Afbeeldingen worden niet opgehaald? (google merchant center)

24567

183 reacties

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 301 

Wij hebben 992 foto's waarbij crawl rate to slow is. En dat zijn allemaal afbeeldingen/producten die pas erop zijn gezet. (week voor kerst ongeveer)

De rest/oude artikelen lijken wel (nog) goed te gaan.

www.vandenbroekbiljarts.nl

• FOOFOO Member Berichten: 958 

@Dave0701 Hier precies hetzelfde met nieuwe artikelen van de afgelopen weken.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

Jammer dat dit niet enkel een nederlands talig forum is... ik lees ook regelmatig berichten in het chinees ofzo 😁

Ok, ik kwam er net achter dat Johan ook een aardig woordje chinees spreekt 😄

Bij ons worden de laatste 12 nieuwe artikelen ook niet in Google Shopping weergegeven. Geen idee of dat ernstig is of dat het snel opgelost gaat worden, maar voorlopig gaan de bestelling nog lekker door, dus ik maak me er niet al te druk om nu.

Maar voor degenen waarbij het om zo'n groot deel van de artikelen gaat... ja, dan kan ik me voorstellen dat het niet echt grappig is... 😔

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

Hier de laatste 248!!! artikelen afgekeurd omdat GTIN niet in orde zou zijn...

Ik snap er helemaal niets meer van.

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

• Mr_CarKiddoMr_CarKiddo Member Berichten: 3

Ondanks contact te hebben gehad met Lightspeed wordt ik doorverwezen naar Google en sturen ze mij de volgende link:

https://support.google.com/merchants/answer/160640?hl=en#zippy=%2Cstep-review-and-update-image-links

Juist in de lockdown zijn wij sterk afhankelijk van onze online verkopen en dan krijgen we dit probleem. Wij gebruiken de webshop al een tijdje en hebben hier eigenlijk nooit problemen mee ervaren.

Is er iemand met dit probleem die het probleem heeft kunnen oplossen?

• MichaelKMichaelK Member Berichten: 35

Dat zou misschien iets kunnen doen als je de enige bent. Maar dat is niet het geval. Zijn meerdere webshops met dit probleem. Aanstaande dinsdag 3 weken verder na mijn eerste melding .

Gisteren hebben wij n.a.v. het ticket onderstaande reactie ontvangen:

Ik heb het probleem verder kunnen uitzoeken- in dit geval is er sprake van een technisch probleem, welk reeds bij ons bekend is. Ik ga je verzoek aan een interne case toevoegen die we hierover hebben lopen. Ik kan geen tijdspan aangeven wanneer dit problemen wordt verholpen. Wanneer dit probleem verholpen is dan wordt je door ons hierover gecontacteerd.

En de tip de crawlsnelheid aan te passen, ondanks dat ik gelijk al had aangegeven dat dit al was gebeurd, zonder resultaat.

Nogmaals benadrukt dat dit voor veel webshops een enorm probleem is. Voor ons valt het nog mee, maar als het probleem groter wordt, kost ons dit ook veel omzet en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Met name het antwoord we kunnen geen tijdspanne geven baart me zorgen.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

Zijn het alleen foto’s of ook het indexeren van gewone producten. Organisch bedoel ik dan en geen advertenties.

@Philipfr ik begrijp even niet wat je bedoeld. Maar als je bedoeld met indexeren en juist verwerken van de producten dan gaat dat goed.

Buiten de fout rondom de afbeeldingen krijg ik geen extra foutmeldingen.

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 213 ✭

@MichaelK

ik bedoel voor het gewoon indexeren van de producten in Google.

Dat gaat prima, geen extra foutmeldingen.

• HoutendiershopHoutendiershop Member Berichten: 34

Wij krijgen "opeens" ook veel afgekeurde producten in Google Shopping. Reden? Wellicht is dit het probleem. Wij overwegen nu om bijv. Channable te gaan inzetten voor de feed en niet meer de standaard LS feed. GTIN probleem is daarmee wellicht ook te verhelpen?

www.houtendiershop.com

Welke feed gebruiken jullie degene die eindigt op 162 of de googlebase?

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 40

Wij hebben een aangepaste feed gemaakt voor Google. Nog steeds hetzelfde probleem overigens, begint nu ook in de verkopen te reflecteren omdat júist onze nieuwe producten vaak het interessantst zijn... (we verkopen occasions)

• citizen_zoocitizen_zoo Member Berichten: 111 ✭

Heb er nu ook last van bij één product. De feed is het probleem niet. Dat kunnen nu meerdere shops bevestigen.

In mijn optiek is het probleem ofwel

1/ de capaciteit van de host/CDN server: - If it's to slow, it's to slow - ofwel 2/ een achterstand / crawl issues bij Google. Lightspeed zou door middel van serverlogs kunnen achterhalen welke hosting-problemen er spelen. Uit betrouwbare bron weet ik dat ze klant zijn van OnCrawl.

Kan iemand kijken per wanneer het probleem met de afbeeldingen voor het eerst in Merchant Center is ontstaan? Ik vermoed rond 6-14 december.

In Google Search Console bij instellingen/ crawlstatistieken zijn er hosting problemen rond 6-14 december. Wellicht heeft het hiermee te maken. Als de host problemen geeft, past Google de crawlsnelheid naar beneden aan.

