Artikelen gearchiveerd in Retail, staan nog wel in Ecom, hoe te verwijderen?

LLVLLV Berichten: 2 Member

Ik ben op dit moment druk bezig om onze nieuwe Lightspeed webshop in te richten. Dit heeft helaas wat vertraging opgelopen waardoor ik nu pas, sinds december, alles weer kan oppakken. Dit resulteert erin dat veel producten die ik al in de voorraad had gezet niet meer op voorraad zijn en niet meer in de voorraad hoeven te staan en dus ook niet op de webshop zichtbaar moeten zijn.

Maar ik kan met geen mogelijkheid uitvinden hoe ik deze producten in Ecom moet verwijderen. Enigste opties zover ik nu kan zien is op 'onzichtbaar' zetten. Maar zo blijft het voor mij in de back-end nog wel zichtbaar en dit wil ik eigenlijk ook niet. Ben Opencart gewend dus Lightspeed is hier en daar echt even een learning curve omdat sommige functies zo anders zijn opgezet. Ik heb alle producten in Retail al wel gearchiveerd, dus ik dacht zo gaan ze ook wel uit retail weg, niet dus. Zal wel weer te simpel denken haha.

4 reacties

• PaulaPaula Berichten: 794 Member, Beta tester 
    25 maart aangepast

@LLV als je een artikel ingaat scroll je helemaal door naar beneden. Daar staat een button met rode tekst: "product verwijderen". Als je daarop klikt is het artikel volledig verdwenen.

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • LLVLLV Berichten: 2 Member

@Paula dankjewel voor je reactie. Helaas kan ik dit echt niet vinden. Als ik in een product ben (ik veronderstel waar je ook de omschrijving, foto's en categorieën instelt) dan zie ik dit nergens staan, onderaan ook niet.

• citizen_zoocitizen_zoo Berichten: 68 Member

Dat klopt, in omnichannel bestaat die functie niet in ecom.

In retail kun je items verwijderen uit ecom.

Alle ecom data raak je kwijt. Denk dus goed na of je daar een backup van wilt maken. Als het artikel niet permanent verwijderd hoeft te worden, omdat het in de toekomst weer op voorraad komt bijvoorbeeld, dan zou ik het om die reden alleen op onzichtbaar zetten.

• MaartjeMaartje Berichten: 114 Administrator, Moderator, Lightspeed Staff moderator

Wanneer je producten wilt verwijderen van eCom, kun je dat het beste als volgt doen: in Retail ga je naar Voorraad > Snel items bewerken. Zorg dat in de bovenste balk "Publish to eCom" is gekozen en eventueel kun je via Geavanceerd een categorie of merk filteren. Klik daarna op Zoeken. De resultaten kun je eventueel sorteren op voorraadaantal, waardoor je de 0 op voorraad bovenaan krijgt te staan.

In de kolom "Publish to eCom" kun je nu op het prullenbakje klikken, dan worden de producten van je webshop verwijderd. Let inderdaad op wat @citizen_zoo zegt: de aanvullende info die je hebt ingevuld (beschrijvingen, meta informatie) voor deze producten wordt op dat moment verwijderd.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
Log In of Registreer om te reageren.