LoyaltyLion stopt ... Alternatieven

CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 183 ✭

Goedemorgen,

we kregen net een e-mail dat LoyaltyLion vanaf 16 augustus Lightspeed niet meer support. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met alternatieve loyaliteitsprogramma's!

<13

89 reacties

• PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Member, Beta tester Berichten: 107 ✭

Ik ben ook erg geïnteresseerd in een goed werkend alternatief. Wij balen er ook enorm van omdat we behoorlijk wat traffic genereerden via het LoyaltyLion netwerk.

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • HaddocksHaddocks Member Berichten: 110 ✭

Ook ik baal als een stekker, de klanten waarderen LL enorm.

• SoniaSonia Member Berichten: 98 ✭

Ik blijf even aangehaakt.

• HelenHelen Member Berichten: 21

Ik haak ook aan, ik heb veel spaarders en zou die graag een alternatief aanbieden.

• YibYib Member Berichten: 48

Hier nog een...

Wat is met Lightspeed laatst tijd gebeurt? Eerst stopte Product Static en nu Loyalty Lion....

Wij hopen op een alternatieve oplossing.

Als er geen alternatief is, dan wordt het een gigantische klus om alle klanten te compenseren. Ik hoop Dat Lightspeed dit oppakt om ons daarbij te helpen.

Compenseren? In welk opzicht wil je je klanten compenseren? Ik zou er in ieder geval op aansturen dat ze voor augustus hun punten opmaken (voor het geval er geen alternatief beschikbaar is)

Ik vond dit wel een interessante exit-strategie: https://www.chiefmarketer.com/how-to-end-your-loyalty-program-in-five-acts/

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • VoerOnlineVoerOnline Member Berichten: 29

Lightspeed heeft zelf een loyaliteitsprogramma sins kort maar helaas nu alleen nog voor retail. Ik heb gevraagd of er plannen zijn dat dit ook naar de Ecom komt, maar daar waren nog plannen voor.

Het lijkt er een beetje op dat ze meer aandacht hebben voor de retail dan voor ons, best wel heel jammer.

Ik hoop dat er snel een alternatief komt @Lightspeed

Vers & Gezond voor Kat en Hond
    www.voeronline.nl

Het wordt een hele klus, maar ik ga mijn klanten wel een kortingscode sturen met de waarde die zij nog te goed hebben.

• YibYib Member Berichten: 48

Ze hebben inderdaad 2 loyalty programma's voor Retail en Restaurant, maar nu 0 voor eCom...

@Lightspeed ??

• Monique ElliottMonique Elliott Member Berichten: 32

Ja, compenseren. Natuurlijk wil ik dat ze z.s.m. hun punten op maken, want dat is minder werk, maar ik heb ze met spaarpunten iets beloofd. Dat zal dus iets worden met een kortingscode.

Zou het niet mogelijk zijn om Loyalty Lion los te implementeren en de betaling gewoon aan Loyalty Lion te doen? Channable gaat nu ook niet meer via Lightspeed.

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 217 moderator

Wij hadden het ook graag anders gezien, maar Loyalty Lion heeft besloten om de samenwerking met Lightspeed stop te zetten. Op dit moment is er nog geen vergelijkbaar Loyalty alternatief in de eCom app store. Onze partner-afdeling gaat daar nu mee aan de slag en wil voordat Loyalty Lion definitief stopt een alternatief voor jullie bieden.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ
  • CarineCarine Member Berichten: 8

Ook op zoek naar een alternatief😕

• CelticWebMerchantCelticWebMerchant Member Berichten: 183 ✭

@Maartje dat is goed nieuws. Weet jij of het mogelijk gaat zijn om de punten die klanten bij LoyaltyLion hebben gespaard over te zetten naar dit nieuwe systeem?

Dat klinkt hoopvol

• MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 217 moderator

@CelticWebMerchant Dat kan per Loyalty-aanbieder verschillend zijn, of zij een importfunctionaliteit bieden. Wat ik kan doen is doorgeven dat dit gewenst is, zodat het meegenomen kan worden in de overweging om een samenwerking te starten.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

@Maartje - is er een commitment van Lightspeed om een alternatief klaar te hebben voor 16 augustus? Of moeten we maar "hopen"?

Ik heb heel veel trouwe spaarders en heel wat omzet uit mijn Loyalty programma. Ik zou mijn klanten echt wel tijdig en correct moeten kunnen informeren!

