er worden ineens orderbevestigingen/ facturen gemaild!

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 
december 2021 aangepast in Orders en facturen

Vanochtend kregen we een mail van een klant dat er ineens een factuur gemaild werd van een bestelling van een week geleden. Deze order was gewoon vorige week al afgehandeld.

Ik ging kijken en nu zie ik bij een groot aantal orders dat er vanochtend rond 8 uur ineens 2 keer (!) een orderbevestiging/factuur is gemaild!

WHAT THE?!?!?

Check even je orders, want als jullie dit ook hebben zullen jullie vandaag een hoop extra mailtjes krijgen :(

Edit: sommige facturen zijn vanochtend 3 (!) keer achter elkaar verzonden binnen een minuut of 10!

@Lightspeed @Joey @Lightspeed Team

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
<13

67 reacties

• PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

Hoi Paula,

Hier hebben wij er geen last van zo te zien.

Wel vreemd!

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 
    december 2021 aangepast

Bij ons gaat het om orders die geplaatst zijn op 27 en 28 november. Kun je die toevallig checken?

En de orders die in de paar dagen daarna zijn geplaatst hebben trouwens ook een paar dagen daarna dubbele facturen gekregen, maar met minder dagen vertraging. Dus dat valt klanten wellicht minder op. Daar werden facturen 2 à 3 dagen later nogmaals verstuurd. Ook niet goed natuurlijk, maar minder erg dan na een week!

www.devrolijkeengel.nl
  • EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Even in de oude orders gedoken en zie dat dit bij ons ook is inderdaad. Orders van 26 nov die op 2 dec nog bevestigingen gemaild hebben gekregen.... is dus al bijna een week gaande!

Het lijkt me ook apart als wij de enigen zouden zijn. Met alle problemen die er momenteel spelen met bijvoorbeeld al de vertraagde betaalherinneringen etc...

Ik vrees dat het bij meer van ons gaande is.

www.devrolijkeengel.nl
  • EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Op de chat even gevraagd en het is een bekend probleem bij ze. Dus er wordt aan gewerkt in ieder geval...

• ValentijnValentijn Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 4 moderator

Hi Paula!

Dit kan helaas gebeuren omdat de order factuur mails op dit moment vertraagd zijn. Er wordt aan gewerkt en we hopen dat het snel opgelost is!

De vertraging met de betaalherinneringen zouden overigens zo goed als verholpen moeten zijn.

@Valentijn Hoe komt het dat alle facturen meer dan een week vertraagd zijn dan? Ik bedoel, dit probleem is al een tijdje bij jullie bekend... er moet in de tussentijd toch meer bekend zijn waarom het komt en wat er aan gedaan gaat worden?

www.devrolijkeengel.nl
  • ValentijnValentijn Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 4 moderator

@Paula Onze developers hebben achterhaald waardoor de vertraging ontstaan is en werken aan een oplossing. Deze oplossing moet er ook voor zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren. Meer kan ik je op dit moment helaas niet vertellen.

• FrankFrank Member Berichten: 152 ✭

WIj hebben dit dus ook. Maar een vertraging?? De orderbevestgingen zijn ook gewoon verstuurd toen de order aangemaakt was dus wat je zegt @Valentijn klopt ook niet helemaal.

Het allervreemdste vind ik eigenlijk nog wel dat jullie dit weten en ons er gewoon niks over mededelen.

Ik verwacht hier gewoon pro-actief informatie vanuit Lightspeed over zodat wij dit al vooraf aan onze klanten kunnen mededelen.

@Frank @Valentijn Het klopt wat Frank zegt: het is geen vertraging, ze worden uit het niets dubbel verstuurd.

En ik heb dit enige tijd geleden al gemeld maar er lijkt weinig mee gedaan te worden ook al krijg je vervolgens een berichtje terug dat het topprio heeft en het team er "hard" aan werkt. Wel fijn om te weten dat er al een aantal weken HARD aan dit probleem gewerkt wordt.

www.devrolijkeengel.nl
  • PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

Bij ons hetzelfde. Er worden toch geen 2 verschillende factuurnummers aangemaakt voor 1 order? Want dit is zeer belangrijk om weten naar boekhouding toe?

@Paula

Hoi,

Wat bedoel je met dubbele facturen?

Wil je zeggen dat er 2 verschillende factuurnummers komen op 1 order nr of dat de klant 2x dezelfde factuur heeft ontvangen via mail?

@Philipfr Zo ver ben ik nog niet gekomen (door de drukte)

Maar ik ga ervanuit dat gewoon dezelfde factuur verzonden is hoor. Er zal geen nieuwe factuur aangemaakt zijn, neem aan dat het gewoon dezelfde facturen zijn...

www.devrolijkeengel.nl
  • PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

@Paula Ik heb het even nagekeken en inderdaad bij ons ook op 6 december nog een keer verstuurd (orders van 27 november). Geen meldingen ontvangen gelukkig, maarja.

• FOOFOO Member Berichten: 958 

Zie ook: https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/4069/geen-betaalherinneringen-meer#Item_52

Zelfde problemen als vorig jaar rond deze tijd. Toen werden deze mails bewust niet verzonden om het platform te ontlasten. Lijkt er sterk op dat ze hier nu weer voor gekozen hebben. Slechte zaak dat dit blijkbaar nodig is én dat wij niet worden geïnformeerd. Dit kost omzet (doordat herinneringen niet werden verzonden) en levert nu weer extra werk en verbaasde klanten op (door de late / dubbele facturen).

