Specificaties v2 versus V1

Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 84 ✭
Wie loopt er nog meer tegen het volgende aan? Het invullen en monitoren van de specificaties per product is tijdrovend en niet overzichtelijk. Elke dag lopen we er tegen aan dat we erg veel tijd en energie kwijt zijn aan het invullen van de specificaties. Ik heb meerdere malen per ticket aangegeven dat ik hier niet blij mee ben en ook één van de hoofd reden was om zolang als nodig te blijven werken in V1 echter LS heeft daar tot op heden niets mee gedaan. Ik heb vandaag weer contact gehad met de helpdesk en werd mij gemeld dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt en een ticket voor heeft ingediend. Mijn vraag aan jullie. Lopen jullie hier ook tegenaan en wil je dit ook overzichtelijker hebben in V2 meld dit dan hier en dien a.u.b. een ticket in want dan komt het hoger in de prio bij LS. Jammer maar zo werkt het blijkbaar bij LS.

www.gavetas.nl
Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
085-78 46 963
Getagd:
<1

35 reacties

• PiekeWiekePiekeWieke Member Berichten: 1
    Ook ik loop hier (nog steeds) tegenaan en heb het gemeld in het opleidingsgesprek voor V2. Er zou een ticket voor aangemaakt worden en het zou opgelost worden werd mij toen gezegd.
  • GrutekeGruteke Member Berichten: 21
    Wij hebben Lightspeed hier ook al vaak op aangesproken. V2 specificaties is niet ontworpen met oog op gebruiksgemak. Veel onnodig klikken. Erg onhandig en tijdrovend als je veel specs. moet invullen / aanpassen. Wij hebben tot de laatste dag in V1 gewerkt om die reden.

Begin januari was er nog niks duidelijk over verbetering. Ze gaan het aanpassen na sluiting van V1 is mij gezegd.
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi Albert,

Bedankt voor je bericht. We hebben elkaar hier inderdaad meerdere malen met je over gesproken. Specificaties in v2 is iets waar meerdere klanten tegenaan lopen, echter alleen klanten met een vrij specifiek productbestand waarbij veel specificaties nodig zijn hebben hier last van. Vandaar dat we tijdens de migratie van v1 naar v2 ervoor hebben gekozen hier nog even niet op te focussen.

Echter, we willen ons in de eerste maanden na het sluiten van v1 vooral ook nog richten op het verbeteren van juist die dingen die zijn blijven liggen, en productspecificaties zitten hier bij. Ik kan echter geen tijdsindicatie geven over wanneer dit gebeurt, omdat dit in handen is van development. Ik kan je in ieder geval vertellen dat met het sluiten van v1 we meer mankracht hebben om oude en nieuwe features en requests te ontwikkelen, dus kunnen we dit soort dingen sneller oplossen of verbeteren.

We doen ons best! Zodra dit is geïmplementeerd zul je een terugkoppeling van ons ontvangen op de tickets die voor jou nog uitstaan.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • EricWEricW Member Berichten: 3
    @Nynke Is er ook een mogelijkheid dat Lightspeed een topic aanmaakt met dingen waar ze als eerst hun focus op richten? Het zou fijn zijn om als klant iets meer transparantie te hebben! :-)
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 84 ✭
    @Eric @Nynke
    Dat zou ik ook wel willen. lijkt mij een goed plan Eric. Nu moeten we maar afwachten hoe lang het gaat duren, terwijl wij dagelijks met dit onoverzichtelijke invoer van specificaties moeten werken. :(
    085-78 46 963
    februari 2018 aangepast
    @Albert_Wubs @EricW Ik heb dit voor je nagevraagd en we willen morgen een blogpost uitbrengen met updates over het product, en een kleine preview over wat gaat komen. Ik weet niet hoe uitgebreid dit gaat zijn. Stay tuned in ieder geval!
    Post edited by Nynke on
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    Nynke zei:

echter alleen klanten met een vrij specifiek productbestand waarbij veel specificaties nodig zijn hebben hier last van.

