Nieuwe Checkout

RobRRobR Member Berichten: 17

Ik lees in mijn backend een aankondiging over een nieuwe Checkout? Is deze al te bekijken? Ik zie nu namelijk 3 opties: Multistep, Een pagina en éen staps. Zit de nieuwe hier al bij?

<1

51 reacties

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator

Hi @RobR! Ik zie inderdaad dat de toevoeging niet helemaal was doorgekomen voor jouw shop. Wanneer je nu naar Checkout gaat, zie je de nieuwe optie. Lees even door welke functies al beschikbaar zijn en welke nog niet voordat je deze kunt gaan gebruiken.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

@Maartje Nieuwe Checkout? Heb ik iets gemist?

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

@Maartje

Kan dit ook voor ons?

Wij zien ook niets.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator
    november 2021 aangepast

Er is een nieuwe checkout in ontwikkeling, momenteel zijn er enkele voorwaarden aan verbonden of een webshop mee zou kunnen doen aan de béta tests. Binnen deze voorwaarden hebben we een groep willekeurig gekozen shops hiervoor uitgenodigd, waarvan RobR er één was. Op dit moment kunnen we nog geen andere shops toevoegen aan deze béta, maar we hopen het snel voor een grote groep klanten toegankelijk te maken!

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • JF85JF85 Member Berichten: 236 ✭

@Maartje Heb je een voorbeeldje hiervan? Ik ben zeer benieuwd wat voor functies zijn er toegevoegd en hoe de checkout in beta eruit ziet.

• RobRRobR Member Berichten: 17

@Maartje dank voor je toelichting. Ik begrijp dat ik bevoorrecht ben ;)

De checkout ziet er overzichtelijk uit, maar in mijn geval nog ietwat 'goedkoop' omdat op de plek waar ik mijn logo zou verwachten enkel de naam van de shop in blokletters staat. Is dit onderdeel van Beta en nog in ontwikkeling of kan ik dit zelf aanpassen?

• MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Member Berichten: 26

Ik heb de nieuwe checkout getest, maar liep bestellingen mis omdat:

1. er betalingen niet lukten bij de klanten.
    2. staffelkortingen bij producten wegvielen tijdens de checkout.

onze shop staat dus terug op de oude checkout. Jammer, want het ziet er overzichtelijker uit met de nieuwe.

Ik mis inderdaad ook ons logo in de checkout om het persoonlijker te maken.

• SjoerdSjoerd Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 48 moderator

@Marjoleinvermeersch

Zou je deze feedback met aanvullende informatie(ORD,staffelkorting, etc) in een email kunnen sturen?

Omdat de checkout nog in Beta is ontvangen we graag alle feedback zodat we de checkout kunnen verbeteren :)

• MarjoleinvermeerschMarjoleinvermeersch Member Berichten: 26

@Sjoerd Dat heb ik gedaan, en ik kreeg al antwoord. Het enige vervelende is dat de checkout moet geactiveerd zijn om de fout te zoeken. Maar als ik de checkout activeer, werken de staffelkortingen niet en haken mijn klanten af...

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

@Sjoerd

Is er al meer nieuws van de nieuwe checkout?

• QS86QS86 Member Berichten: 123 ✭

Nieuwe checkout is live. Wij hebben hem geïnstalleerd inmiddels. Heb het idee dat de meeste externe payment providers nu wel zijn afgeknepen hierdoor (Buckaroo, MultiSafePay).

Servicepoint leveringen via Sendcloud en MyParcel werken nog niet.

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Member Berichten: 115 ✭
    4 maart aangepast

Servicepoint leveringen via Sendcloud werken zeker nog niet. Er kan geen servicepunt/afhaalpunt gekozen worden. Erg jammer.

Automatische aanvulling van het adres op basis van postcode en huisnummer is ook niet mogelijk. Toch wel een gemis.

