Klacht: Lightspeed service, zonder toestemming instelling gewijzigd.

YibYib Member Berichten: 62 ✭
september 2018 aangepast in Feedback en ervaringen
Ik weet niet waar ik een klacht kan indienen over Lightspeed, dus plaats ik wel even hier.

Op 24 September een mail gestuurd met de vraag of Lightspeed Payment ook net als Mollie een vaste bedrag hanteren voor Bancontact. Volgende dag rond 10:00 netjes mail gekregen maar door de drukte geen tijd gehad om naar te kijken. Die dag in de avond even snel mail aan geklikt en uit mijn verbazing heeft de meneer ZONDER mijn toestemming Lightspeed payment aangezet en onze Mollie payment uitgeschakeld(onze enige betaalmethode met Bancontact)?!!!

Wat nog erger was dat de Bancontact van Lightspeed Payment niet eens aanstaat!!! Hele dag Bancontact niet beschikbaar voor onze Belgische klanten waardoor wij dus omzetverlies zijn geleden!!

Dit kan toch niet de manier zijn van werken??? Lightspeed??!!  

Ik hoop ten zeerst dat wij aan het einde niet nog eens €5,- aan kosten moet gaan betalen voor de Lightspeed Payment die wij NIET hebben aangezet!! 😡 Als die factuur komt schakelen wij rechtsbijstand in, en gaan wij onze (omzet)schade verhalen bij jullie!

Wat een waardeloos service, normaal waren jullie zo behulpzaam.
Het was een hele simpele vraag of jullie ook vaste bedrag gaat hanteren of niet voor Bancontact! En niet lopen klooien met instellingen…

14 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 1,421 
    september 2018 aangepast
    Yib zei:
    Ik weet niet waar ik een klacht kan indienen over Lightspeed, dus plaats ik wel even hier.
    Op dezelfde manier als hoe je contact gemaakt hebt, gewoon mailen naar dezelfde afdeling. 

Ik kan me voorstellen dat je er boos om bent, maar het lijkt me dat je beter gewoon even een mailtje terug kunt sturen als antwoord op de mail die je ontvangen hebt. Misschien is het gewoon een misverstand en heeft de medewerker je vraag verkeerd begrepen en dacht hij dat je het graag omgezet wilde hebben.  
    Waardeloze service vind ik in dit geval wel erg overtrokken, zeker om dat publiekelijk hier te schrijven terwijl je nog niet opheldering hebt gevraagd wat er mis is gegaan. 
    Als je de mail direct had gelezen was je er gelijk achter gekomen wat er gebeurd was en had het direct rechtgezet kunnen worden. Ik snap dat je het druk hebt en er niet aan toegekomen was om het te lezen, maar daar kan de medewerker niks aan doen. 
    Ik denk serieus niet dat LS medewerkers "zomaar lopen te klooien met onze instellingen" zoals jij het nu zegt. Ik denk dat het een misverstand was en dat je nu erg overdreven reageert. Maar dat komt misschien omdat LS medewerkers tot nu toe nog nooit zomaar "met onze instellingen hebben zitten klooien" in die 3 jaar dat we er nu bij gekomen zijn. 
    Heb je de betreffende medewerker gevraagd waarom hij dat heeft gedaan? 

En nee, ik zeg niet dat je er niet boos om mag zijn, tuurlijk! Als het ongevraagd omgezet is en je daardoor verlies hebt geleden heb je alle recht om boos te zijn. Maar ik denk dat je beter eerst contact met de betreffende medewerker op kunt nemen om te vragen hoe of wat dan hier gelijk en public een klacht in te dienen. 
    Het had iets subtieler gekund ;) Zeker omdat het in mijn idee niks te maken heeft met waardeloze service, maar dat het berust op een misverstand. Maar dat weet je pas als je om opheldering vraagt ;) 
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • MNTMNT Member Berichten: 81 ✭
    Paula zei:
    Als je de mail direct had gelezen was je er gelijk achter gekomen wat er gebeurd was en had het direct rechtgezet kunnen worden. Ik snap dat je het druk hebt en er niet aan toegekomen was om het te lezen, maar daar kan de medewerker niks aan doen. 

