Status verandering orders

HansHans Berichten: 11 Member
Bij mij zijn vannacht alle order die na 1700 uur binnen zijn gekomen op verzonden gezet. Dit is om 2.44 uur gebeurd, volgens de back-office door een API. Hier was niemand aan het werk en er waren ook niet vooraf label uitgedraaid.

Wat kan hier aan de hand zijn en hebben meer collega's hier last van gehad?

Groeten,
Hans
<1

32 reacties

• MarjaMarja Berichten: 98 Member
    april 2018 aangepast
    Ik heb precies hetzelfde, orders vanaf 15.00 uur gisteren staan op verzonden. Orders vandaag lijken weer goed te gaan. Maar inderdaad de status staat op "afgerond" bij deze orders terwijl ze nog moeten worden verzonden.

Groeten Marja
  • NeobabyNeobaby Berichten: 7 Member
    Hier ook om 1.16 afgelopen nacht! :o
  • HansHans Berichten: 11 Member
    Ik wist gelukkig vanaf wanneer ik niet meer verzonden had:)
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 92 Member, Beta tester
    Ik heb het ook... echter ook nog een aantal oudere orders die nog openstonden omdat er backorders op zijn. Hoe gaan we die nu nog achterhalen?
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
  • PaulaPaula Berichten: 804 Member, Beta tester 
    @PatrickvdHeijden dat is heel vervelend!
    Wij hebben dit probleem ( gelukkig) niet. Maar misschien is het een idee om te kijken welke status de orders vannacht gekregen hebben en dan te filteren op die status. Als het goed is komen dan de orders die als laatste die status hebben gekregen (onterecht vannacht) in het rijtje. Dan kun je op die manier misschien het rijtje af om te zien welke "echt" verzonden zijn en vanaf welke order het mis gegaan is vannacht?
    Succes ermee!

Groetjes, Paula
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    @Hans @Marja @Neobaby @PatrickvdHeijden
    We hebben meerdere meldingen deze ochtend binnen gekregen ons team is op dit moment aan het kijken wat de oorzaak van het probleem is.

Mijn excuses iedereen! Zodra we meer weten hou ik jullie op de hoogte.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • FietsStoeltjeFietsStoeltje Berichten: 7 Member
    Wij hebben hier ook last van, maar alleen met onze shops die gekoppeld zijn met Myparcel, de andere shops hebben dit niet.
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hallo iedereen!

We hebben meer informatie over het issue met de orders die automatisch op betaald zijn gezet. Het probleem is ontstaan door een upgrade van de software van MyParcel.

Er is een storing ontstaan in de oude code van de software. Deze storing heeft een onterechte status wijziging doorgevoerd waardoor de zendingen op verzonden zijn komen te staan. Dit heeft gevolgen gehad voor MyParcel klanten die zowel Lightspeed gebruiken als een ander webwinkelplatform.

Wij raden jullie aan om alle orders die op donderdag 5 april 2018 na 16:30 zijn geplaatst goed te controleren. Als na de bovengenoemde tijd een order is geplaatst en deze staat op de status Afgerond, dan kan dit een order zijn die nog verzonden moet worden. Controleer ook de orders die op verzonden staan maar eventueel nog betaald moeten worden.

Als de ordergeschiedenis een event "Order is verzonden (API)" weergeeft met een tijdstip die niet overeenkomt met je werkzaamheden in de webwinkel, dan kun je er vanuit gaan dat je deze order nog moet verzenden.

Voor meer informatie kunnen jullie het beste contact opnemen met MyParcel, vanuit Lightspeed kunnen we jullie hier inhoudelijk niet echt verder mee helpen.

Ik hoop dat ik jullie hierbij voldoende heb geïnformeerd. Mochten jullie vragen hebben aan ons, laat het me dan weten.
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    april 2018 aangepast
    Ter info. Dit staat op de PostNL app:

Please note:
    Due to an IT failure, we were unable to process all packages last night. Because of this, we unfortunately cannot deliver a small part of the packages today. Please keep an eye on your track and trace information. Our excuses for the inconvenience
    KolliesParts.nl
    Chopper Parts & Bobber Parts
    Super netjes geregeld, kreeg net een mail van support met uitleg n.a.v. mijn reactie in dit topic. Dank je wel Lightspeed Team, ik ben blij met jullie!! ;-)

Groeten Marja
    Hier is weer hetzelfde aan de hand als gisteren. Orders van in de namiddag staan weer op verzonden terwijl dat niet zo is. Zijn er meer shops die voor de tweede keer het probleem hebben?

