Changelog kapot?

JipJip Member Berichten: 161 

@Lightspeed Waarom wordt er niets meer toegevoegd of verbeterd sinds 23 juli? Volgens mij zijn er wel een aantal puntjes zoals o.a. meerdere e-mail adressen per klant gebruiken.

28 reacties

• JipJip Member Berichten: 161 

Er gebeurt nog steeds helemaal niets bij Lightspeed. We zijn ruim 2 jaar verder en er staan alleen bugfixes in de changelog!

Morgen is het al 2 maanden geleden dat er iets is toegevoegd aan de changelog. Waar blijven de veel gevraagde features??

• whitelabelwhitelabel Member Berichten: 14

ik zag op de Amerikaanse variant dat ze bezig zijn met ecwid te intergreren, en dat is mooi, want daar zitten een aantal features in die ik graag terug zou zien in LS.

oa mass editing"

waar ik me mateloos aan stoor is de communicatie tussen retail en ecom.

waarom is dat een los systeem?

en daarnaast is het is een one way street...

informatie ingevoerd in e-com, komt niet terug in retail...

prijsaanpassingen moeten in retail gedaan worden.

het aantal filters is schijnbaar nogal een belasting of hun servers

bij het toewijzen van de filterwaarden klapt het er regelmatig uit... en zo heb ik nog een hele lijst met zaken die raar zijn, toegevoegd zouden moeten worden en die best bizar zijn.... (prijstechnisch)

Wij verkopen alle soorten witgoed en inbouw apparaten. Wij bezorgen uw gewenste witgoed gratis aan huis. Ook voor het aansluiten of inbouwen van uw witgoed apparatuur bent u bij ons aan het juiste adres!

https://www.paulissenwitgoed.shop

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 205 ✭

@whitelabel

Dat klopt. Maar als ik dan vraag wanneer komt er geen antwoord.

En we zijn weer een volledige maand verder en @Lightspeed @Lightspeed heeft nog steeds niets aangepast in het changelog.

Wakker worden!! Er is genoeg te doen.

Via de chat gevraagd wat de ontwikkelingen zijn en wanneer het changelog wordt bijgewerkt.

De toekomstige ontwikkelingen konden niet gedeeld worden want dat was een andere afdeling. Het bijwerken van het changelog deed een collega van weer een andere afdeling.

Is Lightspeed tegenwoordig een overheidsinstelling? Echt verschrikkelijk.

Oh ja, men ging proberen om wat vaker het forum te bezoeken maar dat zal zeer waarschijnlijk ook wel niet gebeuren.

Is er een partij waar wel toekomst in zit en waar ik eenvoudig naar over kan stappen?

• JROJRO Member Berichten: 79 ✭

Het is nu wel droevig ja. Niet dat het gras bij de buren standaard beter is maar iets laten weten (druk, geen mensen, iets stuk) is nog altijd sierlijker dan niets laten horen.

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,532 

Ze hebben nu een nieuwe manier om release notes te communiceren. Zie de link in het changelog.

Helaas is die uitvoering al niet veel beter....

1) in het e-com gedeelte staat een heel verhaal over de bugfixes van het kassasysteem (wat bij retail dan wel omni hoort)

2) er staat dat er een nieuwe optie voor orders die op wachten op betaling staat (per 9 december 2021) maar die optie is nergens te vinden

3) er staat dat het probleem met het inloggen via Facebook opgelost is, maar helaas.... niet het geval (hier niet in ieder geval)

Dat waren zo op het eerste gezicht al gelijk de eerste 3 failures die ik zo even zag. Ik heb niet al te veel hoop voor de rest...

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • aresthoarestho Member Berichten: 70

tja de lol gaat er wel een beetje af zo

Heeft iemand deze nieuwe bug/feature (?) al ontdekt??

Bugfix: We hebben een nieuwe optie toegevoegd voor een order met de status 'In afwachting van betaling' en de bijbehorende tijdelijke productreservering onder Instellingen > Geavanceerd. (Beschikbaar vanaf 9 december 2021).

