Ervaringen boekhoud app

AnjaAnja Berichten: 18 Member
Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik plannen om te starten met een boekhoudprogramma gekoppeld met Lightspeed, er zijn alleen zoveel aanbieders in de appstore en vele reviews die ik lees zijn niet bepaald recent dus het zou helpen als iemand kan vertellen welke app jullie hiervoor gebruiken en hoe tevreden jullie hier over zijn.

Ik hoor het graag, groetjes Anja

14 reacties

• KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 85 Member
    3 januari aangepast
    Als je met Mollie werkt kan ik je deze aanbevelen: https://www.jortt.nl/#ref=klaashaarsma.
    Ik ben er in 2018 mee begonnen en boekhoud nu met een glimlach.
  • KlaasHaarsmaKlaasHaarsma Berichten: 85 Member
    3 januari aangepast
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 142 Member ✭
    Wij werken in Exact online, met de integratie van iwebdevelopment. Volgens mij is dat één van de meest complete programma's. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
  • AnjaAnja Berichten: 18 Member
    Bedankt ik zal er eens naar kijken
  • SoniaSonia Berichten: 57 Member
    E-boekhouden is betaalbaar en door de vele koppelingen makkelijk in gebruik. Ik ben er heel tevreden over.
    Sonia zei:
    E-boekhouden is betaalbaar en door de vele koppelingen makkelijk in gebruik. Ik ben er heel tevreden over.
    Vandaag gestart met e-boekhouden, ziet er overzichtelijk en makkelijk uit dank je voor de tip.

Wat me wel opvalt is het kopje open posten. Hier zie ik eigelijk alle facturen die lightspeed heeft ingeladen op te ontvangen staan (in Lightspeed is het keurig afhandeld). Ervaar jij dit ook? Bij winst en verlies wordt alles wel netjes weergegeven dus wellicht kan ik dit gewoon negeren? 

Of is het wellicht noodzakelijk denk je om Mollie & Multisafepay die ik gebruik voor mijn webshops te koppelen om dit goed te laten verlopen?

Heb je ook weleens ervaren dat een factuur niet goed geboekt wordt? Ik heb een bestelling naar belgie en die staat er in als: Levering naar buiten de EU 0%. 

Ben benieuwd naar je ervaring. Ik neem sowieso binnenkort even contact op met e-boekhouden.

Mocht je daarnaast verder nog tips & tricks hebben hoor ik het graag.

Bedankt alvast

Groetjes Anja
  • Dennis VerboomDennis Verboom Berichten: 9 Member
    Anja zei:
    Sonia zei:
    Vandaag gestart met e-boekhouden, ziet er overzichtelijk en makkelijk uit dank je voor de tip.

Wat me wel opvalt is het kopje open posten. Hier zie ik eigelijk alle facturen die lightspeed heeft ingeladen op te ontvangen staan (in Lightspeed is het keurig afhandeld). Ervaar jij dit ook? Bij winst en verlies wordt alles wel netjes weergegeven dus wellicht kan ik dit gewoon negeren? 

Of is het wellicht noodzakelijk denk je om Mollie & Multisafepay die ik gebruik voor mijn webshops te koppelen om dit goed te laten verlopen?

Heb je ook weleens ervaren dat een factuur niet goed geboekt wordt? Ik heb een bestelling naar belgie en die staat er in als: Levering naar buiten de EU 0%. 

Ben benieuwd naar je ervaring. Ik neem sowieso binnenkort even contact op met e-boekhouden.

Mocht je daarnaast verder nog tips & tricks hebben hoor ik het graag.

Bedankt alvast

Groetjes Anja
    Open posten: 
    Om dit op te lossen dien je via Mollie (als je die gebruikt) een MT940 export van je betalingen te maken. Deze kan je inladen in e-boekhouden en dan zijn al je open posten weg.

