Prijswijzigingen doorvoeren

luukVBluukVB Member Berichten: 3

Beste Lightspeeders,

Ik heb jullie advies nodig over het aanpassen van prijzen in grote aantallen:

Helaas vinden er op veel verschillende markten enorme prijswijzigingen plaats. Over het algemeen zijn deze natuurlijk niet gunstig. Nu heb ik zelf zo'n 500 artikelen op mijn site staan en geven inmiddels 5 van de 8 belangrijkste leveranciers aan dat er prijswijzigingen zullen volgen op 1 januari. Is er een manier dat ik de inkoopprijzen (en eventueel verkoopprijzen) op een snellere manier kan aanpassen? Wat ik nu namelijk doe is 50 varianten per keer aanpassen (aantal varianten op 1 pagina in de backoffice) en deze dan stuk voor stuk weg te halen en te vervangen door de nieuwe prijs. Is er een manier om dit in bulk te doen, of in iedergeval sneller en efficienter? Hoor het graag! Dit is namelijk aan 1 kant uren lang werk en aan de andere kant redelijk fout gevoelig.

8 reacties

• luukVBluukVB Member Berichten: 3

Aanvulling: ik heb ongeveer 1500 varianten die ik na 1 januari allemaal bij langs zou moeten lopen met de nieuwe prijslijsten. Daar moet een snellere methode voor zijn toch?

• FrankBrinksFrankBrinks Member Berichten: 34
  • Dave0701Dave0701 Member Berichten: 299 

inderdaad csv export doen en kolomen weg halen die je niet nodig hebt.

Dan met excel of derglijk programma een vergelijk formule erop los gooien.

zo doe ik er 6600 inmiddels

www.vandenbroekbiljarts.nl

• Sani4ComfortSani4Comfort Member Berichten: 2

Hier lopen wij zelf ook tegenaan met onze webshop met bijna 6000 variaties. Bij retail blijkt deze functie soort van wel aanwezig. Ik vraag mij af hoe het komt dat een dergelijke functie niet mogelijk voor E-com.

"Klik in het Hoofdmenu op Instellingen Bulk prijswijzigingen > + Nieuwe bulkprijswijziging"

Wij zouden heel erg op prijs stellen om niet met CSV export/import te werken, maar direct vanuit het product/voorraad overzicht.

• startoursg24tstartoursg24t Member Berichten: 18

Ik loop idem hiertegen aan, en hoewel het werken met een export, dat aanpassen en dan weer importeren zou moeten werken, lukt dat helaas niet. Op het moment dat ik het export bestand open in Excel is er een waarschuwing dat er gegevens verloren zijn gegaan of gegevens verloren gaan raken bij het opslaan als cvs (komma gescheiden) en wordt er geadviseerd om op te slaan als Exel werkmap, zodra ik dat doe echter is het bestand onwerkbaar geworden.

Het zou inderdaad erg prettig zijn om een feature request in te dienen die in staat is prijzen in bulk aan te pakken.

• JohanJJohanJ Member Berichten: 257 

Ik maak geen gebruik van imports maar ik meen me te herinneren dat aangeraden wordt om geen Excel te gebruiken maar bijvoorbeeld Open Office of iets vergelijkbaars.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 299 

vaak is het een instelling in excel. dacht dat je utf 8 moet gebruiken.

Anders eens open office gebruiken.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• JipJip Member Berichten: 173 ✭

Ik gebruik Libre Office. Is gratis en werkt prima.

Log In of Registreer om te reageren.