Post niet aangekomen

JF85JF85 Berichten: 106 Member ✭
Helaas sturen we niet alles met een T&T code. Afgelopen maandag hebben we stuk of 100 brievenbus pakketjes opgestuurd zonder T&T code. Sinds gisteren hebben we bijna van alle 100 bestellingen meldingen gekregen dat de bestelling nog niet geleverd is. Natuurlijk hebben contact gehad met PostNL maar ze kunnen er niets aandoen behalve een melding in het systeem maken. Hebben jullie dit al eerder meegemaakt? Ik hoor graag van jullie. Want we worden echt helemaal gek van al die mails met klachten wat eigenlijk ook terecht is. HELP!!

27 reacties

• JF85JF85 Berichten: 106 Member ✭
    Oeps... ik zie dat mijn vraag in verkeerde categorie is beland. Hoe kan je dit aanpassen? 
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    Zeer frustrerend... ik kan je verhalen vertellen.... ;) 
    Als je zonder t&t code hebt gestuurd kun je helaas niks. Afwachten of ze toch nog boven water komen. 

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • FOOFOO Berichten: 549 Member 
    Ik neem aan dat deze allemaal ineens op 1 PostNL depot zijn ingeleverd? Lijkt me dan toch dat daar iets mis is gegaan en dat er post is verdwenen / gejat / verkeerd gesorteerd. Daar zou PostNL toch wel iets meer werk van horen te maken dan alleen een melding in het systeem. Het gaat tenslotte niet om 1 lullig briefje, maar om 100 brievenbuspakjes.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    14 januari aangepast
    PostNL zegt dat ze er 30 dagen over mogen doen om een pakket af te leveren (onzin natuurlijk, ze zeggen binnen 1 à 2 dagen te leveren, je laat klanten niet 30 dagen wachten op een pakketje, maar goed) dus mochten deze BBP'jes na 30 dagen nog steeds niet bezorgd zijn dan kun je ze als vermist opgeven. Ik weet niet of je wel eens van een ontvangersverklaring hebt gehoord bij PostNL? (grote kans dat (te) veel mensen dat niet kennen omdat veel mensen het voor die tijd al opgeven, maar als je een héle lange adem hebt dan krijg je die term uiteindelijk te horen :tongue:
    Als een pakket niet aangekomen is (ik weet niet zeker of dit ook voor BBP geldt) dan moet de ontvanger een officiele ontvangersverklaring invullen. Dan krijg je de inkoopwaarde + verzendkosten vergoed. Dan moet je de inkoopfacturen kunnen laten zien, of anders krijg je 40% van de orderfactuur terug) 
    Dit geldt ook in de gevallen dat er op de track&trace pagina van een pakket staat dat een pakket is bezorgd maar je klant zegt het niet ontvangen te hebben. 

www.devrolijkeengel.nl
  • startoursg24tstartoursg24t Berichten: 14 Member
    Post.nl en paketten die zoek raken, breek mij de bek niet los zeggen ze hier dan.

Het is helaas schering en inslag bij post.nl wat betreft paketten die niet aankomen. En zelfs met een Tracking nummer is het geen garantie.

Post.nl geeft zoals gewoonlijk niet thuis. Kunnen niets voor je betekenen, dat doe mij weer even denken aan vorig jaar tijdens de examen periode waarbij post.nl "even" een x aantal duizenden examens kwijt was geraakt waarbij post.nl ondanks meerdere gesprekken van scholden en directeuren doodleuk aangaf dat zij "geen idee" hadden waar en hoe dit kwijt was geraakt. Gek eigenlijk want amper een dag nadat dit verlies in het landelijk nieuws kwam en notabene op TV gaf post.nl ineens aan dat men de zooi gevonden had.