• Albert_WubsAlbert_Wubs Member Berichten: 104 

Ik heb ook al even gestoeid met de nieuwe Checkout, echter wat mij nog niet helemaal duidelijk is of de achterliggende koppelingen wel werken, zoals de leveringskoppeling van Paazle b.v. ( ik miste de optie om het naar een DHL parcelshop of thuis adres te sturen en de mogelijkheid om een andere leveringsdatum te kiezen) en werkt de koppeling van Buckaroo wel zoals in de oude Checkout? (Ik kreeg alleen maar de mogelijkheid om vooruit te betalen via overschrijving) Daarnaast zag ik geen mogelijkheid om voor AfterPay te kiezen. Dit soort zaken wil ik eerst helder hebben voordat wij definitief overstappen.

Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 
    4 maart aangepast

Ik heb hem ook even geprobeerd, maar ik kon in de nieuwe checkout alleen nog maar voor de optie 'afhalen in nibbixwoud' kiezen. Lijkt me niet echt praktisch voor mensen uit Limburg ;)

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt een hele stap voorwaarts vond. Het zal ongetwijfeld met een goede reden gedaan zijn, en het zal voor klanten wel makkelijker of beter of sneller of veiliger zijn, maar ik vind onze checkout wel prima eigenlijk... Ik vind het juist handig dat je alle info op 1 scherm ziet, zonder dat je steeds naar boven of beneden hoeft te scrollen. Als je iets wil checken kun je het gewoon altijd zien omdat alles op 1 gedeelte bij elkaar staat.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

@Albert_Wubs DHL Parcel en PostNL locaties via o.a. MyParcel werken nog niet volgens mij, maar wij hebben het gecontroleerd met Buckaroo en alle betaalmethodes staan erin, ook Afterpay. Gebruik je de nieuwe backend van Buckaroo in plaats van de oude variant direct in Lightspeed? Of hebben jullie een directe koppeling met Afterpay?

@PaulvB Ja, ik zie het nu ook maar tof vindt ik het nog niet, Wij blijven voorlopig nog bij de oude zoals Paula ook al aangaf. We gebruiken wel de nieuwe koppeling van AfterPay idd.

085-78 46 963

Met de nieuwe checkout werkt ook de functie ‘minimum bestelwaarde € XX,XX ‘ niet meer.

@Lightspeed Team

• PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

Waarom zetten ze maar een half werkende checkout live?? afhaal locaties DHL via pakketmail werken ook niet :( En bij afhalen staat alles ineens in het Engels... (wordt hier echt moe van) Blij dat we vertrekken bij LS. Bugs worden niet opgelost, maar in plaats daarvan krijg je er half werkende nieuwe oplossingen bij.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

4 maart aangepast

@Pepperfarm Ik had net contact met PakketMail en zij proberen zsm. de afhaallocaties toevoegen. Blijkbaar zijn externe partners niet geïnformeerd over deze nieuwe checkout.

• JoriJori Member Berichten: 312 
    4 maart aangepast

Ik weet dat het geld kost maar ik kan echt de perfect checkout van DMWS aanraden.

Ze hebben bij het premium abonnement ook andere zaken geintergreerd:

Postcode check (volgens mij niet gratis, maar weet ik niet zeker)

instagram feed

Stock notifier (mail mij wanneer iets terug op voorraad is)

Product reviews

Popup op je website

Cadeau toevoegen bij x bedrag

404 pagina

Verbetering alerts op je pagina (1 item toegevoegd aan winkelwagen, dat soort dingen)

B2B login

Berekentool als je producten verkoop per m2

betaaliconen

btw switch

Kleurenwiel als je kleuren artikelen hebt.

contact formulier op je productpagina

contact widget (zo een button rechtsonder)

Hotjar tracker

Inactivity notificator

Afteller als je bijvoorbeeld een sale gaat beginnen

Weet je, kijk anders zelf even:

https://dmws.nl/plus

Nee, ik heb geen aandelen. Ja ik ben er erg tevreden over. Dit doet veel dingen die Lightspeed nooit meer gaat doen/verbeteren. Kost € 179 per maand (ex uiteraard) en het is DMWS. Zijn meestal erg vlot van reageren en erg behulpzaam maar dat is denk ik persoonlijk.

En ze zijn aan het kijken of ze filteren op varianten kunnen toevoegen. Ze hebben namelijk een Roadmap, kan je alles in de gaten houden!

