Dotcommerce Incasso

mhkostermhkoster Berichten: 1 Member
augustus 2018 aangepast in Algemeen
Goedendag
Ik heb een vraagje ik heb een incasso lopen met Dotcommerce/Coloured Monkeys. Deze stuurde mij een rekening voor het gebruik van een koppeling. Dit ging mij 10 euro per maand kosten. Maar ik heb 3-11-15 via (Seoshop in die tijd) mijn site over laten overzetten van Strato naar Seoshop. Geen maatwerk of koppelingen. Nu krijg ik van hun een rekening voor (hosting other modules). Maar ik heb alleen bij Lightspeed een contract. Ik hebben al een paar keer gebeld maar ik krijg geen duidelijkheid met hoe of wat.
Ik vroeg ook of Tom Maaswinkel die in die tijd dit geregeld heeft voor Seoshop om mij even terug te bellen en toen kreeg ik dit als  antwoord. 

"Hi Marco 

Tom zojuist gesproken. 

Hij heeft mij opnieuw verzocht om jou even contact op te laten nemen via het incasso portaal. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken om dat even te doen. Hij zal dan met een onderbouwing bij je terugkomen.

Hij geeft aan niet alle klanten inhoudelijk telefonisch te woord te kunnen staan. Als er toch telefonische contact nodig blijkt, zal hij zelf contact opnemen. 

Nogmaals, als blijkt dat er onterecht een factuur is gestuurd, zullen we dit corrigeren. 

Dank voor je begrip.  

met vriendelijke groet, 

CMDC Applab

Maar de incasso herinneringen blijven maar binnenkomen en oplopen.
Dus mij vraag is of er nog meer mensen zijn met dit probleem. Ik hoor het graag. Mvg Marco

Post edited by Manouk on

6 reacties

• DriftedDrifted Berichten: 1 Member
    augustus 2018 aangepast
    Hier speelt precies hetzelfde. Ooit op advies van Lightspeed Dotcommerce onze eerste installatie laten doen. Deze kosten zijn toen aan Lightspeed betaald. 
    Ik was toen al niet tevreden over Dotcommerce. De communicatie was heel slecht! Uiteindelijk is het met nog allerlei opstaande taken stil komen staan. Geen enkele communicatie meer.
    Lightspeed hieldt toen Dotcommerce de hand boven het hoofd. Dus toen maar gelaten voor wat het is en energie in andere zaken gestopt. Dat win je namelijk nooit als starter. 

In december kregen wij ook ineens een factuur. Van Coloured Monkeys, nooit van deze club gehoord, dus bestempeld als spookfactuur. In januari een herinnering gekregen, dus maar eens gebeld.
    Wat blijkt Coloured Monkeys is een nakomeling of weet ik wat van Dotcommerce. (dat zal ook niet uit geluk gebeurd zijn)

Ik heb 2 jaar lang niks maandelijks betaald. En ik heb zeker geen afspraak gemaakt over maandelijkse kosten. Ik heb telkens om uitleg over deze factuur gevraagd. Maar die blijft uit.

Aan de telefoon vertelde iemand mij: De kosten kunnen zijn voor of A of B. Waarbij ik vraag om een concrete uitleg. Maar dat was heel ingewikkeld om te geven. En sowieso klonken beide voorbeelden niet aannemelijk. Toen kwamen we niet verder en werd mij toegezegd dat een directie lid terug zou bellen. Dat is nooit gebeurd.
    Op elk contact heb ik gereageerd en gevraagd om uitleg. Waarvoor zijn deze kosten. Ik heb geen module of app van deze club aan staan. Dat heb ik met Lightspeed gecontroleerd. Maar ze beweren dat er zaken over hun server gaan. Maar dat concreet maken kunnen of willen ze niet. 

In de afgelopen periode is ook maar eens duidelijk dat ze niet van plan zijn uitleg te gaan geven over de factuur. 

- In de incasso zaak refereren ze aan een mailcontact wat ik nooit ontvangen heb. Ik vraag daar nogmaals om, maar die reactie blijft uit. 
    - Omdat er inderdaad kosten opbouwen heb ik deze week toch maar eens zelf gebeld. Als reactie daarop krijg ik exact dezelfde mail als u. 
    Kijk het is niet dat ik niet wil betalen, maar ik wil wel weten waar de kosten voor zijn. Een simpel telefoongesprek lijkt me dat op te lossen toch? 

Ook heb ik Lightspeed hierop aangesproken. Maar die kunnen blijkbaar niks doen (lees: houden hun partners de hand boven de hoofd, net als bij de installatie toentertijd) Maar ik heb toch echt de euro's van de installatie naar Lightspeed over gemaakt. 