Ik denk serieus niet dat LS medewerkers "zomaar lopen te klooien met onze instellingen" zoals jij het nu zegt. Ik denk dat het een misverstand was en dat je nu erg overdreven reageert. Maar dat komt misschien omdat LS medewerkers tot nu toe nog nooit zomaar "met onze instellingen hebben zitten klooien" in die 3 jaar dat we er nu bij gekomen zijn. 
    Ik heb het idee dat je Lightspeed meer als vriend dan als zakelijke relatie gaat zien. Niks mis mee hoor, dat zal komen door jou en hun aanwezigheid hier op het forum, maar het zijn geen vrienden maar een leverancier.

En de TS de schuld geven dat hij druk is vind ik niet kunnen. De mail van mijn klanten en mijn eigen werk gaat ook voor de mails die wij krijgen van leveranciers over zaken die minder prioriteit hebben.

LS moet ten alle tijde voorkomen dat zo'n misverstand ontstaat, zeker als ze dingen in de webshop gaan aanpassen zonder dat daar specifiek om gevraagd is. Ik vind reactie van de TS helemaal niet erg overdreven in zo'n geval...
    @MNT: Wij krijgen iedere maand keurig netjes een factuur van LS in de mailbox, die krijg ik over het algemeen van mijn vrienden niet ;) 

Ik weet niet wat TS is, maar ik neem aan dat je Yib hiermee bedoelt? Waar lees jij dat ik hem de schuld heeft dat hij druk is?! 
    Ik schreef: Ik snap dat je het druk hebt en er niet aan toegekomen was om het te lezen, maar daar kan de medewerker niks aan doen. 
    Niet woorden in mijn mond leggen, ik zeg niet dat deze situatie wie dan ook zijn schuld is, ik zeg dat als hij de mail sneller gelezen had, hij de situatie eerder in de gaten had. Dat lijkt me eerlijk, niet? 

En ik ben het met je eens wat het laatste punt betreft, maar om te zeggen dat de service waardeloos is en dat ze "zitten te klooien met instellingen" vind ik persoonlijk overdreven en ik denk dat ik dat ook mag zeggen. Hij kiest er zelf voor om dit op het forum te zetten. Hij had ook eerst opheldering kunnen vragen bij de medewerker hoe dit mis is kunnen gaan. Dat lijkt me logischer. 

Ik heb er alle begrip voor dat jij de reactie niet overdreven vindt. 
    Ik wel. 
    www.devrolijkeengel.nl
  • YibYib Member Berichten: 62 ✭
    Paula zei:
    Yib zei:
    Op dezelfde manier als hoe je contact gemaakt hebt, gewoon mailen naar dezelfde afdeling. 

Ik kan me voorstellen dat je er boos om bent, maar het lijkt me dat je beter gewoon even een mailtje terug kunt sturen als antwoord op de mail die je ontvangen hebt. Misschien is het gewoon een misverstand en heeft de medewerker je vraag verkeerd begrepen en dacht hij dat je het graag omgezet wilde hebben.  
    Waardeloze service vind ik in dit geval wel erg overtrokken, zeker om dat publiekelijk hier te schrijven terwijl je nog niet opheldering hebt gevraagd wat er mis is gegaan. 

En nee, ik zeg niet dat je er niet boos om mag zijn, tuurlijk! Als het ongevraagd omgezet is en je daardoor verlies hebt geleden heb je alle recht om boos te zijn. Maar ik denk dat je beter eerst contact met de betreffende medewerker op kunt nemen om te vragen hoe of wat dan hier gelijk en public een klacht in te dienen. 
    Het had iets subtieler gekund ;) Zeker omdat het in mijn idee niks te maken heeft met waardeloze service, maar dat het berust op een misverstand. Maar dat weet je pas als je om opheldering vraagt ;) 
    Beste Paula, volgens mij snap je onze situatie niet helemaal... Stel dat jij een goed lopende webshop hebt met hele hoge(miljoenen) omzet. En zonder dat je weet, heeft Lightspeed Support een van de belangrijke betalingsmethode uitgeschakeld waardoor jij dus tonen aan omzet mislopen. Gedraag jij je nog zoals hoe je nu gedraag? Is dit wat jij noemt een "misverstand" die even opgelost kan worden? Wij hebben het over omzetverlies niet om een kleine tekstje of plaatje waar je elke moment kunt aanpassen.

