Fraude persoon melding

Dave0701Dave0701 Member Berichten: 93
10 september aangepast in Klanten, communicatie en service

Ik wil jullie waarschuwen voor een persoon uit Belgie die een btw nr gebruikt van een bedrijf dat niet van hem is en nooit zal gaan betalen.

---Deze informatie is verwijderd omdat het om persoonsgegevens gaat---

telefoon nr wat hij gebruikt is ook niet van hem.

Het echte bedrijf wat achter het btw nr zit heet ook visser en heeft al een langslepende zaak lopen tegen deze persoon echter de politie doet er weinig mee en de persoon gaat gewoon door.

Hierbij waarschuw ik jullie dus als jullie deze persoon tegenkomen om niet te leveren.

Post edited by Maartje on

10 reacties

• JeremyJeremy Member Berichten: 20

Dank voor de waarschuwing. Heel vervelend dat er mensen zijn die op deze manier proberen een niet terechte korting te 'scoren'.

Weet echter niet of het verstandig is om persoonsgegevens op internet te zetten ihkv de AVG/GDPR.

• Dave0701Dave0701 Member Berichten: 93

Hij zal niet zijn echte naam gebruiken. Het is zelfs de vraag of hij ook echt op dat adres woont.

En is mijn ogen risico van het vak.

• aresthoarestho Member Berichten: 34
    10 september aangepast

dan zijn wij dus niet de enige die met deze meneer heeft te maken gehad, wij hebben er een deurwaarder opgezet maar die geeft aan dat het niet veel zin heeft om deze meneer aan te pakken. hebben meneer wel een paar keer gesproken, het telefoonnummer wat ik erbij zal zetten kan je gebruiken. Echter geeft deze meneer gewoon glashard aan dat je niet moet zeuren en hij begrijpt ook niet dat hij je schade berokkent, glashard zegt deze gek, ik zie dat niet zo. Bij deze het tel nr, ---Deze informatie is verwijderd omdat het om persoonsgegevens gaat---

succes

Post edited by Maartje on
  • MaartjeMaartje Administrator, Moderator, Lightspeed Staff Berichten: 217 moderator

Ondanks dat we begrijpen dat je andere webwinkeleigenaren wilt waarschuwen via een topic, verzoeken we je dat niet te doen. Daarom zullen we de persoonlijke informatie uit deze berichten verwijderen.

Vergeet niet dat oplichters vaak ook meelezen en op deze manier al gewaarschuwd worden. Gedupeerden wordt aangeraden een topic te starten op Tros Opgelicht (https://opgelicht.avrotros.nl/forum/categories.php), waar ook aangiftes verzameld worden van andere SAAS-platformen. Daarnaast raden we aan aangifte te doen via https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html (Voor België kan dit bij het lokale politie bureau). Alleen op last van de politie kunnen wij klanten weren voor het gehele Lightspeed platform.

Lightspeed
    Maartje Tindemans
    Lightspeed Support Omnichannel
    Lightspeed HQ

Snap jullie standpunt wel maar er gebeurd helemaal niks tegen deze persoon.

Dus als mede lightspeed gebruikers hiermee gewaarschuwd zijn vind ik het prima. Hij zal misschien zijn naam veranderen in de order maar zijn adres blijft het zelfde.

Plaatselijke politie krijg ik gewoon dat het een handels geschil is en word je afgescheept.

Het bedrijf waarvan die het btw nr gebruikt heeft al jaren last van hem en elke keer aangifte gedaan. Er word niks mee gedaan.

• bloemenbloemen Member Berichten: 1

ik ben ook opgelicht door deze persoon

op 18-07-19 bloemen moeten leveren op dit adres,

wegens geen betaling, deze naam opgezocht en terecht gekomen

op deze site, jammer genoeg!.

hopelijk word hier snel iets aangedaan,

gerda

Hoi Gerda, Jammer idd.

Ik probeer zo veel mogelijk bedrijven te verzamelen die de dupe zijn geworden. (samen sta je sterker). Aangifte doen is verstandig. Hoe meer dit er doen hoe sneller ze er uiteindelijk wat mee moeten.

Jammer dat de gegevens weg zijn gehaald. Al deze data is ook vrij te verkrijgen bij de Belgische telefoon gids en Belgiesche kvk. Alles is hiervan gewoon online in te zien. Ook op Opgelicht.avrotros worden gewoon de namen geplaatst en blijven staan.

• FOOFOO Member Berichten: 642 

Ook op Opgelicht.avrotros worden gewoon de namen geplaatst en blijven staan.

Misschien even een linkje plaatsen? Kunnen anderen daar terecht voor meer info.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
  • FOOFOO Member Berichten: 642 

Geen idee. Leek me handig voor eventuele anderen. Ik lever in BE niet met achteraf betalen. En binnen NL alleen via Billink, dus daar zit ik ook safe.

John | Fietsonderdelen Outlet
    De meeste Fietsonderdelen voor de laagste Prijzen
Log In of Registreer om te reageren.