Dit gebeurd echter steeds vaker en waarom? Aldus de bezorger die ik hier aan de deur heb, onwijs aardige man is het mogelijk dat vele bezorgers zoveel druk opgelegd krijgen tegen dermate lage prijzen dat vele nieuwe bezorgers met volle moed beginnen en na amper een paar weken alweer afhaken omdat het niet te doen is. Een bus (moeten ze zelf regelen) wordt dan overgedragen aan een ander die het dan overneemt, in die overname zou het mogelijk fout gaan.

Ik heb een aantal orders open staan vanaf oktober toen de drukte richting de december maand op begon te lopen allen verstuurd als brievenbuspakje met tracking en desondanks, foetsie, zoek, kwijt, verdwenen. Uiteraard nagestuurd waarvan de meeste gelukkig aan zijn gekomen al dan niet met flinke vertraging, echter een pakje is tot op woensdag niet was aangekomen dat terwijl deze 3 keer verstuurd is, 2 keer als brievenbus pakje en de laatste keer als volwaardig pakket.

Desondanks niet aangekomen, de trackingnummers staan in zowel in MyParcel als bij post.nl op "Aangekomen bij post.nl" maar leverdatum onbekend. Woensdag heb ik het pakket opnieuw verstuurd met DPD, die de volgende dag aankwam bij mijn klant.

Het is de achterlijk voor woorden dat zelfs pakjes met tracking via post.nl en met 2 nazendingen alsnog niet overkomen.

Ik gebruik hierdoor steeds vaker DPD, en hoewel ik het lang niet altijd eens ben met DPD, lijken hun wel degelijk in staat om post te krijgen waar het zijn moet.

Ik zou zelf graag helemaal van post.nl afwillen, ooit waren ze goed in wat ze deden, nu worden ze echter steeds beter in hun schouders ophalen en ve
  • startoursg24tstartoursg24t Berichten: 14 Member
    Post.nl en paketten die zoek raken, breek mij de bek niet los zeggen ze hier dan.

Het is helaas schering en inslag bij post.nl wat betreft paketten die niet aankomen. En zelfs met een Tracking nummer is het geen garantie.

Post.nl geeft zoals gewoonlijk niet thuis. Kunnen niets voor je betekenen, dat doe mij weer even denken aan vorig jaar tijdens de examen periode waarbij post.nl "even" een x aantal duizenden examens kwijt was geraakt waarbij post.nl ondanks meerdere gesprekken van scholden en directeuren doodleuk aangaf dat zij "geen idee" hadden waar en hoe dit kwijt was geraakt. Gek eigenlijk want amper een dag nadat dit verlies in het landelijk nieuws kwam en notabene op TV gaf post.nl ineens aan dat men de zooi gevonden had.

Dit gebeurd echter steeds vaker en waarom? Aldus de bezorger die ik hier aan de deur heb, onwijs aardige man is het mogelijk dat vele bezorgers zoveel druk opgelegd krijgen tegen dermate lage prijzen dat vele nieuwe bezorgers met volle moed beginnen en na amper een paar weken alweer afhaken omdat het niet te doen is. Een bus (moeten ze zelf regelen) wordt dan overgedragen aan een ander die het dan overneemt, in die overname zou het mogelijk fout gaan.

Ik heb een aantal orders open staan vanaf oktober toen de drukte richting de december maand op begon te lopen allen verstuurd als brievenbuspakje met tracking en desondanks, foetsie, zoek, kwijt, verdwenen. Uiteraard nagestuurd waarvan de meeste gelukkig aan zijn gekomen al dan niet met flinke vertraging, echter een pakje is tot op woensdag niet was aangekomen dat terwijl deze 3 keer verstuurd is, 2 keer als brievenbus pakje en de laatste keer als volwaardig pakket.

Desondanks niet aangekomen, de trackingnummers staan in zowel in MyParcel als bij post.nl op "Aangekomen bij post.nl" maar leverdatum onbekend. Woensdag heb ik het pakket opnieuw verstuurd met DPD, die de volgende dag aankwam bij mijn klant.