@Monique Elliott eens. Ons idee is in principe binnenkort een nieuwsbrief uit te sturen met de volgende info:

• LoyaltyLion stopt. We werken aan een alternatief
    • We hopen dat dit alternatief voor 16 augustus klaar is, mocht dat niet zo zijn krijg je een kortingsbon corresponderend het aantal punten
    • Mocht het alternatief voor 16 augustus klaar zijn, zullen we ofwel de punten automatisch overzetten, ofwel een kortingsbon uitschrijven corresponderend met het aantal Loyalty Points (als de punten niet kunnen worden geïmporteerd)
  • VoerOnlineVoerOnline Member Berichten: 29

Eens met hier boven.

Vers & Gezond voor Kat en Hond
    www.voeronline.nl

@CelticWebMerchant ik denk ook na over een dergelijke communciatie, maar ik ben niet van plan om voor 10duizenden euro's aan kortingsbonnen rond te mailen. Na 4 jaar Loyalty en met 10000 spaarders staat er wel wat open qua spaarpunten.

Een alternatief is een must, ik ben heel tevreden van Lightspeed, maar zonder loyalty programma kan ik mijn shop niet runnen. Op ca. 20% van mijn orders zijn loyalty punten ingeruild....

Hallo collega's

Ondertussen eens bij andere platformen gekeken wat er beschikbaar is aan loyalty oplossingen.

Dit lijkt me een erg mooie, heeft ook erg goede reviews en op deze pagina kan je aangeven dat je wacht op een Lightspeed koppeling: https://www.marsello.com/integrations

Hier kan je nalezen hoe het vergelijkt met LoyaltyLion qua features: https://www.marsello.com/marketing-app-comparison

Monique

• ReloadSEOReloadSEO Member, Partner Berichten: 3 partner

Hoi allemaal,

Ik zie hier al wat bekende webshops die ook van onze app(s) gebruik maken :) Uit verschillende gesprekken met jullie en ander klanten van ons, hebben wij ook vastgesteld dat LoyaltyLion helaas gaat stoppen.

Hierom zijn wij binnen ReloadMailing (www.reloadmailing.com) aan het kijken of we deze extra functionaliteit kunnen aanbieden. Het grootste gedeelte van de techniek staat al omdat het een verlengstuk is van wat mogelijk is in ReloadMailing op dit moment.

Om ons product nog beter op jullie aan te laten sluiten zou ik graag contact met jullie hebben om te kijken wat jullie precies zoeken in een loyaliteitsprogramma.

Wederom; stuur mij even een mailtje ([email protected]) mocht je interesse hebben om het product vorm te geven dan neem ik volgende week contact op om te bespreken wat er mogelijk is voor ons, en wat jullie eisen zijn.

Ik hoor het graag :)

Vriendelijke groet,

Lukas

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 922 
    30 april aangepast

Kijk, dat is een mooi voorbeeld van luisteren naar je klanten en inspringen waar dat gewenst is. Top!

Wij maken geen gebruik van LL, maar het klinkt als een hele mooie kans! Hopelijk lost het voor velen een vervelend probleem op (of wordt het in ieder geval tot een minimum beperkt)

Mooi dat er partners zijn die luisteren naar klanten en openstaan voor ideeën om een samenwerking nog beter te maken.

Hopelijk komt er iets moois uit, succes allemaal! 😃 👍️

www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"

Je gaat morgen een mail van me ontvangen Lukas!

Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • Wilco JordaanWilco Jordaan Member Berichten: 1
    1 mei aangepast

Na loyalty programma Prooflink dat ermee is gestopt, waren we rond met Loyalty Lion die één dag voordat we live wilde, aangaf niets meer met Lightspeed te willen doen. Ook wij hebben dik 10.000 loyalty klanten die hebben gespaard. Het bedrijf Prooflink is volledig onbereikbaar en als klant kun je zelf geen databestand van je spaarders uploaden...Enorm probleem dus, wat een kneuzen daar... Loyalty Gator lijkt me een prima alternatief maar volgens een Lightspeed partner kost dat 30 a 40 arbeidsuren om te integreren... Wat nu? Lightspeed... zeg het maar...

Wilco Jordaan

www.GolfDriver.nl

@Wilco Jordaan ben hier ook benieuwd naar.

We hebben contact gehad met ReloadSEO, maar dit sluit op dit moment niet op onze wensen aan.

@Lightspeed @Lightspeed Team - wordt het Loyalty systeem van Lightspeed POS/Restaurant ook nog beschikbaar voor eCom? Zijn hier plannen voor?

Hoe staat het verder met zoektocht naar alternatief LoyaltyLion?

Hallo collega's, Lightspeed,

Iemand al enige vooruitgang geboekt of alternatief voor Loyalty Lion gevonden?

Ik hoor het graag,

Monique

Log In of Registreer om te reageren.