Gezocht: eCom en omnichannel klanten voor gebruikerstesten!

NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
juli 2018 aangepast in Mededelingen van Lightspeed
Hallo iedereen!

Lightspeed’s productteam is op dit moment bezig met ontwikkelen van nieuwe designs van de eCom backoffice om ons product te verbeteren. Hierbij staat de gebruiksvriendelijkheid van ons systeem voor onze klanten voorop. Bij deze doen we een oproep aan al onze eCom en omnichannel klanten om je aan te melden voor een gebruikerstest!

Wat kun je hiervan verwachten?
  • We nemen eerst contact met je op om een telefonische videosessie van 20 minuten in te plannen. Je zult hiervoor een link van ons ontvangen die je kunt openen op je desktop of laptop. Hou er rekening mee met dat de sessie in het Engels is.
  • Daarna ontvang je twee links van ons: eentje om aan een videochat deel te nemen en eentje om het prototype te openen. Je wordt hierbij gevraagd om je scherm met ons te delen.
  • De sessie wordt opgenomen. We willen ons kunnen focussen op jou en niet druk bezig zijn met het maken van notities. De opnames zullen alleen gebruikt worden voor interne doeleinden.
  • We geven je een lijstje taken om uit te voeren tijdens de sessie. Maak je geen zorgen, dit is niet bedoeld om jouw vaardigheden te testen! Bij Lightspeed geloven we dat als onze klanten moeite hebben met ons systeem, het onze taak is ons product te verbeteren.
  • Na het volbrengen van de taken is er gelegenheid om feedback te geven over het prototype.

Als je interesse hebt om hieraan mee te doen, meld je dan nu aan door dit contactformulier in te vullen. Iemand van het productteam zal spoedig contact met je opnemen via om een afspraak in te plannen op een tijdstip dat jou uitkomt.

Bij voorbaat dank!
Post edited by Nynke on
eCom support nummer: +31 20 808 63 58
Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum

7 reacties

• JoanMlJoanMl Berichten: 94 Member, Beta tester ✭
    Ik kan het formulier in het bericht via de link niet openen. Ik heb niet voldoende rechten.
    Joan
  • kielenkielen Berichten: 90 Member ✭
    Voor mij geld dat ook.
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • Albert_WubsAlbert_Wubs Berichten: 79 Member ✭
    Bij mij ook niet, maar ik lees wel iets wat mij mijn wenkbrauwen doet fronzen.

"Bij Lightspeed geloven we dat als onze klanten moeite hebben met ons systeem, het onze taak is ons product te verbeteren" 

Ik heb al meerdere keren en op verschillende manieren aangegeven dat ik, en meerden met mij, problemen hebben met de structuur en het invullen van de specificaties. Als jullie doen wat jullie hier boven beloven dan neem ik aan dat je dit ook nakomt aan je bestaande en betalende klanten en mag ik verwachten dat dit snel verbeterd en werkzaam gaat worden zodat het invullen van de specificatie een peulenschil zal zijn. Nu kost het ons veel te veel tijd en kan je niet in 1 oogopslag zien wat je hebt ingevuld, terwijl daar wel voldoende ruimte voor is in het overzicht. Zie mijn eerdere topic https://community.lightspeedhq.com/nl/discussion/274/specificaties-v2-versus-v1#latest

Of ik nu klant ben voor eCom, onmichennel of retail,  klant is klant en ik wil net zo behandeld worden als hier boven beschreven staat. Nu lijkt het er op dat wanneer je omnichannel klant bent met eCom anders behandeld wordt. Dit mag toch niet de bedoeling zijn neem ik aan. Ik ben ruim 6 jaar een betalende klant en wil als zodanig ook behandeld worden. 
    Gavetas.nl Trendy tassen voor elk Budget
    085-78 46 963
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @JoanMl @kielen de verkeerde link stond erin, die heb ik aangepast :) 
    juli 2018 aangepast
    Hi @Albert_Wubs. Bedankt voor je feedback. Met deze gebruikerstest willen we onze klanten zo veel en goed mogelijk betrekken bij de productontwikkeling. Dit is dus jouw kans om daaraan deel te nemen. Lightspeed haar visie is inderdaad Retailers en eCommerce ondernemers te ondersteunen en te laten groeien. Dat hierbij Omnichannel een groot deel is van onze klanten, wordt absoluut meegenomen in bepaalde designs en ontwikkelingen van platform. Beide groepen worden daarom gevraagd om deel te nemen aan de gebruikerstest.

