Even voorstellen: CuteStuff.nl

CuteStuffCuteStuff Member Berichten: 8
Goedemorgen! Na een paar maanden voorbereiding en hard werk, hebben we sinds afgelopen week de nieuwe shop www.cutestuff.nl gelanceerd: dé shop voor unieke gifts en lifestyle producten. Net even anders dan anders, maar allemaal 200% cute.

Het gevolg van passie omzetten in werk. En nu dus in het diepe. We gaan de Lightspeed community vooral gebruiken om te leren en onze site te kunnen verbeteren. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en delen natuurlijk graag die van ons.

5 reacties

• PaulaPaula Member, Beta tester Berichten: 925 
    april 2018 aangepast
    Hoi Cutestuff, welkom op het forum en uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe webshop en heel veel succes gewenst!
    Ik heb even op je site gekeken, ziet er op zich prima uit!
    Iets wat me wel opviel is dat de productoverzichtpagina's en productdetail pagina's qua "look&feel" iets minder goed aansluiten bij je thema dan de homepage. De homepage spreekt je doelgroep denk ik goed aan, maar de productpagina's voelen ietwat "zakelijk" aan. Ik denk dat het komt door het kleurgebruik.
    Ik vind persoonlijk jouw kleuren (grijs en roze) top! Ik vind roze/grijs samen altijd iets prettigs hebben. Misschien vind je het helemaal niks, maar zou je het roze uit het thema en logo niet een klein beetje terug kunnen laten komen in bijvoorbeeld de winkelwagenbutton? Dus in plaats van witte letters en hartje die roze kleur letters en hartje. Dan ziet het er al gelijk wat meer "cute" uit en je hebt wat meer samenhang in je site.
    Je logo vind ik ook leuk, alleen storen de 2 kleuren me een heel klein beetje. Ze passen net niet lekker bij elkaar. Persoonlijk zou ik dan ook voor de 2 hoofdkleuren gaan, cute roze en daaronder stuff bijvoorbeeld dezelfde kleur grijs. Maar dat is echt persoonlijk en misschien zijn jullie supertrots op dit logo, dan heb ik helemaal niks gezegd ;)
    Verder zou ik op de homepage iets meer informatie geven zoals bijvoorbeeld verzendkosten (ik weet dat die ook onderin het menu onder verzendkosten staan, maar het is toch iets dat mensen snel willen zien. Je zou bijvoorbeeld bovenin kunnen zetten gratis verzending vanaf 50 euro (las ik op je verzendkosten pagina)
    Voor 16.00 uur besteld dezelfde dag verzonden is ook een handige voor mensen om te weten. Kun je allemaal mooi op de homepage kwijt.

Verder is alles wel gewoon duidelijk, top!

Hopelijk heb je aan bovenstaande wat. Succes!

Groetjes, Paula
    www.devrolijkeengel.nl
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
    En misschien is het makkelijk voor bezoekers die je op FB willen volgen om de link naar FB (links op je homepage) ook echt als link te maken. Nu moet ik zelf naar FB en je site invullen. Kan natuurlijk, maar het maakt is voor de bezoeker makkelijker om met 1 klik op je FB pagina te kunnen komen. En trust me, je wilt je bezoekers het zo makkelijk mogelijk maken ;) Teveel klikken of handelingen zijn conversie-killers!
    www.devrolijkeengel.nl
  • NynkeNynke Administrator, Lightspeed Staff Berichten: 372 moderator
    Hi @CuteStuff. Allereerst gefeliciteerd met de launch van je nieuwe webshop!

Daarnaast wil ik je van harte welkom heten op de community! Ik en andere forumgebruikers zullen je zo goed mogelijk proberen te helpen bij alle vragen en info :).
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • CuteStuffCuteStuff Member Berichten: 8
    Paula zei:

Hoi Cutestuff, welkom op het forum en uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe webshop en heel veel succes gewenst!
    Ik heb even op je site gekeken, ziet er op zich prima uit!
    Iets wat me wel opviel is dat de productoverzichtpagina's en productdetail pagina's qua "look&feel" iets minder goed aansluiten bij je thema dan de homepage. De homepage spreekt je doelgroep denk ik goed aan, maar de productpagina's voelen ietwat "zakelijk" aan. Ik denk dat het komt door het kleurgebruik.
    Ik vind persoonlijk jouw kleuren (grijs en roze) top! Ik vind roze/grijs samen altijd iets prettigs hebben. Misschien vind je het helemaal niks, maar zou je het roze uit het thema en logo niet een klein beetje terug kunnen laten komen in bijvoorbeeld de winkelwagenbutton? Dus in plaats van witte letters en hartje die roze kleur letters en hartje. Dan ziet het er al gelijk wat meer "cute" uit en je hebt wat meer samenhang in je site.
    Je logo vind ik ook leuk, alleen storen de 2 kleuren me een heel klein beetje. Ze passen net niet lekker bij elkaar. Persoonlijk zou ik dan ook voor de 2 hoofdkleuren gaan, cute roze en daaronder stuff bijvoorbeeld dezelfde kleur grijs. Maar dat is echt persoonlijk en misschien zijn jullie supertrots op dit logo, dan heb ik helemaal niks gezegd ;)
    Verder zou ik op de homepage iets meer informatie geven zoals bijvoorbeeld verzendkosten (ik weet dat die ook onderin het menu onder verzendkosten staan, maar het is toch iets dat mensen snel willen zien. Je zou bijvoorbeeld bovenin kunnen zetten gratis verzending vanaf 50 euro (las ik op je verzendkosten pagina)
    Voor 16.00 uur besteld dezelfde dag verzonden is ook een handige voor mensen om te weten. Kun je allemaal mooi op de homepage kwijt.

Verder is alles wel gewoon duidelijk, top!

Hopelijk heb je aan bovenstaande wat. Succes!

Groetjes, Paula
    www.devrolijkeengel.nl

Hi Paula,

Bedankt voor je reactie, echt nuttig! Ben het inderdaad met je eens dat de productpagina's wat zakelijker aanvoelen. We gaan even kijken of we bijvoorbeeld een sfeerbanner kunnen toevoegen. Maar je tip van de roze knoppen werkt in elk geval, want die hebben we meteen aangepast en we zijn blij met het resultaat. :)

Het logo laten we inderdaad nu zo, we zijn er zelf erg blij mee, en ook op andere uitingen hebben we deze variant al veelvuldig gebruikt.

Ook je opmerking over de verzendkosten hebben we meteen even meegenomen. Het linken naar Facebook is inderdaad wenselijk (doen we onderin de footer wel), maar kan in huidige template niet. Tenzij we de gehele header naar Facebook laten linken en dat lijkt ook wat onlogisch.

Nogmaals dank voor je feedback, echt heel fijn!

Graag gedaan! Fijn dat je er wat aan had :-)
    Succes ermee!
    www.devrolijkeengel.nl
Log In of Registreer om te reageren.