Dat vind ik wel bijzonder. Ook met 3 specificatieregels heb je geen idee wat er staat zonder het product op de website erbij te pakken, of door elke specificatie afzonderlijk aan te klikken.

Wij werken met heel veel specificaties en daar staan nu echt vaak fouten in omdat dingen bij het dupliceren vergeten worden.
  • Henny DietrichHenny Dietrich Member Berichten: 3
    Ik heb ook veel productspecificaties (sieraden) en vind dit in V2 ook veel omslachtiger werken dan in V1
  • JC Barber HartmannJC Barber Hartmann Member Berichten: 1
    we like it is now much easy with the transaction, all in one page :)
  • MennoMenno Member Berichten: 1
    Specificaties zijn momenteel niet werkbaar. Graag dringend een oplossing.
  • EricWEricW Member Berichten: 3
    @Nynke het is alweer even geleden, ook na de blog post. Het lijkt na de overgang op versie 2 compleet stil te liggen met de vernieuwingen.

Kun je ons al verblijden met bepaalde dingen op zeer korte termijn?
    @EricW helaas heb ik nog geen extra nieuws. Sorry!
  • CorCor Member, Beta tester Berichten: 44
    Ook wij zien graag meer mogelijkheden met de productspecificaties!
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
  • KolliesPartsKolliesParts Banned user Berichten: 135 ✭
    @Nynke Waarom is er al weer 3 weken (24 februari) geen vernieuwing geweest vanuit het Lightspeed kamp? Er zouden toch meer handen beschikbaar komen sinds de overgang naar V2.
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
    @KolliesParts klopt, maar ik kan er helaas niet zoveel over zeggen over waarom dit nog wel/niet aan de orde is gekomen, hier heb ik zelf ook maar beperkt zicht op en inspraak in.
  • KolliesPartsKolliesParts Banned user Berichten: 135 ✭
    @Nynke Ik zie net in de changelog dat er 7 punten zijn opgelost dus misschien ben ik iets te voorbarig geweest ;)
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
    Hi iedereen! Betreft de specificaties, op dit moment hebben we onze handen ontzettend vol aan al het werk dat de GDPR met zich meebrengt. Ik heb daarom nog steeds geen uitsluitsel over wanneer dit opgelost is. Mijn excuses iedereen!
  • lucien64lucien64 Member Berichten: 3
    tevens wil ik even melden , na de verplichte overstap naar V2 is het bij erg slecht geworden ivm de website, word slecht gevonden en klanten haken af. gewoon K
    Hi @lucien64! Vervelend dat je het gevoel hebt dat klanten op dit moment eerder afhaken dan voorheen. We willen je graag een onboarding sessie aanbieden om met je mee te kijken.

Bedenk wel dat V2 op exact dezelfde database en manier is gebouwd, dus dat er aan de voorkant van je webshop niks veranderd kan zijn. De data achter je webshop is met de overstap naar v2 onveranderd gebleven, behalve wat jij zelf hebt aangepast natuurlijk.

Het is natuurlijk wel belangrijk om je webshop te onderhouden en mee te gaan met de trends. Conversie en vindbaarheid zijn bijvoorbeeld onderwerpen in eCommerce waar veel ontwikkeling in zit. Strategieën die een jaar geleden nog werkten kunnen nu ineffectief zijn, bij wijze van spreken. We zouden dus graag met je mee willen kijken om te zien hoe jouw webshop het beter kan doen :).

Laat maar weten wat we voor je kunnen doen. Je kunt dit via een privébericht toegeven of via help centre/telefonisch contact, dat maakt verder niet uit.
    Ben toch benieuwd wanneer de NIET gebruiksvriendelijke specificaties aangepakt gaan worden? We zitten nu toch bijna een half jaar in V2
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 84 ✭
    juni 2018 aangepast
    Hallo iedereen die met specificaties werkt, en volgens mij zijn dat het er heleboel

Ik wil jullie dringend oproepen een ticket in te dienen om de specificaties aan te pakken zodat het WERKZAAM word. We zijn nu een half jaar in V2 bezig, de AVG is afgerond en ik zie niets terug van een verbetering of melding dat er een verbetering aan zit te komen. 