Laten wij hier mee jou als reeds 6 jaar trouwe klant vallen? Nee, dat zullen wij niet doen. eCommerce blijft in ontwikkeling. Wel wordt er gekeken naar zoals eerder genoemd, het % gebruikers dat een bepaalde feature gebruikt en de trends in de markt om de behoefte van onze klanten te vervullen. Ook technische haalbaarheid en hoeveel klanten om een feature vragen speelt mee.

Toen wij bijvoorbeeld overgingen naar v2, hadden we al het issue om aan te pakken hoe je specificaties invoert in de backoffice. Om wat context te geven: voor februari 2018 zijn hier maar 12 tickets voor aangemaakt. 4 van de 12 tickets waren van jou afkomstig, 4 andere van een andere klant, en 2 tickets van weer een andere klant. Zoals je misschien begrijpt wekte dit bij ons niet de indruk dat dit iets is waar veel klanten iets aan hadden of waar snel iets mee gedaan moest worden. Andere, belangrijkere en populairdere zaken hebben hierdoor voorrang gekregen.

We zien zelf echter ook de waarde van het verbeteren van hoe je specificaties toevoegt en willen dit graag aanpakken (alleen een termijn kan ik je helaas niet geven). We zijn dan ook bezig met nieuwe designs voor onze backoffice. Mocht je op dit punt bij willen dragen aan deze ontwikkelingen, dan kun je je via het contactformulier inschrijven.
  • BobBob Berichten: 1 Member
    Nynke, met alle respect, maar het aantal tickets is geen weergave van de werkelijkheid. Ik heb zelf meerdere malen aangegeven dat dit niet werkbaar is, en dan wordt er doodleuk gezegd dat er al een ticket is van dit probleem. Dus dat is de manier om de aantallen laag te houden. Een telefonische enquete met de vraag wat er beter kan heeft ook niet geleid tot het noteren van dit probleem.

Ik juich toe dat jullie een usability test doen, maar je zou eens bij Afas op bezoek moeten gaan en kijken hoe professioneel zij dit doen. Ik weet zeker dat jullie welkom zijn. Organiseer eens een paar sessie met kerngebruikers en bespreek daarmee wat er beter kan of welke veranderingen er aankomen en vraag naar de prioriteit. Nu lopen jullie achter de feiten aan, met een telefonische enquete kom je er niet.

Wellicht moeten we maar een topic openen over dit onderwerp en iedereen die het ermee eens is een +1 te laten doen...

Bob zei:
    Nynke, met alle respect, maar het aantal tickets is geen weergave van de werkelijkheid. Ik heb zelf meerdere malen aangegeven dat dit niet werkbaar is, en dan wordt er doodleuk gezegd dat er al een ticket is van dit probleem. Dus dat is de manier om de aantallen laag te houden.
    Klopt inderdaad, maar dit is de enige manier hoe wij systematisch de behoefte van onze klanten kunnen peilen. Wij vermijden daarnaast inderdaad dubbele tickets aan te maken, om het proces zo eerlijk mogelijk te houden. Verder geven we tickets zelf ook prioriteit/gewicht. Zo hebben de tickets over specificaties bijvoorbeeld een hoog gewicht, omdat we zien dat dit veel waarde aan het systeem zal toevoegen.

Bob zei:
    Nu lopen jullie achter de feiten aan, met een telefonische enquete kom je er niet.
    Vandaar dat we ook geen telefonische enquete houden, is inderdaad uit de tijd. We willen echter de wensen van al onze klanten peilen, dus dit moet wel op afstand. 
Deze discussie is gesloten.