Er is ook een bepaling van Google dat in de http header van de afbeelding cache-control op "geen" moet staan. Zie link hieronder. Dat is niet het geval, maar bijvoorbeeld ook niet bij Bigcommerce en Shopify... In hoeverre dat uitmaakt durf ik niet te zeggen. Wel het onderzoeken waard.

cache-control: public, max-age=31536000

@Houtendiershop Overzetten naar Channable of een andere feed zal voor de crawl-issues niks uitmaken. Het GTIN issue is een ander onderwerp. Dat is productdata die bijvoorbeeld gereserveerd of onjuist kan zijn, of ontbreken.

Opnieuw de feed verwerken komt er op neer dat je weer van voren af aan begint. Onnodig tijdverdrijf als je het mij vraagt. De enige manier om een nieuwe crawl voor de afbeeldingen te forceren is door een andere afbeelding te uploaden. Nog niet getest of dat werkt, maar zal deze week even kijken of dat uitmaakt.

11 januari aangepast

Ik heb (in het begin) wel nieuwe afbeeldingen geupload, maar dat haalde ook niks uit helaas. Wat ik ook interessant vind, is dat in merchant wel de aanvullende afbeeldingen te zien zijn, maar niet de primaire afbeelding.

Edit:

Ik zie in de Bing webmaster console tussen 27 dec - 6 jan ook een flinke stijging in crawl fouten. (verdubbeling tov normaal) Denk dus niet dat het aan google ligt.

Post edited by EmmaH on
  • PaulvBPaulvB Member Berichten: 48

Ook wij hebben hier nu enorm last van en nieuwe producten worden niet opgenomen in de Google Shopping Ads.

• Mr_CarKiddoMr_CarKiddo Member Berichten: 3

Je kan al beter gaan zoeken naar een alternatief.

lightspeed kan je namelijk niet vertellen wat de status is van dit probleem en wat de verwachtingen zijn. Dit is gewoon schandalig.

Op basis van de opmerking van @EmmaH heb ik gisteren een "workaround" gevonden. Bij artikelen met meer producten worden de andere afbeeldingen inderdaad wel geladen.

Bij een aantal van deze artikelen heb ik de afbeeldingen verschoven binnen LS, zodat er een andere als hoofdfoto staat. Deze worden nu wel goedgekeurd en komen al in Shopping naar voren. De afbeeldingen waren immers al opgehaald.

Nu kijken wat er gebeurd als ik de hoofdfoto weer terugzet naar de juiste.....

@Mr_CarKiddo Bijzonder, want bij mij geven ze aan dat er sprake is van een technisch probleem, welk reeds bij LS bekend is. Helaas nog geen tijdspanne, maar wanneer iedereen die hier mee te maken heeft tickets aanmaakt, kunnen ze dit niet negeren.

@FOO Hij keurt die artikelen bij mij helaas wel nog steeds af omdat de primaire foto niet geladen wordt... Benieuwd of je foto-stoelendans werkt!

@EmmaH Bij mij werkt het, simpelweg door dus 2 foto's te verplaatsen. Hierdoor komt een andere foto als primair:

• JipJip Member Berichten: 170 

@FOO Al melden zich 100 klanten, dan zal Lightspeed het toch negeren en het probleem niet oplossen binnen een redelijk termijn.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,604 

Ik vrees dat Jip in dit geval gelijk heeft....

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • RPCOMRPCOM Member Berichten: 4

Ook hier last van, wij zijn net gemigreerd, dus dit heeft impact op al onze producten. Wij missen enorm veel traffic. Na twee dagen duwen en trekken heb ik te horen gekregen dat het een hoge prioriteit heeft. Al met al niet erg geruststellend.

@RPCOM Hoop dat het je gespaard blijft op dit moment 25% vd artikelen staat op actief in Shopping. Met ook een navenante omzet.

• Sani4ComfortSani4Comfort Member Berichten: 2

Wij zijn sinds kort overgestapt van Shop-pagina naar LS. Het lukte via CMS SP binnen 3 dagen alles te uploaden en nu is het na 2 weken nog steeds niet eens de helft klaar en velen producten zijn afgekeurd. Dus hier is hetzelfde probleem. Wat mij verbaast is dat men doet alsof ze nooit eerder hebben gehoord van dit probleem en mij vooral verwijzen naar GMC. Als ik nu lees hoeveel webshops hier last van hebben, dan zou toch lichtje moeten branden als iemand met hetzelfde klacht komt en zouden al die tickets voldoende moeten zijn om er iets aan te doen. toch? Ik ga uiteraard ook een ticket laten aanmaken. Hopelijk draagt dit aan bij dat er snel een oplossing voor komt.

• RPCOMRPCOM Member Berichten: 4

Hier hetzelfde, van Shop naar LS. Je zou andere verwachtingen hebben van LS...

• J_NL_EUJ_NL_EU Member Berichten: 8

@Houtendiershop - wij gebruiken ook Channable voor twee shops en hebben hetzelfde probleem.

Inmiddels 25% van de producten afgekeurd. We hebben de links van de feeds ook doorgegeven aan Lightspeed.

Erg jammer dat Lightspeed het probleem nog niet opgelost heeft

Log In of Registreer om te reageren.