Het verschil in klikken V1 versus V2
    Voorbeeld oude V1:
    1. tabblad openen
    2. plaats cursor in bovenste invoerveld
    3. 16 specificaties  = 1 keer klikken en 15 x  op tab klikken om naar volgende specificatie te gaan
    4. 1 x op  opslaan klikken.
    5. Je had in 1 overzicht al je specificaties inzichtelijk en controle was pice of cake
    6. totaal 18 klikken
    in V2 zelfde aantal specificaties:
    1. klik op de specifieke specificatie
    2. plaats cursor
    3. plaats de specificatie
    4. klik op opslaan
    5. wachten dat het opgeslagen is
    6. klik op volgende specificatie
    7. enz, enz, enz
    8. totaal minimaal 50 x klikken en heel veel wachten tussen het plaatsen van de volgende specificatie. 
    9. controle kan alleen via je eigen website nadat je het product zichtbaar hebt gezet
    10. Deze extra klikken heb ik niet mee geteld
    Met zoveel knappe koppen bij LS moet dit toch anders kunnen in 2018  of zie ik iets over het hoofd?

@Nynke&nbsp; graag extra onder de aandacht brengen en graag z.s.m aanpassen, we wachten al heel lang!  Ik heb eerder een passende oplossing voor de specificaties aangedragen. ik hoop van harte dat er wat mee gedaan wordt.

Misschien een beetje flauw dit maar we wachten al heel lang en het is onwerkbaar om specificaties in te voeren. Wij werken er elke werkdag mee en elke dag lopen we hier tegen aan.
    085-78 46 963
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    Je mag hier namens mij ook wel een ticket aan toevoegen. Ben het helemaal met mijn bovenstaande collega's eens.

Overigens zou het erg fijn zijn om de specificaties te kunnen exporteren en importeren.
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 110 ✭
    Ik ben ook voor een import en export van specificaties.
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    Hi @Albert_Wubs ik heb weer voor je geïnformeerd maar ik er is geen duidelijkheid op wat voor termijn we aan specificaties werken. Dit heeft er vooral mee te maken met dat we steeds weer nieuwe issues tegenkomen die dan prioriteit hebben. Ik snap je frustratie overigens volledig en knappe koppen hebben we hier zeker, maar we hebben niet onbeperkte tijd en deze functie updaten vergt meer dan een simpele aanpassing in de productpagina.

@MNT we hebben ook een lopend idee over het importeren van specificaties. Ik heb eerder nav jouw comment op deze post een (intern) ticket voor je aangemaakt en gekoppeld aan alle open ideeën mbt specificaties die we hebben lopen.

@PatrickvdHeijden voor jou zal ik een nieuw ticket aanmaken om je gegevens te koppelen :)
  • kayanDGkayanDG Member Berichten: 7
    Ik lees graag mee, gezien wij ook voorstander zijn van importeren en exporteren van specificaties. Met elke maand 100+ nieuwe producten zou het super zijn als je niet elke keer praktisch alles handmatig hoeft in te vullen! @Nynke, hebben jullie al wel een indicatie van hoe lang dit gaat duren?
    Wij zijn ook nog steeds wachtende op meer gebruiksvriendelijkheid. Hopelijk duurt het niet lang meer, het is nauwelijks werkbaar als je veel specs. en producten hebt.

augustus 2018 aangepast
    kayanDG zei:
    Ik lees graag mee, gezien wij ook voorstander zijn van importeren en exporteren van specificaties. Met elke maand 100+ nieuwe producten zou het super zijn als je niet elke keer praktisch alles handmatig hoeft in te vullen! @Nynke, hebben jullie al wel een indicatie van hoe lang dit gaat duren?
    Nee, ik heb helaas geen updates of een tijdsindicatie voor je  :(
    Ik zag dat er een vernieuwde productpagina komt. Hopelijk zijn jullie de zeer arbeidsintensieve specificaties niet vergeten te verbeteren :);)
  • MarkS_MarkS_ Member Berichten: 1
    Helaas ;-)
    @Gruteke nee dat is een andere feature :) 
Log In of Registreer om te reageren.