Groeten Marja
    Bij mij staat ook alles weer op verzonden! Ik vraag me ook af of de klanten een melding hebben gehad dat het verzonden is.
    Misschien toch eens kijken naar Sendcloud.nl?
    KolliesParts.nl
  • NeobabyNeobaby Berichten: 7 Member
    Yep hier ook, zeer vervelend dat klanten dan een mail krijgen dat hun order verzonden is.
    Ze verwachten hem vandaag en wordt pas dinsdag geleverd.
    De service bij MyParcel is top, waarom zou je dan na één storing gelijk overstappen? Bij elk bedrijf is wel eens een storing of gaat er iets fout en als het keurig wordt opgelost en binnen de perken blijf zie ik totaal geen reden om een overstap te maken.
  • FietsStoeltjeFietsStoeltje Berichten: 7 Member
    Hier ook weer hetzelfde, heel vervelend, betekend niet dat we meteen overstappen maar aangezien hun waarschijnlijk ook weekend hebben zal vandaag en morgen weer hetzelfde gaan gebeuren.

Ik haal in ieder geval de koppeling even offline tot het probleem is verholpen.
    Ik ben gewoon een fan van SendCloud: nooit een storing, géén contract en voordelige kosten bij verzending binnen NL, BE en DU. Natuurlijk moet je niet overstappen bij een storing maar persoonlijk heb ik geen goede ervaring met het grote bedrijf dat van oudsher de macht had.
    KolliesParts.nl
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭
    ja, hier vandaag ook!.. word weer puzzelen
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
    het begint nu irritant te worden.
  • FOOFOO Berichten: 550 Member 
    Inderdaad niet grappig zo....... Dat de boel op verzonden staat, is voor ons zelf nog niet zo'n ramp. Wij werken met alle bestellingen toch vanaf de geprinte pakbon. Maar de klanten krijgen nu onterecht een melding dat de bestelling onderweg is. In sommige gevallen gaat deze pas woensdag weg. Die klanten moeten voor hun gevoel nu te lang wachten. Op de site staat netjes een langere levertijd bij bepaalde producten, maar als je als klant een verzendbevestiging krijgt, verwacht je ook dat het snel geleverd wordt. Dit kan gewoon klanten kosten en / of slechte reviews opleveren.......

MyParcel had na de vorige problemen toch echt zelf voorzorgsmaatregelen moeten treffen wat mij betreft.
    John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • PatrickvdHeijdenPatrickvdHeijden Berichten: 92 Member, Beta tester
    april 2018 aangepast
    (edited) opgelost voor mij... MyParcel is een superpartner, een bug kan altijd optreden.
    Post edited by PatrickvdHeijden on
    Groet,
    Patrick van der Heijden
    www.sceneryworkshop.nl
    Yep, hier ook weer hetzelfde... Het probleem is nog niet verholpen blijkbaar.
  • Di-Jo HeemskerkDi-Jo Heemskerk Berichten: 62 Member ✭
    volgens mij worden er gaan mails verstuurd naar deze klanten hoor. Er staat ook geen traceer code bij enzo, en bij myparcel staat ze nog wel als niet verzonden
    BestBuyHoesjes.nl - Bescherm je telefoon in stijl
  • OscarOscar Berichten: 1 Unconfirmed, Member
    *&^%$#$%^& nog steeds het zelfde probleem
    Het blijft feest, nog steeds dat gedonder.
  • CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    We waren wvan plan om myparcel te gaan gebruiken, dit gelezen hebbende blijven we toch maar bij Postnl
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
    @Cor: MyParcel is ook van PostNL. Ze hebben het niet zo lang geleden overgenomen.
    KolliesParts.nl
  • CorCor Berichten: 44 Member, Beta tester
    Oh, dat wistik nog niet
    Harswinkel, onderdeel van Beauty Box Cosmetics
    Groothandel en opleidingen in Beauty
    Mail: [email protected]
    MOB-WhatsApp; +31(0)6.245.340.36
    april 2018 aangepast
    Bij mij blijft de status nu staan op "klaar voor verzending" terwijl deze orders al verzonden zijn..... "zucht"..............
Log In of Registreer om te reageren.