Is het mogelijk om binnen 1 shop een "aparte" voorraad aan te houden?

PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 

Nou, ik kwam er niet echt uit hoe ik de titel een beetje kort en bondig kon noteren. Maar het gaat om het volgende:

We staan op de drempel van uitbesteden via e-fulfilment. Het bedrijf is uitgezocht, het grote plaatje is duidelijk, maar er zijn nog een aantal zaken waarvan ik benieuwd ben hoe dat het best geregeld kan worden (helaas nu Paasweekend dus zal het nog even moeten wachten, maar wie weet komt hier alvast wat uit aan goede tips)

Weet iemand of het mogelijk is om bij fulfilment een deel van de voorraad in eigen beheer te houden? Het zou in ons geval gaan om enkel de muntjes en sleutelhangers, wat in totaal zo'n 60 à 70 SKU zijn (van de ca. 900 SKU) Hier zijn meerdere redenen voor, die er op zich nu even niet toe doen. Maar is er iemand hier die met fulfilment werkt die zelf een (klein) deel van de voorraad in eigen beheer houdt? Het zou in dat geval een soort van dropship idee worden.

In de meeste gevallen worden deze artikelen (muntjes en SH's ) los besteld, maar het komt een enkele keer voor dat ze in combinatie met 1 van de andere producten uit het assortiment besteld worden. In dat geval wordt een deel vanuit hun verstuurd, en versturen wij de sleutelhangers/muntjes vanuit hier.

Eén van de ff-bedrijven die ik gesproken heb (welke het niet wordt) gaf aan dat Magento daar speciaal iets voor had (oeh, ik ben vergeten hoe hij het noemde, het was een soort koppeling ofzo?) maar dat hij niet wist of dat ook in Lightspeed mogelijk is.

Weet iemand of zoiets bestaat? Wellicht een bepaalde app ofzo? Of eventueel maatwerk?

Ik ga het uiteraard bij hunzelf nog even navragen, maar alles gaat nu in rap tempo en 4 dagen wachten is heeeeel erg lang voor mij nu 😜 Wie weet heeft iemand alvast een goede tip!

Alvast bedankt!

www.devrolijkeengel.nl
"voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

3 reacties

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 234 moderator

Hi @Paula! Er is zeker een mogelijkheid om producten uit te sluiten, echter is dit afhankelijk van de setup van de app/fulfilment partner. Sommige apps werken op basis van leverancier en zetten bijvoorbeeld alleen orders van leverancier A en B door naar de fulfilment partner, en die van leverancier C niet.

Daarnaast kan ik me ook indenken dat op basis van "Extra template data" producten kunnen worden uitgesloten van het doorsturen naar de fulfilment partner. Echter is dit sterk afhankelijk van hoe de koppeling is gebouwd, dus zal deze partner zelf het antwoord het beste kunnen geven.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • JohanJJohanJ Member Berichten: 169 

Bedankt Maartje, ik heb inmiddels antwoord van het betreffende bedrijf, het schijnt bij hun heel makkelijk geregeld te zijn. Alle artikelen (SKU's) die NIET door hun ingepakt moeten worden (maar door ons) worden van te voren ingevoerd als "niet tonen". Dus indien ze een order binnenkrijgen waar (o.a) de artikelen opstaan die wij moeten versturen, dan worden die gewoon niet getoond bij hun. Perfecte oplossing!

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 934 

Sorry, het vorige antwoord schreef ik per ongeluk onder Johans account 😋

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
Log In of Registreer om te reageren.