Verlaging drempelbedragen EU verkopen per 1 juli 2021

2>

39 reacties

• DimitriDimitri Member Berichten: 12

Is er al wat bekend? De tijd begint wel te dringen nu. @Lightspeed @Lightspeed Team

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 289 moderator

Door middel van regionale belastingtarieven voor Europese landen kan aan deze regels worden voldaan, dit dient éénmalig te worden ingesteld in de backoffice. Meer informatie is te vinden op ons Helpcenter: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/4402853705243-Btw-regels-voor-e-commerce-per-1-juli-2021

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • D_wbD_wb Member Berichten: 14

Fijn dat het 1x in te stellen is maar nog steeds voldoet lightspeed niet aan de eisen dat je een klant de prijs inclusief BTW moet tonen.

Op de product pagina verwacht je de prijs inclusief BTW te zien voor het land waar de klant de zending naartoe laat sturen.

In het geval dat een klant is ingelogd en de gegevens dus bekend zijn zou de prijs aangepast moeten worden met de tax override.

Is er iets bekend over de ontwikkeling hiervan?

Niemand die zich hier ook maar enigszins zorgen over maakt? Lightspeed kan niet de juiste consumenten prijs tonen voor EU klanten. In de huidige opzet is die mogelijkheid niet beschikbaar.

Een basis functionaliteit voor een e-commerce platform, waarbij de product pagina dus nooit up to date is als het gaat om consumenten prijzen. Iemand die buiten Lightspeed een oplossing gevonden heeft? (plugin, maatwerk?) Dit zou volgens mij een reden kunnen zijn om over te stappen naar een ander pakket.

• LaviedivineLaviedivine Member Berichten: 7

D_wb dit probleem heb ik ook al menige keren aangehaald & ook aan de support gemeld. Maar het lijkt wel alsof ze het niet begrijpen wat de wetgeving voorschrijft?

En je hebt gelijk. Voor zo'n duur systeem verwacht ik wel die zorg op z'n minst uit mijn handen genomen zou worden (dat is de reden dat ik overgestapt ben; het comfort). Anders kan ik net zo goed terugkeren naar Woocommerce waar ik alles zelf moest doen, maar dan ook wel ALLES mee kon...

• MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Member Berichten: 19

Bijkomende vraag: is er een plaats/website waar je geldende tarieven voor specifieke producten kan raadplegen?

Koffie heeft in veel gevallen een verlaagd tarief, maar niet altijd. Online info verschilt soms per website, en meestal vind ik enkel het tarief voor 'some foodstuffs' wat niet bijzonder duidelijk is.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 138 ✭

@D_wb

Hoi, Heb je ergens een wettelijke link waar dit beschreven staat dat het zo moet zijn? De aangepaste prijs is wel te zien bij stap 5 wanneer een klant afrekend (niet ingelogd). Dus ook te zien op zijn factuur met de juiste BTW.

Of kan jij ergens terugvinden dat het zo niet mag?

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 21

Lijkt erop dat ze bij LS willen dat je voor ieder land waaraan je verkoopt een aparte webshop moet maken. Je bent dan wel van dit probleem af, maar ook van je centen..

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

@Philipfr

https://www.ictrecht.nl/blog/mag-een-prijs-exclusief-btw-getoond-worden

Onder de noemer: essentiële informatie, waarbij je de prijs inclusief BTW zal moeten tonen. Daarbij verwacht je dus dat je eenvoudig dit in kunt stellen.

Oplossingen genoeg, maar je mag verwachten dat je in ieder geval in Lightspeed in kunt stellen wat de prijs per land zou moeten zijn. De gegevens zijn er al: btw tarieven per land en de prijs excl. btw.

Het is niet moeilijk om een klant de vraag te stellen welke informatie deze wil zien (geef eenmalig op in welk land je woont) of login en krijg daarmee de juiste prijzen te zien.

Maar ik ben bang dat dit in Lightspeed een ontwikkeling is die een jaar gaat duren.

Log In of Registreer om te reageren.