Het is de achterlijk voor woorden dat zelfs pakjes met tracking via post.nl en met 2 nazendingen alsnog niet overkomen.

Ik gebruik hierdoor steeds vaker DPD, en hoewel ik het lang niet altijd eens ben met DPD, lijken hun wel degelijk in staat om post te krijgen waar het zijn moet.

Ik zou zelf graag helemaal van post.nl afwillen, ooit waren ze goed in wat ze deden, nu worden ze echter steeds beter in hun schouders ophalen en vertellen dat ze geen idee hebben. En het was nou niet dat post.nl zo goedkoop is met hun tarieven.

Wij versturen steeds vaker verzekerd. Per 1 januari kun je nu ook tot 100 euro verzekeren, dat kost €0,60. Dat is wat leuker te doen dan €1,65 voor 500 euro die tot nu toe enkel mogelijk was. 
    Orders waarvan de inkoop tot 100 euro is kun je dus voor 60 cent verzekerd versturen, mocht het kwijt raken, niet aankomen, beschadigd geleverd worden, etc. dan krijg je de inoopwaarde plus de verzendkosten terug. 
    Het enige probleem is dat dit nog niet mogelijk is in de BO van Lightspeed, dus labels moeten dan aangemaakt worden in de PostNL software. 
    www.devrolijkeengel.nl
    DPD Verstuurt standaard verzekerd en met handtekening. Tot op heden goede ervaringen mee, al doen we daar niet heel veel pakketten.

Sandd2me biedt standaard handtekening voor ontvangst en hele scherpe tarieven. Ze zijn nog maar net begonnen en in het begin ging er wel het nodige mis in de communicatie. Na een paar maand pauze versturen we nu weer veel met Sandd2me en dat gaat vrij goed. 

PostNL gebruiken we alleen als de klant dit zelf kiest. Dat zijn er gelukkig niet heel veel, want ook onze ervaring is dat de service bij PostNL hard achteruit is gegaan. 
    17 januari aangepast
    En dan word je net op het moment dat je in dit topic aan het typen bent gebeld door SendCloud  :D 
    We staan op dit moment overal voor open, dus we hebben toegezegd dat ze maandag terugbellen voor informatie en tarieven voorstel etc. 
    We zullen zien horen  :p  
    www.devrolijkeengel.nl
    Ook mee bezig geweest, maar vond ik niet heel interessant qua prijzen. Keendelivery was scherper en zit nu met Sandd2me bij Nesparcel / Logxstar. Dat is nog weer een stuk voordeliger. 
    FOO zei:
    Ik neem aan dat deze allemaal ineens op 1 PostNL depot zijn ingeleverd? Lijkt me dan toch dat daar iets mis is gegaan en dat er post is verdwenen / gejat / verkeerd gesorteerd. Daar zou PostNL toch wel iets meer werk van horen te maken dan alleen een melding in het systeem. Het gaat tenslotte niet om 1 lullig briefje, maar om 100 brievenbuspakjes.
    Wij hebben ze een volle postzak meegegeven. Vervolgens worden de postzakken in een rolcontainer van PostNL gedumpt en daarna worden de rolcontainers meegegeven aan de chauffeur. Hoeveel postzakken in een rolcontainer gedumpt wordt wordt helaas niet geteld. Wel aantal rolcontainers. 
    Paula zei:
    PostNL zegt dat ze er 30 dagen over mogen doen om een pakket af te leveren (onzin natuurlijk, ze zeggen binnen 1 à 2 dagen te leveren, je laat klanten niet 30 dagen wachten op een pakketje, maar goed) dus mochten deze BBP'jes na 30 dagen nog steeds niet bezorgd zijn dan kun je ze als vermist opgeven. Ik weet niet of je wel eens van een ontvangersverklaring hebt gehoord bij PostNL? (grote kans dat (te) veel mensen dat niet kennen omdat veel mensen het voor die tijd al opgeven, maar als je een héle lange adem hebt dan krijg je die term uiteindelijk te horen :tongue:
    Als een pakket niet aangekomen is (ik weet niet zeker of dit ook voor BBP geldt) dan moet de ontvanger een officiele ontvangersverklaring invullen. Dan krijg je de inkoopwaarde + verzendkosten vergoed. Dan moet je de inkoopfacturen kunnen laten zien, of anders krijg je 40% van de orderfactuur terug) 
    Dit geldt ook in de gevallen dat er op de track&trace pagina van een pakket staat dat een pakket is bezorgd maar je klant zegt het niet ontvangen te hebben. 