EU 0%:
    Dit zie ik alleen bij bestellingen uit het buitenland waar een BTW nummer is ingevuld.
    Overige bestellingen ui het buitenland zie ik gewoon het BTW bedrag staan.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Wij gebruiken hier met onze 3 eigen bedrijven allemaal e-boekhouden tot volle tevredenheid.

Gr.
    Dennis
  • kielenkielen Berichten: 86 Member ✭
    Anja, Ik gebruik ook al een tijd E-Boekhouden.
    Een intracommunautaire levering wordt inderdaad soms verkeerd geboekt in E-boekhouden. Voor je BTW aangifte doet even je omzet 8000 langslopen en controleren op foutjes. Ik heb hier al vaker over gecommuniceerd met E-boekhouden. Die zeggen dat de fout bij Lightspeed zit. Die schijnt de verkeerde waarde via de koppeling te versturen. Eens per kwartaal even langslopen en met de hand goed zetten kost je nog geen 5 minuten. 
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
  • SoniaSonia Berichten: 57 Member
    @Anja, nog even over de open posten. De oplossing van Dennis is inderdaad de goede. Je kunt dit ook toepassen op Paypal, Billink en andere betaalmethodes waarvan je een .csv of MT940 bestand kunt downloaden. 
    Bedankt voor de tips, zoals Dennis aangaf lukt het met de exports. Echter hoe het allemaal inboek is me nog niet 100% duidelijk.

Ik heb nu de volgende rekeningen gemaakt:

1020 Betalingsmiddelen Mollie 1030 Betalingsmiddelen Paypal
    1040 Betalingsmiddelen Multisafepay (andere duitse webshop)

4020 Winst en Verlies Kosten Mollie
    4030 Winst en Verlies Kosten Paypal
    4040 Winst en Verlies Kosten Multisafepay

Voor Mollie is het dan neem ik aan mollie > administratie > Uitbetalingen en download ik daar de MT940 bestanden boeken op 1020. Daarna de transactiekosten aanklikken en boeken op 4020.

Kan iemand dit bevestigen? En maakt ook iemand gebruik van e-boekhouden i.c.m. PayPal, Klarna en Multisafepay? Werkwijze is denk ik anders dan bij Mollie maar ik weet niet precies hoe ik dit weg moet boeken, dus als iemand hier toevallig ook mee werkt en tips kan geven hoor ik het graag :)

Groetjes Anja
    @Anja, Ik denk dat je naast kas, bank, een Paypal en een Mollie rekening aan wilt maken. Dat is wel zo netjes. Ik heb geen aparte Mollie rekening. Ik laat eenmaal per week uitbetalen en over die periode heb je dan inderdaad kleine verschillen. Je krijgt dan wel veel kruisposten. (Overboekingen van Paypal, Mollie en Multisafe naar je bank.)

Waarom je al die winst en verlies posten aanmaakt is mij een raadsel. Ik heb ze i.i.g. niet en mis ze ook niet.
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    Ik dacht namelijk hier te lezen dat dit noodzakelijk was https://secure.e-boekhouden.nl/bh/kb.asp?ACTION=SHOW&ID=390&POPUP=1

Ik ga eens even bellen met e-boekhouden
    Juist ja die boek ik gewoon onder bankkosten. Heb daar niet ene speciaal nummer voor. Dat is maar net hoe nauwkeurig je je boekhouding wilt inrichten. wil je aan het eind van het jaar weten wat de molliekosten zijn geweest en je bankkosten. Of mag het ook op een hoop. Wat ga je vervolgens met die kennis doen?    
    Kees Kielen

www.manivivendi.nl
    Dat maakt me niet zozeer uit nee, kan dus ook gewoon op bankkosten. Support van e-boekhouden is goed en snel bereikbaar, ga er nu definitief mee aan de slag als boekhoudprogramma. Iedereen bedankt voor het advies.

Groetjes Anja
Log In of Registreer om te reageren.