PostNL Plugin deugt van geen kanten

WiegerBoonstraWiegerBoonstra Member Berichten: 6

Op dit moment ervaren wij veel problemen met de PostNL integratie. Zo erg zelfs dat wij tijdelijk via MyParcel moeten labelen omdat de integratie onbruikbaar is.

Daarom ben ik benieuw hoe jullie dit ervaren.

De problemen met de PostNL Plugin doen zich nu al een paar weken voor. Het heeft goed gewerkt maar het schijnt weken te moeten duren om dit probleem door Lightspeed wordt opgelost? Ik begrijp in ieder geval niet niet hoe een bedrijf dat e-commerce-oplossingen biedt zo langzaam urgente problemen oplost.

Er zijn (voor mij) de volgende actuele problemen met de PostNL plugin die te wijten zijn aan Lightspeed:

1) Sinds de wettelijke verplichting sinds juni 2021 (!) kun je in de geïntegreerde PostNL plugin geen leeftijdscheck aanvinken of selecteren voor alcoholzendingen. Alle verzenders bieden dit wettelijk verplicht aan, maar Ligthspeed weigert dit te integreren in de plugin (https://www.flespakket.nl/blog/dit-moet-je-weten-over-de-nieuwe-alcoholwet/)

2) "ophalen bij een pakketautomaat" is uitgeschakeld in de backoffice maar blijft gewoon mogelijk. Dit is niet mogelijk voor alcoholzendingen. Met alle irritaties van klanten en kosten van dien want pakketten worden onbezorgd naar ons teruggestuurd. Dus... driedubbele verzendkosten.

3) "Laat klanten een levertijd kiezen" is ingeschakeld maar werkt nog steeds niet. Hier maken veel klanten gebruik van maar is sinds een paar weken niet meer mogelijk.

Het lijkt mij dus duidelijk dat de PostNL Plugin van geen kanten deugt en anno 2022 up-to-date moet worden gemaakt.

Hoe ervaren jullie dit? Want ik heb het idee dat ik alleen sta in de discussie met Lightspeed.

2 reacties

• Sander WestlandSander Westland Member Berichten: 39 ✭

Ik zou je hoop op lightspeed verplaatsen naar zoeken naar een sendcloud of myparcel als 3rd party plugin. Die bieden een hoop meer opties en controle, dit soort functies binnen lightspeed hebben geen prioriteit en men legt graag al dit soort zaken bij een 3rd party developer neer.

• WiegerBoonstraWiegerBoonstra Member Berichten: 6

Hi Sander, Alles loopt nu via MyParcel als tussenoplossing. Je krijgt nu als reactie dat dit door hun nieuwe checkout komt en dat ik daar naar kan overstappen. Maar ik gebruik DMWS als checkout.

Het erge is dat de levertijd kiezen tot 3-4 weken geleden heeft gewerkt en dat ze het gewoon niet binnen 2 weken weer werkend krijgen.

Je moet gebruik maken van de geïntegreerde instellingen van PostNL, ook in geval van gebruik My Parcel of Sendcloud

Log In of Registreer om te reageren.