"Zichtbaar wanneer op voorraad" werkt niet.

LievenLieven Member Berichten: 39
Hallo!
In eCom gebruik ik de functie "zichtbaar wanneer op voorraad" bij producten waarvan het de laatste stuks zijn. Het is maw de bedoeling wanneer het laatste stuk verkocht is, dat het product onzichtbaar wordt. Maar dat lijkt niet te werken. Het product blijft gewoon zichtbaar. Doe ik iets verkeerd of werkt het gewoon niet?
Mvg,
Lieven

8 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 925 
    Wij gebruiken deze functie ook en bij ons werkt dat goed. 
    Dus ik denk dat het inderdaad ergens anders nog een instelling is die overruled wordt op één of andere manier, want het zou wel gewoon van de site moeten verdwijnen bij voorraad 0. 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 925 
    september 2018 aangepast
    Lieven, komt het misschien door de app (of maatwerk) dat men een voorraadnotificatiemail kan ontvangen? Ik zie bij artikelen die uitverkocht zijn de emailbutton "stuur me een email zodra (terug) op voorraad". Je gaf aan dat je artikelen die uitverkocht zijn onzichtbaar wilt hebben, maar je hebt ook de optie dat men juist een voorraadnoticifatie kan ontvangen. Ik kan me voorstellen dat die 2 opties elkaar in de weg zitten. 

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • LievenLieven Member Berichten: 39
    Daar zou het niet mogen aan liggen Paula. Voordat die app geïnstalleerd was, werkte het ook niet... Bedankt om mee te denken!
  • EstherEsther Member Berichten: 14
    Zou het kunnen komen doordat de optie 'Te koop bij gebrek aan voorraad' aan staat? Volgens mij heeft dat ook invloed hierop. 
  • FOOFOO Member Berichten: 642 
    Wij hadden dit gisteren ook. Een product dat niet meer binnen komt en we op deze manier niet zichtbaar hadden staan, werd toch ineens weer besteld. Het artikel was ook gewoon te benaderen. Dit was voorheen niet het geval. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @Lieven. Je hebt bij al je producten "Te koop bij gebrek aan voorraad" aanstaan. Met deze setting negeert hij "Zichtbaar wanneer op voorraad" en zijn je producten altijd zichtbaar aan de voorkant.

Er zijn drie manieren om deze setting aan te passen:

1. Per product

1. Zoek een product in de backoffice en scroll naar Voorraad & Varianten.
    2. Klik op een variant.
    3. Scroll naar Voorraad en (de)activeer 'Te koop bij gebrek aan voorraad'.

2. In bulk

1. Ga naar Producten > Voorraad
    2. Selecteer alle producten door op het vierkantje te klikken onder het zoekveld.
    3. Klik op Wijzig geselecteerde varianten.
    4. Selecteer Voorraad. Klik op Volgende.
    5. Deactiveer 'Te koop bij gebrek aan voorraad'.
    Let op: 
    • Heb je Omnichannel? Dan kun Ja selecteren bij de vraag "Zijn alle waardes hetzelfde?"
    • Heb je eCom zonder Retail? Selecteer dan Nee bij "Zijn alle waardes hetzelfde?". Anders zet alle instellingen inclusief de voorraad aan elkaar gelijk.

3. Importeren

1. Neem de handleiding door over importeren mocht je hier niet bekend mee zijn: Producten bewerken en importeren, Lijst met alle opties in een importsheet. Voor de veelgestelde vragen, bekijk deze post: FAQ: producten importeren.
    2. Pas in het datasheet de volgende kolom aan: Stock_Disable_Sold_Out. Pas deze aan naar Y (verbied aankopen wanneer niet op voorraad), of N (sta aankopen toe zelfs wanneer het product niet op voorraad is).
    3. Zorg ervoor dat je bij deze producten de voorraad bijhoudt, anders werkt de optie niet. Bij Stock_track moet dus Y staan.

Wil je de instelling wijzigen voor producten die nieuw in het systeem komen? Dit kan via Instellingen > Workflow > VOORRAAD.

eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • LievenLieven Member Berichten: 39
    Bedankt @Nynke! Ik hoop dat ik het goed gedaan heb... ;-)
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @Lieven. Je hebt nog bij veel producten "te koop bij gebrek aan voorraad" aanstaan, dus die producten blijven hoe dan ook zichtbaar. Bij producten waar je die setting uit hebt staan en het product is uitverkocht is het inderdaad niet meer zichtbaar :) 
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
Log In of Registreer om te reageren.