Site-vitaliteit - CLS-probleem

13>

86 reacties

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 96 ✭

@Dave0701 Totaal niet representatief? Dit is niet een of andere gecontroleerde labtest. Dit zijn ervaringen van echte Chrome gebruikers. Deze data komt niet van zo maar iemand.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 140 ✭
    18 augustus aangepast

@citizen_zoo

ik wil zeker niet met je in discussie gaan Maar ik denk niet dat 95 mensen van de 100 lightspeed gebruikers aan hun developer heeft gevraagd om de cls te verbeteren. De meeste en grootste cls problemen liggen in de core code van Lightspeed. En voorlopig zie ik bij mij niets veranderen wat betreft de vitaliteit in Google search console. Er was een kleine verbetering nadat ik zelf wat aanpassingen had laten doen. De meeste en goede developers weten soms zelf niet wat er moet gebeuren.

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 96 ✭

@Philipfr Er is niks mis mee om kritisch te zijn. Ik reageerde even snel omdat ik de meer dan 4000 origins van Lightspeed wel representatief vind. Dat wilde ik eventjes benadrukken, maar verder even goede vrienden en je kan met mij gerust in discussie gaan :) Ook wil met alle plezier je site analyseren en kijken of ik iets ontdekken kan.

This dashboard was developed for the web community to have a shared source of truth for the way websites are both built and experienced. 

Om iets te verbeteren zal een developer moeten weten wat er speelt.

• thilsthils Member Berichten: 5
    18 september aangepast

Hoi allemaal,

Sinds 2 maanden klant bij LS.

Alleen ben ik met deze overgang ook al mijn goede urls kwijt. Je ziet hem gewoon in 1x poef naar 0 gaan.

Als hollandse meid probeer ik zelf alles te vinden en op te lossen. Aangezien het even niet anders kan.

Nu zag ik dat het komt door cls. Gelukkig vond ik dit topic en heb alles gelezen.

Alleen ? Hoe moet ik dit probleem oplossen? Ligt het nu bij LS of bij design ( instyle) . Word er helemaal tureluus van en kom er niet uit. Wie kan me aub helpen... alles is ingestort.

Gr thils

www.thils.nl

• JROJRO Member Berichten: 61

@thils Ik denk dat je nu 2 onderwerpen door elkaar fietst.

Met je kreet Overgang doe ik de aanname dat je naar LS platform bent gekomen. Maar heb je dan ook de URL structuur 1:1 overgenomen?

Dat is iets anders dan CLS; een LayoutShift doet niets met je URL structuur.

Daarbij; wát je zie je naar Poef 0 gaan eigenlijk?

Hoi,

Ik heb foutmeldingen die veroorzaakt worden door cls problemen.

Hier hebben jullie het over in dit onderwerp.

Mijn goede urls zijn van 888 naar o goede urls gegaan.

Heb geen 1 goede url meer en volgens de rapportage van google search console word dat veroorzaakt door cls.

Gr thils

• FOOFOO Member Berichten: 893 

Als je goede urls van 888 naar 0 zijn gegaan, zou dat moeten betekenen dat je slechte urls van 0 naar 888 zijn gegaan. Of in ieder geval evenredig gestegen.

Zo niet, komt het omdat Google de urls niet meer ziet, omdat ze niet meer bestaan. Heb je redirects aangemaakt voor je oude urls?

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • FOOFOO Member Berichten: 893 

ff Op je FB pagina oude berichten bekeken. De urls die je daar gebruikt, geven nu een foutmelding. Je hebt dus blijkbaar geen redirects aangemaakt.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

Hoi John,

Ik heb zelfs 11831 redirects aangemaakt.

Zowel van alle rubrieken en artikelen. En deze werken ook goed.

Dit geeft die weer in google search.

Volgens mij is het dus cls

• AllcamAllcam Member Berichten: 7

Wij hebben met 155 URLS's hetzelfde probleem : 'CLS-probleem: meer dan 0,1 (mobiel)'. Ook zakken onze posities in Google afgelopen tijd. Ik heb geen bewijs dat dit met het CLS probleem te maken heeft, maar veel concurrenten met nieuwere domeinen en slechter backlink profiel staan nu op veel zoektermen boven ons in de resultaten.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 249 

Hallo @thils , CLS ligt altijd aan je lay-out en dus aan je thema. Ik heb het net even snel bekeken en er verspringt inderdaad van alles tijdens het laden van bijvoorbeeld https://www.thils.nl/nl/clayre-eef-flessenstopper-49-cm-63828.html

Ik adviseer je om contact op te nemen met Instyle.

