dit dus allemaal ook zelf aanpassen via de vertalingen optie onder het kopje Inhoud.

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 67 ✭
    juni 2021 aangepast

@QS86 86 Ook wij hebben hier last van en hebben dit vorige week aangegeven. Support zou het onderzoeken en ons op de hoogte brengen, maar wij hebben nog niks vernomen helaas.

@QS86 Dank voor je reactie.

Toffe site heb je! Alleen werkt de link Cadeaubon Kopen in jouw footer niet bij mij. Misschien dat nog even checken?

• QS86QS86 Member Berichten: 115 ✭

@stijn_toffesokken ik heb de optie vanmiddag uitgeschakeld na aanleiding van de opmerking van @PaulvB . Als je een kaart toevoegt aan je winkelwagen krijg je hem niet meer verwijderd. Ik wacht nog op deze bugfix.

@QS86 Wij hebben deze ook uitgeschakeld tot de oplossing is doorgevoerd. Mocht ik meer horen, dan zal ik het even hier laten weten.

@Maartje Wanneer verwachten jullie bugfixes voor bovenstaande opmerkingen?

vreemd... wij hebben totaal geen problemen.

@QS86 & @stijn_toffesokken Het werkt weer. Antwoord support:

Enige tijd geleden heb je met mijn collega gesproken over het verwijderen van de cadeaubon uit de winkelwagen. Dit is inmiddels aangepast en mogelijk om de cadeaubon weer uit de winkelwagen te verwijderen!

Eigen thema? In dit geval kan je het beste even contact opnemen met de maatwerk partner om dit op te lossen. In het volgende artikel staat onderin bij 'Action Column' hoe dit geüpdate kan worden: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/en-us/articles/1260805175630. Dit kan je direct doorsturen naar de maatwerkpartner om aan te laten passen. 

Bij ons werkt het nu naar behoren.

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 75 ✭

Bij ons staat " niet op voorraad" in de check-out (kan wel gekocht worden). Nergers te vinden hoe wel op voorraad te zetten. Het is nl geen product.

Wie?

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 95 ✭

Iemand een idee hoe het zit met de btw? Er werd nu een eerste cadeaubon verkocht, maar ik zie op de factuur staan 0% btw?

• KrijneneSolutionsKrijneneSolutions Member Berichten: 75 ✭

Klopt. BTW heffing vindt plaats bij verzilvering van de bon.

Probleem is wel dat de aankoop ook bij de omzet geteld wordt, terwijl het eigenlijk pas omzet + BTW is als er iets van gekocht wordt.

Log In of Registreer om te reageren.