Hoe gewicht interpreteren in de variant data?

flexjolyflexjoly Berichten: 4 Member

Hallo,

We zijn bezig met het uitlezen van orders via de api.

Het gewicht vind ik verwarrend en het is me niet duidelijk hoe ik de waardes moet zien.

Als bij product (variant) 132 gram wordt ingevuld, dan geeft de api:

• weight => 132
  • weightValue => 132.000
  • weightUnit => g

Maken we er kilo's van dan geeft de api:

• weight = 132000
  • weightValue = 132.000
  • weightUnit = kg

Bevat 'weight' altijd de waarde in grammen? Maar dan klopt weightValue niet 😬. Of zie ik het helemaal verkeerd?

Greetz, Lydia

Beste Antwoord

Antwoorden

• flexjolyflexjoly Berichten: 4 Member

Beste Lucien,

Heel erg bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!

We waren inmiddels al zo ver mee, dat ik er niet meer aan gedacht heb om naar de detail-info te kijken. 😣🙊

Dat weightValue dan altijd 3 decimalen bevat is wel verwarrend. Daardoor valt het niet op en lijkt het op een duizendtal.

Development-forum > uiteraard! Ik zie nu het 5e tabje 'api' op de community-homepage. Maar op de homepage zelf staan staat de link naar het api-forum er niet bij...

Greetz, Lydia

• LucienVersendaalLucienVersendaal Berichten: 23 Moderator, Lightspeed Staff moderator

Hi Lydia,

Ja ik snap helemaal de verwarring.

Dat ga ik eens doorgeven, wellicht kan dat aangepast worden zodat het makkelijker wordt om direct naar API tabje te navigeren.

Nog een klein dingetje.

Mocht je de volgende keer een API vraag hebben zou je deze dan in het Engels kunnen stellen, zo kunnen mijn collega's uit Canada ook je vraag kunnen beantwoorden als ik er bijvoorbeeld niet ben 😃

Alvast een fijn weekend!

• flexjolyflexjoly Berichten: 4 Member

Engels.... ja ik was al verbaasd dat Nederlands mogelijk was. En dat forum leek ook nog eens actiever .... 😂

Log In of Registreer om te reageren.