Workflow klantenbestellingen

jonassmetsjonassmets Member Berichten: 17
Hi Lightspeed gebruikers,

Voor onze winkel ben ik heel benieuwd welke workflow binnen Lightspeed Retail jullie gebruiken voor volgende handelingen:
1. Een klant wil iets aankopen wat momenteel niet op voorraad is. Op de POS maak je dus een special order aan. De klant doet een aanbetaling en krijgt hier een bon van mee als bewijs van betaling en bestelling. 
2. Bij de inkooporders voeg je de special order toe en besteld deze bij de leverancier. 
3. Het bestelde artikel komt binnen, de inkoop order geeft aan dat de klant gebeld kan worden. 
4. Je belt de klant dat het bestelde artikel binnen is en kan worden opgehaald. 

Nu de vraag. Waar laat je dit artikel in tussentijd. En welke workflow gebruik je om dit snel terug te vinden wanneer de klant mijn zijn bon langskomt. We hebben op ieder moment 150 a 200 lopende bestellingen / reparaties die moeten worden opgehaald door klanten. Bij de Workorders is het makkelijk, daar staat een groot nummer aan de bovenkant. Maar bij een special order heb je dit niet. Je kan de kassabon van de klant uitdraaien en die bij de binnen gekomen special order doen, maar dan nog moet je 150 a 200 orders doorlopen om het juiste item er bij te zoeken. Zonder dat je echt herkenbare markeringen bij de bestelling hebt? 

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen of wat hier een mooie workflow zou kunnen zijn. Heb je meer uitleg nodig dan hoor ik het natuurlijk graag.

Alvast bedankt, Jonas

1 reactie

• MarkMark Member Berichten: 68 ✭

Afhankelijk van de ruimte die je bestellingen innemen en de ruimte die je hebt zou je een indeling kunnen maken waarbij je de bestellingen op achternaam klaarlegt. In bijvoorbeeld een kast (of meerder kasten) een verdeling maken per plank / kast van A-D , E-H, I-M of iets dergelijks.

Dan hoef je steeds maar in 1 vak te zoeken in plaats van alle bestellingen door te spitten.

In plaats van alfabet kun je ook op besteldatum sorteren. Of leverancier / productgroep.

Ik zou daarmee werken!

Log In of Registreer om te reageren.