Conclusie nu worden er onnodig kosten gemaakt. 
    Ik vind het belachelijk. Wat een brutaliteit. Gewoon een incasso zaak starten en als je vraag om uitleg van een factuur krijg je een mail dat ze geen persoonlijk contact gaan opnemen. 
    Ok, dan niet ik laat het hier in elk geval bij. Deze zaak rammelt aan alle kanten en houdt zeker geen stand. 

Bij deze waarschuw ik een ieder. Blijf bij deze club (Dotcommerce/Coloured Monkey) uit de buurt! 

En zoals u inmiddels kunt zien is niet gebaseerd op de ervaring van 1 persoon. Blijkbaar ervaart de topic starter hetzelfde. En ook een ouder topic op het oude forum staat er vol mee:  http://www.webwinkelsoftware.nl/forum/topic/dubieuze_facturen_van_dot_commerce_voor_gratis_diensten.html

Wees gewaarschuwd!
  • JanneDeVosJanneDeVos Berichten: 6 Member
    Beste Marco,

Wij ondervinden het zelfde probleem. Rond december contact gehad met Dotcommerce, maar konden mij destijds niet vertellen welke data zij van ons zouden verwerken. Later toch de incassomail ontvangen.

Wij dachten in eerste instantie dat de incassomails spam waren, omdat het genoemde bedrijf ons niet bekend voor kwam.
    Inmiddels een paar keer een reactie geplaatst binnen het incasso portaal, maar geen reactie ontvangen van Dotcommerce.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hallo @mhkoster @Drifted @JanneDeVos. Erg vervelend om te horen van jullie negatieve ervaringen met Dotcommerce. Ik heb de klachten doorgegeven aan onze partner manager, die zal dit weer bespreken met de partner zelf.

Helaas kunnen wij weinig meer doen op dit gebied. Al onze partners regelen zelf de facturatie naar hun eigen klanten, en zijn als zodanig verantwoordelijk voor een zorgvuldige afhandeling hiervan.

Desalniettemin vinden we het erg belangrijk dat onze klanten een positieve ervaring hebben met onze partners. Als er dus klachten zijn, blijf dit aan ons doorgeven.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • GertHeijGertHeij Berichten: 1 Member

Allen,

ook wij ondervinden dezelfde problemen met dit bedrijf. Zijn heel goed in facturen sturen maar service uit het jaar 1940.

De communicatie is zo belabberd slecht dat Lightspeed zich moet schamen om deze partij als partner op te nemen.

Ook wij hebben sinds een week een incassoburo achter ons aanzitten. Gemaakte afspraken welke per mail zijn bevestigt weet men ineens niks meer van.

Wees gewaarschuwd om met dit bedrijf in zee te gaan. De google reviews zeggen niet veel beter. Ze hebben nu het bedrijf op Google permanent gesloten zodat men ( helaas ) geen nieuwe reviews kan plaatsen.

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEU_nlNL819NL820&q=coloured+monkeys+bv+-+eindhoven&sa=X&ved=2ahUKEwiRtqGK1bHhAhUEYVAKHTR7AycQ1QIoA3oECAoQBA&biw=1264&bih=671

• PaulaPaula Berichten: 754 Member, Beta tester 

Ik vind vooral deze review wel erg apart:

Ko Walski 1 ster -

Heb een keer een vertaalopdracht voor dit bedrijf gedaan en nooit betaald gekregen! Ze heten destijds Media Monkeys. Schande.

Dat betekent niet alleen dat ze aan de ene kant geen goed werk leveren, maar ook dat ze vanaf de andere kant (van iemands anders' dienst gebruik makend) niet eerlijk zijn, namelijk niet betalen. Apart...

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 142 Member ✭

Wij hebben soortgelijke ervaringen, maar gelukkig met een goede afloop. We hebben een app van ze gehad, maar deze na een half jaar (zo niet korter) opgezegd.

Toch kregen we begin dit jaar een betalingsherinnering voor geleverde service. Ik heb netjes gemaild met de vraag, waar deze factuur voor dient, want we nemen niets van ze af. Het antwoord was, dat dit vanwege die-en-die app was. Ze gebruikte een andere naam dan die in de appstore was vermeld, maar de omschrijving kwam wel overeen. Ik heb gereageerd dat we deze app niet afnemen en om een creditfactuur gevraagd. Deze is gelukkig verzonden.

Gelukkig hadden wij dus wel een goede afwikkeling, maar tevreden over dit bedrijf zijn we niet.

Log In of Registreer om te reageren.