Zelf ook orderbevestiging ontvangen per mail

KnalfuifKnalfuif Berichten: 4 Member
ooit heb ik ergens ingesteld dat ik zelf ook per email een orderbevestiging ontvang op een bepaald mail adres. Ik zou nu graag dat mailadres waarop ik dat ontvang veranderen, maar kan echt nergens meer ontdekken waar ik dat toen heb ingesteld. Iemand een idee?
Alvast hartelijk dank!
^Iris
Knalfuif Kinderfeestjes

12 reacties

• PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Ik wilde dat laatst ook weten, maar ik kon het niet vinden. Ik volg...
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • DotCommerceDotCommerce Berichten: 6 Member, Partner partner
    Ik vermoed dat het gaat om "Instellingen -> Geavanceerd -> Feedback BCC e-mails (deze optie staat in het tweede blok 'account en service')"

DotCommerce B.V.
    Lightspeed Elite partner
    Phone: +31 (0)85 - 300 1114
    Email: [email protected]
  • KnalfuifKnalfuif Berichten: 4 Member
    Hi, bedankt voor het meedenken, maar dat is niet dat wat ik zoek. Dat veld is leeg bij mij, en ik ontvang alleen de orderbevestiging en niet alle andere mails die ook naar klanten gaan.
  • JohanJJohanJ Berichten: 149 Member 
    Ik heb de Feedback BCC e-mail ingesteld (zoals hierboven door DotCommerce aangegeven is) omdat we ook graag een BCC willen als we klanten een betaalherinnering sturen, hiervoor werkt het echter niet. Weet iemand hoe dat wel zou kunnen?
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @Knalfuif. Elke gebruiker kan zelf instellen om een kopie van de orderbevestiging te ontvangen op het emailadres waarmee die persoon ingelogd is.

Als je dit emailadres dus wilt 'wijzigen', zul je het in je eigen account uit moeten zetten, vervolgens inloggen met de gebruiker op welk emailadres je deze email wilt ontvangen, en daar de setting activeren.

Je vindt dit via Instellingen > ALGEMENE INSTELLINGEN > Account > Rechtsboven > Wijzigen > ACCOUNTINSTELLINGEN > E-mail nieuwe bestellingen:

eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    februari 2018 aangepast
    Hi @JohanJ . Ik heb in je account gekeken en de betalingsherinneringen staan daar allemaal als Inactief. Je krijgt geen kopie omdat je klanten deze mail niet ontvangen :smile:

Je vindt deze instelling via Instellingen > ALGEMENE INSTELLINGEN > Administratie > BETALINGSHERINNERINGEN.

eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • KnalfuifKnalfuif Berichten: 4 Member
    Dank je wel @Nynke :)
    @Nynke, we hebben de automatische meldingen bewust uitgezet. We versturen af en toe handmatig meldingen, maar daar krijgen we dus geen BCC van terwijl we dat wel zouden willen.
  • Marco HarlemanMarco Harleman Berichten: 2 Member
    volgens mij krijg je in de orderbevestiging alleen in text dat er er een order is binnengekomen? Maar het is geen complete copy van de orderbevestiging zoals de klant gekregen heeft? Of vergis ik me dan ergens?
  • FOOFOO Berichten: 550 Member 

volgens mij krijg je in de orderbevestiging alleen in text dat er er een order is binnengekomen? Maar het is geen complete copy van de orderbevestiging zoals de klant gekregen heeft? Of vergis ik me dan ergens?

Dit is exact de mail zoals de klant hem ook krijgt.
    Wanneer je een overzicht van de order in de mail wilt opnemen, zul je een stukje code toe moeten voegen, namelijk: [[details]]
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • FOOFOO Berichten: 550 Member 
    @JohanJ: Je hebt niet toevallig bij de instellingen voor E-mail notificaties de mail voor de betaalherinnering leeg gehaald? Wanneer deze leeg is, wordt er namelijk geen mail verstuurd.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    @FOO : nee, er staat gewoon tekst in de betaalherinnering.
    Ik vraag me af of anderen wel een BCC krijgen of dat het systeem daar gewoon niet op ingesteld is.
Log In of Registreer om te reageren.