Ik heb werkelijk waar geen idee waar ze het over hebben...

www.devrolijkeengel.nl
  • PepperfarmPepperfarm Member Berichten: 51

Wij kunnen dit ook niet vinden in de instellingen

kruiden-specerijen en thee van topklasse

https://www.kruiden-specerijen.nl

• EmmaHEmmaH Member Berichten: 48

Ik zie hem staan helemaal onderaan bij geavanceerd, hij staat uit bij ons maar producten worden nog steeds vastgehouden terwijl er niet is betaald... of het werkt is dus een tweede vraag.

@EmmaH Heb je een screenshot van waar die optie staat dan?

www.devrolijkeengel.nl

Jazeker :) Bij instellingen -> geavanceerd

@EmmaH Ik heb die instelling gewoon niet. Ben jij een bèta gebruiker van Lightspeed?

Hier ook niet te vinden hoor...

@Jip geen idee eigenlijk, misschien rollen ze het geleidelijk uit? (al duurt het dan wel lang..)

@EmmaH Maar dat zijn we gewend want alles duurt lang bij Lightspeed....ze kunnen beter de naam wijzigen naar Slowspeed!

• JoanMlJoanMl Member, Beta tester Berichten: 126 ✭

Hier ook geen voorraadreserveringen hoor. Na producten per pagina komt er niks meer. Terwijl we veel bestellingen krijgen met 'in afwachting van betaling', omdat scholen op factuur kunnen bestellen.

Joan

• PhilipfrPhilipfr Member Berichten: 205 ✭

@Jip

haha Slowspeed in plaats van lightspeed. Dat is een goeie. Top

Maar even een vraag over die nieuwe functie: Wat is het verschil precies met hoe het nu is? Want orders die nog op 'wachten op betaling staan" worden nu toch ook al uit de voorraad gehaald? En dat is toch ook wat je wilt? Want als dat niet het geval is dan wordt er voorraad verkocht die eigenlijk voor iemand anders gereserveerd is toch?

Ik snap even niet wat de extra functie dan is of wat daar het voordeel van is. Kan iemand dat uitleggen?

@EmmaH jij hebt die functie toch? Wat is er nieuw in te stellen dan met die funtie??

www.devrolijkeengel.nl

Ik snap niet waarom je artikelen terug in de voorraad wilt hebben zolang er nog niet is betaald... Dan ga je artikelen toch dubbel verkopen? Stel een bedrijf wil pas eind van de maand betalen... of een klant kiest voor bankoverschrijving en de betaling komt pas na 3 dagen binnen. Dan verkoop je iemands artikelen in de tussentijd. Dat is toch niet de bedoeling?

Of snap ik de nieuwe functie verkeerd?

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Ik denk dat het idee erachter is dat je zelf kunt bepalen of je dat wel of niet wenselijk vind. Wij hebben het nu dus uit staan maar ik merk geen verschil met eerst, terwijl hij met de functie uit dingen níet zou moeten reserveren? Ik heb werkelijk geen idee wat het nou daadwerkelijk doet!

Dank je wel! Maar mag ik vragen waarom je hem nu op uit hebt staan? Als het werkt zoals het zou moeten werken dan zou de voorraad die iemand gekocht heeft nu dus gekocht kunnen worden? Wat is daar het voordeel van?

www.devrolijkeengel.nl

Ik heb trouwens geen idee of dit een veelgevraagde feature is, maar zo niet dan vind ik het wel apart dat hier aan gewerkt wordt terwijl er naar mijn idee dringender zaken zijn dan dit....

www.devrolijkeengel.nl

@Paula Zoals ik het heb begrepen heeft Lightspeed in Nederland 12000 klanten. Om die paar zeurende forum bezoekers malen ze niet.

@Jip I know...

www.devrolijkeengel.nl

12000 -1 op 18 mei want dan zijn we weg bij LS

Log In of Registreer om te reageren.