En het was ook hele simpele vraag dus hoe kan je nog in godsnaam verkeerd begrijpen, vraag was of Lightspeed ook tarief gaat veranderen van Bancontact zoals Mollie.. En niet "Ik weet niet hoe Lightspeed Payment aan moet zetten en Mollie uit moet zetten" of "Hoe kan ik overstappen naar Lightspeed Payment?"

OOK zou ik willen overstappen, dan nog ga je niet zo maar instellingen wijzigen van betaalprovider.. Doe je dat wel, zet dan PRECIES de zelfde betaalmethode dan ook weer AAN!

Ik heb GEEN toestemming gegeven om IETS te wijzigen dus ja in mijn geval is dit "zomaar lopen te klooien met onze instellingen". En dat ik maar beter mail moet kijken en terug mailen slaat ook nergens op. Mail van de klanten zou ik direct/zsm reageren, maar mail van Lightspeed support reageer/kijk ik pas als ik tijd heb.

Gedraag jij je nog zoals hoe je nu gedraag?

Nee, ik had allang contact met de LS medewerker opgenomen om het opgehelderd te krijgen.  

www.devrolijkeengel.nl
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator
    september 2018 aangepast
    Hi @Yib ,
    Wat een vervelende situatie; daar gaan we wat aan doen! Zoals ik het kan zien, ga ik er vanuit dat mijn collega in de veronderstelling was dat jullie LS Payments normaliter gebruiken omdat jullie hier al sinds september 2017 5 euro per maand voor betalen. Dat Bancontact hierbij niet is aangezet, was inderdaad niet de bedoeling. Gelukkig stond KBC nog wel aan voor de Belgische klanten.
    We hebben je berichtjes aan Support ook ontvangen en nemen even contact met je op om de verdere situatie te bespreken.
    Nogmaals excuses dat je dit zo hebt ervaren!
    Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • FOOFOO Member Berichten: 906 
    Vreemd verhaal, want toen wij van Mollie overgingen naar LS Payments, veranderde er in feite niets. Het bestaande Mollie account ging over in het LS Payments account en alle instellingen bleven zoals ze waren. Alleen zijn we nu een stuk goedkoper uit dan voorheen.  :)

Dat e.e.a. langs elkaar heen is gelopen, is inderdaad vervelend. Maar om dat hier zo te ventileren? Wij kennen de details niet, dus kunnen niet beoordelen waar de fout ligt. Neem gewoon rechtstreeks contact op met LS in dit soort situaties: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/360000593913-Contact-us
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    september 2018 aangepast
    Maartje zei:
    Hi @Yib ,
    Wat een vervelende situatie; daar gaan we wat aan doen! Zoals ik het kan zien, ga ik er vanuit dat mijn collega in de veronderstelling was dat jullie LS Payments normaliter gebruiken omdat jullie hier al sinds september 2017 5 euro per maand voor betalen. Dat Bancontact hierbij niet is aangezet, was inderdaad niet de bedoeling. Gelukkig stond KBC nog wel aan voor de Belgische klanten.
    We hebben je berichtjes aan Support ook ontvangen en nemen even contact met je op om de verdere situatie te bespreken.
    Nogmaals excuses dat je dit zo hebt ervaren!
    @Maartje September 2017 tot april 2018 inderdaad LS Payments gebruikt, daarna overgestapt naar andere. Als wij terug willen naar LS Payment, weten wij hoe het moet. Bancontact is naast iDeal een van onze meest gekozen betaalmethode, dat er KBC aanwezig is zegt namelijk niks. Als je iDeal uitschakelt kunnen mensen ook betalen met PayPal of creditcard, precies zelfde verhaal.

