Inzicht in het aantal factuur vervaldagen

KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
Graag zou ik meer inzicht krijgen in het aantal factuur vervaldagen per klant. Sommige klanten hebben een betalingstermijn van 14 dagen en sommige van 30 dagen. Ik moet nu handmatig tellen of een factuur is vervallen en als dat zo is dan kan ik een herinnering sturen. Graag zou ik achter iedere niet betaalde order het aantal vervaldagen zien. Ook het sturen van een herinnering moet beter kunnen. Dit moet naar mijn idee te automatiseren zijn. Ook is er natuurlijk verschil in de toon van een 1ste herinnering en een 2de of 3de herinnering. Nu weet ik dat Lightspeed geen boekhoudpakket is maar het zou het allemaal wel een stukje eenvoudiger maken.
KolliesParts.nl
Chopper Parts & Bobber Parts

14 reacties

• PaulaPaula Berichten: 862 Member, Beta tester 
    Wat betreft de betaalherinnering, die is automatisch te versturen via "meer" rechtsbovenin een order.
    Het enige nadeel is dat er niet te zien is of een herinnering verstuurd is en zo ja welke datum. Dat noteer ik nu zelf in de opmerkingen onderaan.
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • PaulaPaula Berichten: 862 Member, Beta tester 
    maart 2018 aangepast
    p.s. Niet vergeten om in de instellingen wel de email voor betaalherinnering op te stellen, anders werkt deze optie niet. Daar kwam ik na een paar maanden achter toen ik mezelf als "check" een betaalherinnering wilde sturen en ik erachter kwam dat er bij ons helemaal geen mail verstuurd werd omdat de email tekst niet ingevuld stond :smiley:
    www.devrolijkeengel.nl
    "voor Hemelse geschenken met een vleugje Mysterie"
  • JoanMlJoanMl Berichten: 96 Member, Beta tester ✭
    Maar je kunt maar 1 tekst als betaalherinnering instellen. De toon van herinnering 1 is hetzelfde als van herinnering 4!
    Dat is niet handig. Ik gebruik dus 1x de betaalherinnering en moet daarna bijhouden wie er niet betaald heeft. Dan stuur ik een 2e betaalherinnering via e-mail.

Ik heb niet gevonden dat het anders kan. Er zit heel veel eigen controle aan vast.
  • KolliesPartsKolliesParts Berichten: 135 Banned user ✭
    @Nynke Is dit iets waaraan door Lightspeed gewerkt wordt?
    KolliesParts.nl
    Hallo @Nynke,
    Zou je hierop nog kunnen reageren? Ik denk dat dit wel een punt is waar je veel Lightspeed gebruikers mee kunt verblijden.
    Ik hoor/lees het wel.
    KolliesParts.nl
  • JCvVJCvV Berichten: 20 Member, Beta tester
    Het zou inderdaad erg fijn zijn als de teksten aangepast kunnen worden.
    Chris | Winkel voor Thuis
    Verlichting, Meubels, Decoratie & meer
  • CelticWebMerchantCelticWebMerchant Berichten: 167 Member ✭
    Wij versturen betalingsherinneringen naar zakelijke klanten via de e-mail. Zeker omdat het mailadres voor facturen vaak anders is dan het mailadres van degene die heeft besteld.
    @Nynke
    Waarom ontvang ik geen reactie van je? Het wordt nu een beetje vervelend. 
    KolliesParts.nl
  • NynkeNynke Berichten: 372 Administrator, Lightspeed Staff moderator
    Hi @KolliesParts. Sorry voor de late reactie, dit topic is wat aan m'n aandacht ontsnapt!

Op dit moment wordt hier niet echt aan gewerkt en zijn op dit moment ook geen concrete plannen voor. Het enige idee waar ik iets over terugvind is om een dashboard notificatie in te stellen als er onbetaalde facturen van meer dan 14 dagen zijn, maar we doen hier op dit moment niks mee.

Zowel over het tonen van het aantal vervaldagen van een factuur, als het aanpassen van de verschillende betaalherinneringen kan ik niks terugvinden. Ik kan wel een ticket voor je aanmaken om het idee te gaan bekijken, laat maar weten :)
    eCom support nummer: +31 20 808 63 58
    Klik hier om een terugbelverzoek in te dienen.
    Voor algemene vragen en informatie, ga naar het helpcentrum
    Hallo @Nynke ,
    Graag een ticket aanmaken.
    KolliesParts.nl
  • pahoehoepahoehoe Berichten: 76 Member
    Hallo allemaal, wij vinden dit ook wel een interessante optie...
    Maar voorlopig vind ik niet echt terug waar je de algemene of aparte betaaltermijn instelt? Ook zodat deze duidelijk op niet voorafbetaalde facturen vermeld staat. Staat wel in de html (if due...), maar komt er niet door gezien die niet ingesteld is wellicht...

• pahoehoepahoehoe Berichten: 76 Member
    Hallo @Nynke voor mij ook graag ticket.

Ik zie in de content template van de factuur bijvoorbeeld wel:
    {% if invoice.due_date %}
              {{ invoice.due_date | date | label('Payment due before' | t, true) | append('<br />')
    Dus dit doet toch vermoeden dat je een automatische vervaldatum op je factuur moet kunnen plaatsen?

• Dennis VerboomDennis Verboom Berichten: 9 Member
    Is er al een oplossing voor om de vervaldatum/betalingstermijn op de factuur te zetten?

Alvast bedankt :)
  • TimdBTimdB Berichten: 6 Member
    Dezelfde vraag als hierboven! :-)
Log In of Registreer om te reageren.