• RuudRuud Member Berichten: 96 ✭

Mooi die nieuwe checkout..

Als die nou ook nog naar behoren zou werken dan hadden we er ook nog iets aan..

-geen servicepunt

-engelstalige betaalmethodes

-brakke adresinvoer

@Albert_Wubs Helemaal mee eens, maar wij gebruiken https://dmws.nl/plus - Dus voor ons is het echter niet interessant, de "Shopify" checkout ;).

Maar afgezien van alles wat dus niet beter maar minder is... wat is het doel hiervan? Ik had Thijs van LS aan de telefoon en die gaf aan dat dit echt allemaal veel beter was, het zou enorm conversie verhogend werken. Maar dat lijkt me stug, op deze manier 😆

Ik bedoel, hebben al deze punten wel goed gewerkt in de beta versie? Voor de proefkonijnen? Ik bedoel, hoe kun je zeggen dat het enorm conversie verhogend werkt als er geen eens afhaal punten geselecteerd kunnen worden? Of als ik niet eens bij mij zelf thuis kan laten bezorgen maar alleen maar voor de optie afhalen kan kiezen???

www.devrolijkeengel.nl

@Paula zeker mobiel is het een verbetering. Integraties met pick-up locator zijn voor rekening van externe partijen (Sendcloud, MyParcel, PakketMail) en ik heb het idee dat die er veel korter opzitten en dan ook spoedig met een update gaan komen.

Wat mij verbaasd is dat Lightspeed deze partijen niet heeft geïnformeerd dat er een nieuwe checkout komt.

• iedereen_looptiedereen_loopt Member Berichten: 94 ✭

Wij gebruiken ook de checkout van DMWS en hebben dus helemaal geen interesse in de vernieuwde checkout van Lightspeed.

Praktisch wil dit zeggen dat ELKE keer dat we op de homepage van de backoffice komen, die pop-up er weer staat. Ik weet dat dit geen kwaad kan, maar ik vind het gewoon irritant 😁

@iedereen_loopt dat is bij iedere melding zo. Ik vind het persoonlijk ook super irritant! En wat ik persoonlijk niet begrijp is het kruisje wat bij die melding staat. Het is een kruisje met alzheimer denk ik, want na 1 klik is het kruisje weer vergeten dat hij weggeklikt is 🙄

www.devrolijkeengel.nl

@iedereen_loopt  Wat is jullie shop? dan wil ik even kijken hoe een checkout er uitziet van DMWS

085-78 46 963

Heb net een plug-in partij aan de lijn gehad die wij gebruiken voor de verzendingen en zij melden mij dat zij niet geïnformeerd zijn over de nieuwe checkout vanuit LS en zij melden mij ook dat zij de ontwikkelingen van LS niet meer zullen volgen en uiteindelijk in de toekomst LS zullen laten vallen.

Wees dus voorbereid dat dit met meerdere plug-ins aanbieders kan gebeuren. Wij gaan in overleg, gaan we over of blijven we bij het oude met als gevolg dat we niet meer verder kunnen ontwikkelen.

085-78 46 963
    4 maart aangepast

@Jori ik wilde even je checkout uitproberen, geen idee wat ik in mijn winkelmandje had 😁 maar je mag de bestelling annuleren.

1 dingetje wat me wel opviel is dat je vanuit jouw checkout niet direct naar het artikel in je winkelmandje kunt. Ik had zomaar even iets in mn mandje geplaatst en ik dacht: toch even kijken wat ik gekocht heb 😋 Maar het artikel was niet aanklikbaar. Klopt dat?

www.devrolijkeengel.nl
  • JoriJori Member Berichten: 312 

@Paula

Dat klopt, je hebt wel een overzicht wat je besteld hebt (staat rechts) en linksboven kan je terug naar de winkelwagen. De artikelen die rechts staan zijn echter niet klikbaar, wellicht een goede toevoeging.

Wij gebruiken een Mulit-step checkout. DWMS is ook bezig in de zelfde lijn de one-page checkout te maken.

Log In of Registreer om te reageren.