Wij kennen idd de ontvangersverklaring (ook gebruikt), maar dit kan je alleen gebruiken als je een pakketje met T&T kwijt bent.
    17 januari aangepast
    Startoursg24t zei:

Ik zou zelf graag helemaal van post.nl afwillen, ooit waren ze goed in wat ze deden, nu worden ze echter steeds beter in hun schouders ophalen en vertellen dat ze geen idee hebben. En het was nou niet dat post.nl zo goedkoop is met hun tarieven. 

Heftige ervaring met PostNL man! Pakketten met T&T die kwijt zijn kan je alsnog vergoed krijgen bij PostNL. Laat jouw klant de ontvangersverklaring invullen dat ze het echt niet hebben ontvangen dan krijg je tenminste de inkoop kosten terug. 
    FOO zei:
    DPD Verstuurt standaard verzekerd en met handtekening. Tot op heden goede ervaringen mee, al doen we daar niet heel veel pakketten.

Sandd2me biedt standaard handtekening voor ontvangst en hele scherpe tarieven. Ze zijn nog maar net begonnen en in het begin ging er wel het nodige mis in de communicatie. Na een paar maand pauze versturen we nu weer veel met Sandd2me en dat gaat vrij goed. 

PostNL gebruiken we alleen als de klant dit zelf kiest. Dat zijn er gelukkig niet heel veel, want ook onze ervaring is dat de service bij PostNL hard achteruit is gegaan. 
    Wat betaal je voor een DPD BBP en gewone pakket die niet door de brievenbus kan?
    Paula zei:
    En dan word je net op het moment dat je in dit topic aan het typen bent gebeld door SendCloud  :D 
    We staan op dit moment overal voor open, dus we hebben toegezegd dat ze maandag terugbellen voor informatie en tarieven voorstel etc. 
    Houd ons nog op de hoogte ;)
    JF85 zei:
     Laat jouw klant de ontvangersverklaring invullen dat ze het echt niet hebben ontvangen dan krijg je tenminste de inkoop kosten terug. 
    Plus de verzendkosten die je betaald hebt. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • HaddocksHaddocks Berichten: 71 Member
    Ik verstuur nu via MyParcel en dus met PostNL. Ik ben zelf een beetje aan het snuffelen of ik de juiste prijs betaal, maar de andere app-aanbieders zijn niet echt transparant met hun prijzen. Je moet overal eerst inloggen.
  • MNTMNT Berichten: 81 Member ✭
    Eigenlijk is dat hele "verzekeren" natuurlijk best gek. Je neemt een dienst af, maar als je leverancier er niet in slaagt moet je je (vooraf) verzekeren om ergens aanspraak op te kunnen maken.

Klant: Mag ik een KG gehakt?
    Slager: wilt u daar een verzekering bij? Voor het geval ik het vlees per ongeluk op de grond laat vallen...
    Paula zei:
    Helaas niks gehoord. Sendcloud heeft maandag niks laten horen. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 34 Member
    Wij werken met SendCloud, en hebben hier veel plezier mee! Eerder werkte we met KeenDelivery, maar hier hebben we helaas afscheid van genomen omdat de kant-en-klare IT oplossingen bij SendCloud net wat verder zijn (jammer genoeg).