@JohanJ

Wie is Instyle ?

Als ik dit intik in Google kom ik verschillende bedrijven tegen.

@Philipfr Thils zei het volgende:

Hoe moet ik dit probleem oplossen? Ligt het nu bij LS of bij design ( instyle) 

Vandaar mijn opmerking.

Hoi Johan..

Duurde effe... maar was druk.

Nou in stijl media heb ik gebeld. Maar ze hoorde het donderen in Keulen. En begrijpen totaal niet wat ik bedoel.

Wat betreft dit probleem en Google en cls

Eigenlijk niks verder mee gekomen.

Wel ben ik gebeld door een andere browser die ook thema's aanbied op Light Speed. En men zei dat hun hier wel op hadden voorbereid.

Heb nu mijn website overgezet naar een andere thema styl. En wacht de uitslagen even af. Als het werkt zal ik het even mededelen welk thema dit is.

Weet niet hoe snel je het kunt waarnemen.

Gr thils

In search console duurt het meestal wel een maand voordat je resultaat ziet maar met software zoals Lighthouse, Pagespeed insights en GTmetrics kun je het meteen zelf testen.

• IzavieIzavie Member Berichten: 1

@thils

Ik heb met instijlmedia thema soortgelijke problemen. Ik vond het al vreemd dat we slecht gevonden waren.

Heb je reeds al meer info.. van instijlmedia ?

• aresthoarestho Member Berichten: 73

heeft dit alles veel resultaat op de zoek resultaten in google ?

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 261 ✭

Volgens https://blauwemonsters.nl/blog/cumulative-layout-shift-cls-optimaliseren/

Zou het vanaf juni 2021 uitgerold zijn. Het zou meetellen in de ranking maar hoezwaar precies is niet bekend.

• aresthoarestho Member Berichten: 73

Dan weet ik genoeg, het tel behoorlijk mee schat ik in wij zien vanaf 15 juni 2021 een duidelijk verschil in bezoekers aantallen

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 11
    19 oktober aangepast

Bij ons is de site vitaliteit helemaal in orde maar heeft ook een flinke schop gekregen van Google in die periode. Vooral de productpagina's doen het een stuk slechter heb ik het idee.

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 11

Heb even nagekeken en inderdaad rond 5 juni en rond 1 september hebben de productpagina's een trap omlaag gekregen op de gemiddelde ranking. Waren toen ook flinke Google SERP updates uitgebracht dus zal er ook wel mee te maken hebben.

Is dit bij meer mensen zo? (in google search console filteren op pagina's met '.html')

@EmmaH

Ik zie niet veel verschil, gaat op en neer.

Op langere termijn blijft het hetzelfde.

Het dalen van de bezoekersaantallen is omdat de mensen terug mogen shoppen zonder mondmasker,...etc. Komt wel terug in orde op langere termijn. De markt zal zich wel herzetten of terug positioneren.

• Martin1969Martin1969 Member Berichten: 3

Ook wij hebben ervaren dat onze positie in Google na de update, is verslechterd. Veel artikelen worden niet meer het hun eigen URL getoond, maar wel in weer via een URL van een categorie. Ik zie wel weer verbetering de laatste weken. Steeds meer producten komen weer naar voren met hun eigen URL. Ik denk persoonlijk niet dat het aan CLS problemen ligt, maar meer aan de nieuwe manier van indexeren.

Hoi allemaal.

Even geduurd voordat ik verbeteringen zag. Maar ik ben om.

Ben ben instyle media weggegaan. Die snapte niet wat het probleem was.

Nadat ik het hier geplaatst had ben ik geheel vrijblijvend door het bedrijf gebeld dat ook thema's aanbied op lightspeed.

Zij hebben hier wel op tijd op ingespeeld en met succes. Heb nu de thema nova genomen. En inderdaad je moet even weer aan het werk. Indeling van je website ect. En sommige dingen kun je nog zelf oplossen of verbeteren

Maar het resultaat is dat mij cls is gezakt, ik al mijn urls weer goed heb en 0 fouten.

En ik scoor nu 66 op mobiel en 94 op desk.

Ik ben blij.

Dus tip neem thema nova.

Gr thils

Log In of Registreer om te reageren.