Import

MirandaHaasMirandaHaas Member Berichten: 48

Om de online prijzen, url's en 1e voorraad in te voeren heb ik een importbestand gebruikt.

Ik kreeg vrij snel de 1e melding, maar is het normaal dat de daadwerkelijke aanpassing langer duurt?

Dit is een test om te kijken of alles goed gaat, ik heb nu niet veel artikelen gedaan, maar dan weet ik of ik goed bezig ben...

Dit staat er nu:

• FINISHED
  • 01 May 2019 om 20:54
  • Het importeren is afgerond en duurde 7 seconden

• QUEUED
  • 01 May 2019 om 20:54
  • De import staat in de wachtrij en begint binnenkort

Magic Nails

meer dan plakken en lakken...

5 reacties

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 261 ✭

Als je niet veel producten aanpast, kan dat snel gaan. Zeker als het alleen prijzen, voorraad en URLs zijn. Het aanpassen van productteksten en afbeeldingen kan langer duren.

• MirandaHaasMirandaHaas Member Berichten: 48

Hmm dan heb ik toch iets verkeerd gedaan. Of is het normaal dat de wijzigingen niet ook in retail zichtbaar zijn? De voorraad is in retail niet bijgewerkt en de rest zo te zien ook niet.

Ik heb bv ook een paar EAN codes toegevoegd en wat namen gecorrigeerd.

EAN van een artikel is in e-com toch hetzelfde dan in retail?

Magic Nails

Klopt, op het moment dat je importeert moet je de import ook in je andere winkels doen.

• MirandaHaasMirandaHaas Member Berichten: 48

'In je andere winkels' bedoel je retail mee denk ik?

Dat nu ook gedaan, maar helaas, voorraad wordt op die manier niet bijgewerkt, dat doet hij alleen bij nieuwe producten.

Kijk ik net... zijn de producten uit de categorien, zijn er nieuwe categorien vanzelf aangemaakt en categorieen toegevoegd aan producten die er eerst niet stonden. Grrrr ik stop ermee voor vandaag. Zit echt te klooien met die laatste loodjes nu.

Magic Nails

Als ik jou was, zou ik dan Lightspeed bellen om advies. Wij hebben zelf alleen ecom-winkels draaien, en daar werkt het wel zo ...

Log In of Registreer om te reageren.