Op dit moment verzenden wij met PostNL, DPD en RJP (Same Day Delivery). Dankzij de goede automatiseringen, hebben we een hoop tijdswinst. Dagelijks komen de 3 vervoerders hun pakketten ophalen. Voor een aantal functies heb je wel een aanvullend abonnement nodig, maar dat hebben we er voor over.
    Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

Wat voor functies bijvoorbeeld als ik vragen mag? 
    www.devrolijkeengel.nl
  • Dennis van den DikkenbergDennis van den Dikkenberg Berichten: 34 Member
    @Paula, je hebt bijvoorbeeld "Smart Shipping Rules".. Zie het als volgt:
    Als het volgende artikel Gouden armbandje besteld wordt in Land Nederland wil ik dat het verstuurd wordt met PostNL extra verzekerd

Roep maar even een voorbeeld. Die variabelen kun je zelf ingeven.

Hun hulpprogramma zit ook in de plus versie, zodat je gemakkelijk packlisten kan draaien, en kan scannen wanneer gepakt. Op dat moment komt er een label uit je printer en ga zo maar door.
    Vuur & Rook - Europa's grootste Low & Slow BBQ Shop!

www.vuurenrook.nl

Ben er ook naar aan het kijken. Tarieven zien er nog niet zo gek uit volgens mij en het ziet er allemaal wel geavanceerd uit! 

Vandaag bericht ontvangen dat Sandd2me alweer stopt per 1 februari. Daar gaan m'n scherpe tarieven. Dus op zoek naar alternatieven, zoals Sendcloud, Keendelivery of Logxstar. 
    FOO zei:

Vandaag bericht ontvangen dat Sandd2me alweer stopt per 1 februari. 
    Waattttt?!?!? Zo dan, ben ik blij dat we daar niet meer doorgegaan zijn.... hadden we met hangende pootjes terug naar PostNL gemoeten  :D Maar waarom stoppen ze? 
    www.devrolijkeengel.nl
    Weet het ook net een uurtje officieel..... Had afgelopen week al wel geruchten gehoord. Het schijnt dat ze zich gaan richten op speciale zendingen. 

Mooi balen! Na een gesprek met Sandd2me hebben we een kinderziekte uit de koppeling gehaald, waardoor de tracktrace mails nu wel allemaal aan komen. Net weer een maand via ze aan het verzenden en ging helemaal niet verkeerd! Scheelt ons straks 45 cent per pakje.....
  • Yvo KortekaasYvo Kortekaas Berichten: 40 Member
    Wij werken sinds een half jaar met Sendcloud en zijn tevreden.
    Pakketten worden dagelijks afgehaald door een partner van Sendcloud.
    Hier kan ik zowel de PostNL pakketten als Bpost pakketten aan mee geven. so far so good! Tarieven zijn als je het voordeel van de software en pick-up mee rekent ook acceptabel. In het verleden GLS gebruikt, bezorging was prima alleen de koppeling was niet optimaal met Lightspeed waardoor je niet van alle verzendopties gebruik kan maken als je het wilt automatiseren. 
    www.glowspecialist.nl
    Voor alle leuke gadgets die licht geven.
  • IreneOIreneO Berichten: 16 Member

@JF85 de problemen van pakjes met t&t die waren aangekomen was dat gebeurd tijdens de drukke feestdagen?

Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad pakketpost Postnl met t&t.

DPD pakjes ook goed afgeleverd, alleen kan DPD geen vaste ophaaltijden bij de Parcelshop aangeven. Ook is het onzeker of ze zaterdag pakjes ophalen.

Het is jammer dat we dan niet aan onze klanten kunnen communiceren wanneer ze de pakjes kunnen verwachten en voor ons ook niet praktisch.

Van klanten heb ik gehoord dat ze via DPD niet goed kunnen volgen hoe laat ze het pakje kunnen verwachten.

Log In of Registreer om te reageren.