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen

@Lightspeed Team

ik krijg dagelijks klanten die klagen dat ze opnieuw een orderbevestiging krijgen. Terwijl hun order al geleverd is. Wanneer kan dit stoppen !!!! Zo verlies ik klanten.

• detheeplantagedetheeplantage Member Berichten: 16

Wij vandaag ook telefoontjes en mails van klanten die facturen ontvangen van orders uit november, soms wel drie keer! Vervelend voor de klant en voor ons erg veel extra en onnodig werk zo in de drukke periode 🤯.

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

Jammer dat dit soort zaken niet gecommuniceerd wordt door @Lightspeed @Lightspeed Team

www.devrolijkeengel.nl

En ja hoor.... zojuist weer een mail van een klant. Zojuist (10 december) heeft ze een factuur van haar order van 29 november gekregen!

Kom op @Lightspeed !!!!

www.devrolijkeengel.nl

Heb vandaag 23 mails van klanten gekregen.

@Lightspeed doe hier iets aan aub!!!

@Lightspeed @Lightspeed Team

Dit moet DRINGEND stoppen omdat klanten beginnen klagen van SPAM. Sommige klanten beginnen te schermen met het indienen bij de instanties voor SPAM. Dit moeten jullie DRINGEND oplossen. Desnoods zetten jullie de status orderbevestiging af!!!

Of kunnen we dit zelf doen, weet iemand dat?

• SparklzSparklz Member Berichten: 2

Hier ook geïrriteerde klanten omdat ze weer een bevestiging hebben ontvangen. Ik heb een ticket aangemaakt bij @Lightspeed @Lightspeed Team

• detheeplantagedetheeplantage Member Berichten: 16

Ik snap niet hoe dit elke keer weer kan komen met die mail. Dan zijn het onterechte betalingsherinneringen, dan orderbevestigingen. Het is elke keer iets met die mail. Er is als ontwikkelaar toch een protocol als je met mail-triggers werkt?

Mijn vriend zei al of we geen claim kunnen indienen. Zo verlies je tijd (=geld) en klanten (=geld) en wij maar trouw betalen. Helaas heb ik het daar te druk mee, want ik moet boze klanten terug mailen. Oja en een webshop in kersttijd draaiende houden 🤯. @Lightspeed @Lightspeed Team

Anneke = boos

www.de theeplantage.nl

premium losse thee en 🫖

• JoriJori Member Berichten: 312 

Ik word helemaal gek hiervan. Wordt helemaal platgebeld en gemaild. SCHAAM JE LIGHTSPEED!!!!!!!!!

• RemcoA1406RemcoA1406 Member Berichten: 21

Hier ook hetzelfde, sommige klanten krijgen de orderbevestiging zelfs driemaal achter elkaar toegezonden. Voortdurend mailen klanten, soms redelijk geïrriteerd, wat er aan de hand is.

Los dit aub snel op @Lightspeed @Lightspeed Team

Remco | Noodzaken.nl
    De webshop die je helpt voorbereiden op noodsituaties.
  • DanielleForrerDanielleForrer Member Berichten: 8

Hier vandaag wederom diverse klanten die de orderbevestiging bijna een week later wederom krijgen toegezonden! Super irritant.

Ticket gestuurd naar lightspeed maar nog geen enkele reactie!!

Wat is de stand van zaken #lightspeed omtrent dit probleem!!!!

@Paula @Sparklz @detheeplantage @Jori @RemcoA1406 @DanielleForrer

Ik heb een voorlopige oplossing voor het probleem.

Je moet de mail template helemaal leegmaken zowel subject als tekst.

Dan gaat het systeem deze mail niet meer verzenden.

Als het goed is krijgt je klant ook nog een mail van de verzending of iets dergelijks.

Ik kreeg de info terug van instijlmedia.

december 2021 aangepast

@Philipfr Daar hebben wij zelf ook al aan gedacht, maar dan krijg je minstens net zoveel mails van klanten, dat ze geen orderbevestiging/factuur krijgen. En die allemaal na gaan mailen is nóg meer werk!

Ik heb misschien een betere tip:

Schrijf in de email template een korte uitleg van het probleem dat nu speelt (je hoeft niet in detail te treden) en dat de factuur wellicht ten onrechte na een aantal dagen dubbel verstuurd wordt (of verstuurd kan gaan worden) En dat als dat het geval is, "u" (de klant) deze mail(s) als niet verzonden kan beschouwen.

www.devrolijkeengel.nl
    december 2021 aangepast

@Paula

Die extra nota had ik ook eerst bedacht in het rood ofzo maar dat vind ik geen oplossing. Dat houd de mails niet tegen.

Standaard krijgen ze 3 mails van Lightspeed en met deze tijdelijke aapassing nu nog steeds 2 met de nodige info.

De factuur hebben de meeste (95%) klanten niet nodig en nu krijgen ze nog andere 2 mail templates vanuit Lightspeed met de nodige info en eventueel het order detail. En daarna krijgen ze een mail van Sendcloud met de tracking nummer. Nu klagen klanten van spam en dat is zeker niet goed.

Post edited by Philipfr on
  • WildstyledWildstyled Member Berichten: 7

Hier ook al hoop klachten van klanten

Log In of Registreer om te reageren.