Ik spreek je zo.

FOO zei:
    Vreemd verhaal, want toen wij van Mollie overgingen naar LS Payments, veranderde er in feite niets. Het bestaande Mollie account ging over in het LS Payments account en alle instellingen bleven zoals ze waren. Alleen zijn we nu een stuk goedkoper uit dan voorheen.  :) 

Dat e.e.a. langs elkaar heen is gelopen, is inderdaad vervelend. Maar om dat hier zo te ventileren? Wij kennen de details niet, dus kunnen niet beoordelen waar de fout ligt. Neem gewoon rechtstreeks contact op met LS in dit soort situaties: https://ecom-support.lightspeedhq.com/hc/nl/articles/360000593913-Contact-us
    @FOO Als je van Mollie naar LS Payments gaat, dien je toch betaalmethodes "aanvinken" in de betaalproviders? LS supporter heeft zonder mijn geweten dus Mollie uit gezet en LS Payments aangezet. Dit is opzicht nog geen probleem, probleem is echter dat LS support de betaalmethodes niet heeft aangevinkt zoals wat in de Mollie staat, waardoor onze Belgische klanten dus niet meer met Bancontact kunnen afrekenen. Snap je het verhaal nu?

Deze post is ook meer bedoelt voor de LS supporters hier op het forum.
  • FOOFOO Member Berichten: 906 
    LS Payments = Mollie, maar dan met een veel lagere prijs.

Wij hebben hetzelfde account gehouden, alleen met de LS prijzen. Er is verder niets veranderd en de instellingen konden gewoon blijven staan. 2 Accounts is dus niet nodig en zelfs zonde, want voor het normale Mollie account betaal je nu te veel. 
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
    FOO zei:
    LS Payments = Mollie, maar dan met een veel lagere prijs.

Wij hebben hetzelfde account gehouden, alleen met de LS prijzen. Er is verder niets veranderd en de instellingen konden gewoon blijven staan. 2 Accounts is dus niet nodig en zelfs zonde, want voor het normale Mollie account betaal je nu te veel. 
    @FOO Sorry, maar volgens mij snap je het nog niet helemaal. Het zijn geen 2 accounts. Ga even voor de gein naar Instellingen > Betaalinstellingen > Betaalproviders > Lightspeed Payments. Dan zie je bij Betaalmethoden die grijze en lichtblauwe "knopjes". Tijdens het activeren van een betaalprovider, dien je aanvinken welke betaalmethode je wilt aanbieden. En de support is dus vergeten bij ons Bancontact aan te vinken.

Duidelijker dan dit kan ik niet meer uitleggen.
    @Maartje Dank je wel voor je belletje en de aangeboden oplossing. Gelukkig is de service zelfde gebleven zoals wij gewend zijn.

Jammer dat het gebeurt is, ik hoop voor ons en voor andere webshop houders dat dit niet (meer) zal mee maken.
  • IreneOIreneO Member Berichten: 24 ✭

Helaas hebben wij ook voor niets de 5 euro extra betaald , ondanks dat we geen Lightspeed payments hebben gebruikt stond de knop op eea manier aan. Het is nu op ons verzoek uit gezet. Helaas kunnen de twee maanden vorig jaar niet meer worden gerestitueerd.

• MNTMNT Member Berichten: 81 ✭

Dat is raar... N.a.v. dit topic ook even onze factuur bekeken. Daar staat hij maar liefst 3 (!!) keer op.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 292 moderator
    Hi allen,
    Wanneer er vragen of onduidelijkheden over facturen zijn, kunnen deze het beste besproken worden met onze afdeling Billing. Zij hebben toegang tot al jullie facturen en kijken graag mee wanneer er iets onduidelijk is. Via [email protected] (of [email protected] voor Belgische klanten) kun je je vragen privé stellen aan de juiste afdeling in plaats van een openbaar gesprek op deze Community.
    Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.